Windows 10 Win 10 extreem traag bij opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit

Steunend lid
Vip Lid
Mijn buurman zijn desktop Medion Win 10 home 1 x ssd 500gb 1 x HDD 500gb 8 gb ram Intel 5 aangekocht verleden jaar na de zomer start extreem traag op (ca 10 min) eenmaal opgestart werkt hij perfect en snel bij nazicht bleek de update 20H2 nog niet geïnstalleerd dat heb ik dan maar gedaan alles staat nu up 2 date toch blijft hij traag opstarten het rare bij heropstart is er geen probleem maar uit schakelen en terug aan blijft 10 min wachten
 
Kijk eens na wat er allemaal geinstalleerd is dat bij het opstarten meteen 'running' wordt.
Met andere woorden :
  • heeft hij software apps die als een service opstarten ?
  • kijk zijn anti-virus na - als die een soort 'scan' doet bij het opstarten kan dat veel vertraging geven. Meestal detecteren die een herstart en wordt die scan dan niet uitgevoerd. Of je zo'n scan nuttig vindt bij elke opstart moet je zelf uitmaken. Als je Live bescherming goed is en altijd op staat is die volgens mij overbodig.
  • kijk na of er netwerkverbindingen worden gelegd die misschien wat tijd vragen en de PC bij het opstarten doen wachten
  • ....
 
PhilipV bedankt voor de info mijn buurman is nu gaan fietsen (wielertoerist ) en komt pas laat in de namiddag thuis zal deze avond eens gaan kijken ik heb gisteren zijn opstart programma's gecontroleerd 1/ hij heeft er niet veel en 2 / heb de niet nodige uit gezet maar dat helpt niet .Er staat een Norton op die hij aangekocht heeft in Januari (15€ ik vermoed dat deze de boosdoener is ik kan niet in de instellingen ) maar hij beweerd bij hoog en laag dat de pc voor de aankoop ook traag opstarte Thx tot later
 
Deze beide tools (géén installatie : uitpakken en runnen !) kunnen je zoektocht helpen ...


 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan