Windows 10 Win 10 start niet verder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Zopas terug van bij schoonzoon. Hij liet me weten dat zijn pc het niet meer doet. Het gaat om een Quad core op een Win10 desktop. Er zit geen paswoord op.
Computer heeft volgens hem vrijdag een update gedaan en heel erg lang bezig geweest. Nu start hij niet meer door.
Gaat wel naar het inlogscherm maar als hij daar op komt geeft hij de gebruikersnaam en wordt het achtergrondscherm heel onscherp. Voorgrond is perfect leesbaar.
Verder raakt hij niet. Als ik opstart met een USB die Rufus bevat, doet hij precies hetzelfde. Control + Alt + Delete laat mij toe om taakbeheer en zo te openen maar raak niet verder.
Als ik dan terugkeer uit taakbeheer heb ik een zwart scherm.
Zou willen opstarten van DVD en MediaCreationtool opstarten. Dan opnieuw instellen met behoud van data.
Welke MediaCreationtool neem ik het beste hiervoor?
 
Volgens mij is de 1903 van Mediacreationtool de laatste. Maar dat ben ik niet zeker. De graka geeft beeld als ik andere gebruiker selecteer.
Maar alleen desktop is te zien. Als ik iets aanklik gaat hij op zwart.
Die gebruiker is de enige . Dus zelfde gebruiker.
Maar alleen desktop. Als ik iets aanklik gaat hij op zwart.
Kan ik ook rechtstreeks opstarten vanaf DVD met Mediacreationtool?
 
jij wens het media creation tool op een cd/dvd te zetten en zo er van op te starten !
dit versta ik als jij het volgende neerschrijft > Kan ik ook rechtstreeks opstarten vanaf DVD met Media creation tool?
dit kan dus nooit >wat wel kan is het media creation tool gebruiken om je een dvd of een usb stick aan te maken om daar dan van op te starten ..
om zodoende een herstel te doen ..

*je weet blijkbaar niet met 100% zekerheid of versie 1903 aanwezig is .. vraag dit anders eens na ..
 
rufus is een programma ..deze kun je dus niet gebruiken op een niet werkend systeem ..
wil jij bestanden of eender wat veilig stellen dan dien je met een Redo cd of usb stick op te starten ...ik weet niet wat je bedoeling is !
 
Bedoeling is om zijn systeem weer op te starten. Er is wat mis gegaan tijden een update. Heb al opgestart met 3X reset en daarna de laatste update verwijderd. Maar bij het opnieuw opstarten gaat hij die update opnieuw installeren. Dus moet van dvd kunnen opstarten en dan mediacreationtool alles opnieuw laten instellen en met behoud van data.
 
je krijgt hem dus opgestart ..waarom stel je deze update dan niet uit voor een bepaalde tijd (maximaal dacht ik 35 dagen )..
het media creation tool kun je niet gebruiken indien jij vanaf een dvd opstart .. je dient vanaf een installatie medium op te starten het zijnde een dvd of een usb stick om na het ingeven van de land/taal instelling de optie repair te gebruiken > deze optie word links onder weer gegeven na het ingeven van de land/taal instelling .
 
je krijgt hem dus opgestart ..waarom stel je deze update dan niet uit voor een bepaalde tijd (maximaal dacht ik 35 dagen )..
het media creation tool kun je niet gebruiken indien jij vanaf een dvd opstart .. je dient vanaf een installatie medium op te starten het zijnde een dvd of een usb stick om na het ingeven van de land/taal instelling de optie repair te gebruiken > deze optie word links onder weer gegeven na het ingeven van de land/taal instelling .

Kwaad was geschied. Toen ik er van hoorde was de update gebeurd. Maar na verwijderen van laatste update en herstart, deed hij automatisch opnieuw de update.
Daar was niet tegen te doen.
 
Er zaten 2 essentiele updates vast aan het downloaden. Bij de update werden er een paar programma's uitgeschakeld.
Doe er morgen aan verder. Ziet er naar uit dat alles terug goed komt.
 
Gaat wel naar het inlogscherm maar als hij daar op komt geeft hij de gebruikersnaam en wordt het achtergrondscherm heel onscherp. Voorgrond is perfect leesbaar.
Dat het beeld onscherp wordt als je het wachtwoord of de pincode (4 cijfers) moet ingeven is bij mij ook.
Eenmaal ingegeven wordt het beeld terug normaal. Heeft niets met de grafische kaart te maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan