Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Op mijn laptop heb ik normale en sterke internet verbinding. Mijn Desktop daarentegen heb ik heel weinig verbinding. Misschien is de reden dat hij een beetje weggedoken is?
Ik heb nu een Wifi versterker aangeschaft en geïnstalleerd en in de USB poort gestoken, doch ik zie geen verbetering.
Ik ben dan om raad gevraagd in die winkel en zij geven mij als antwoord:
"Als de ontvangst niet goed is en je plaats daar een versterker dan dan zal het signaal enkel even sterk zijn als hetgeen hij daar krijgt.Een voorbeeld (wifi signaal is daar 50 %. Dan geeft de versterker die 50 % door !"
Zo dit een goed antwoord is, waarom worden er dan versterkers verkocht?
Beleefde groeten.
 
Een wifi versterker of repeater is misschien een beetje een foute benaming. Hij zal het signaal niet echt versterken maar wel een groter bereik geven. ( Dus een sterker signaal afgeven zodat het wifi signaal verder te ontvangen is.

Stel jouw computer staat nu 10 meter van jouw wifi router vandaan en je zet halverwege een wifi versterker. Dan gaat het signaal eerst 5 meter naar de wifi versterker en daarna is het vanaf de versterker nog maar 5 meter naar jouw pc. Stel dat het bereik van deze wifiversterker 20 meter zou zijn dan kun je 15 meter verder met jouw pc gaan zitten.

Zo werkt het theoretisch ongeveer. In de praktijk heb je uiteraard nog met allerlei obstakels te maken.

Je moet ook rekening houden met de plaatsing van de wifi versterker. Als deze maar 50% krijgt aangeboden kan hij nooit 100% afgeven.
Zorg dus altijd voor een goede ontvangst met deze versterker zodat het ding z'n werk kan doen.

Plaats hem daarom ergens in de vrije ruimte en niet te ver van de wifi router.
 
Bedankt voor jou uitleg Lana.

Een wifi versterker of repeater is misschien een beetje een foute benaming. Hij zal het signaal niet echt versterken maar wel een groter bereik geven. ( Dus een sterker signaal afgeven zodat het wifi signaal verder te ontvangen is.

Stel jouw computer staat nu 10 meter van jouw wifi router vandaan en je zet halverwege een wifi versterker. Dan gaat het signaal eerst 5 meter naar de wifi versterker en daarna is het vanaf de versterker nog maar 5 meter naar jouw pc. Stel dat het bereik van deze wifiversterker 20 meter zou zijn dan kun je 15 meter verder met jouw pc gaan zitten.

Zo werkt het theoretisch ongeveer. In de praktijk heb je uiteraard nog met allerlei obstakels te maken.

Je moet ook rekening houden met de plaatsing van de wifi versterker. Als deze maar 50% krijgt aangeboden kan hij nooit 100% afgeven.
Zorg dus altijd voor een goede ontvangst met deze versterker zodat het ding z'n werk kan doen.

Plaats hem daarom ergens in de vrije ruimte en niet te ver van de wifi router.
 
Je zegt: Mijn Desktop daarentegen heb ik heel weinig verbinding.

Dit is vaak zo, omdat de antenne in een desktop erg dicht bij storende elementen geplaatst is.
En zeker als deze antenne in de systeemkast aanwezig is.
Beter is om dan een usb wifi stick aan te schaffen en deze met een usb verlengkabel wat hoger en weg van de pc te bevestigen. In de pc zitten behoorlijke storende elementen voor een goede ontvangst.

Ook hier geldt: Hang hem in de vrije ruimte voor de meest optimale ontvangst.
 
Bedoel je dan dat ik die Wifi stick met een verlengkabel met de router moet verbinden?

Je zegt: Mijn Desktop daarentegen heb ik heel weinig verbinding.

Dit is vaak zo, omdat de antenne in een desktop erg dicht bij storende elementen geplaatst is.
En zeker als deze antenne in de systeemkast aanwezig is.
Beter is om dan een usb wifi stick aan te schaffen en deze met een usb verlengkabel wat hoger en weg van de pc te bevestigen. In de pc zitten behoorlijke storende elementen voor een goede ontvangst.

Ook hier geldt: Hang hem in de vrije ruimte voor de meest optimale ontvangst.
 
Bedoel je dan dat ik die Wifi stick met een verlengkabel met de router moet verbinden?

Nee dat bedoel ik niet.

Waarschijnlijk heb je nu de wifi usb stick ergens in een usb slot in de PC.
Doe hier een usb verlengkabel tussen van bijvoorbeeld 2 meter en plaats de stick zo hoog mogelijk boven de PC. Misschien het kabeltje met een spijker beugeltje ergens op een houten plankje boven de pc vast spijkeren o.i.d. Of met een stukje goede tape.

Dus, usb slotje in de pc, hierin de usb verlengkabel en dan de wifi usb stick aan het andere eind van de usb verlengkabel.


Bouwkern04413-500x500.jpg
 
kan het ook zijn dat het netwerkkaartje in de pc oud is en beperkt in snelheid ? ik heb toch enkele kennissen met een desktop met wifi en die werken even snel als een laptop...
ik veronderstel dat naast Wifi je desktop ook een LAN aansluiting heeft ? hoe is de snelheid "bekabeld" ?
 
Hoe kan ik de snelheid meten? Als ik de kabel insteek heb ik enkel een rechtsonder een vierkantje en als ik daar op klik, dan lees ik dat ik verbonden ben. Trek ik dan de kabel uit en ik verbind me draadloos, dan zie ik rechts onder een icoontje met drie cirkeltjes allemaal kwartcirkel met in het centrum een puntje. Moet normaal gezien dit puntje niet op de buitenste cirkel staan?


kan het ook zijn dat het netwerkkaartje in de pc oud is en beperkt in snelheid ? ik heb toch enkele kennissen met een desktop met wifi en die werken even snel als een laptop...
ik veronderstel dat naast Wifi je desktop ook een LAN aansluiting heeft ? hoe is de snelheid "bekabeld" ?
 
ik heb zojuist ook de test gedaan :
via LAN ( wel via powerlines ) : download 28.61 Mbps , upload 2.83 Mbps , via Wifi ( ook via powerlines ) zelfde resultaat...
als ik naar uw resultaten kijk dan zijn de "draadloze" idd aan de trage kant..
mag ik vragen welk Abo je hebt bij Telenet ?
ikzelf heb het gewone basic waarbij de max download snelheid 3 Mbps is , dus bij mij is het normaal...
aangezien uw snelheden met je laptop wel oke zijn dan moet de mindere snelheid bij je desktop zelf te zoeken zijn....
 
Ik heb Internet Fiber 100

ik heb zojuist ook de test gedaan :
via LAN ( wel via powerlines ) : download 28.61 Mbps , upload 2.83 Mbps , via Wifi ( ook via powerlines ) zelfde resultaat...
als ik naar uw resultaten kijk dan zijn de "draadloze" idd aan de trage kant..
mag ik vragen welk Abo je hebt bij Telenet ?
ikzelf heb het gewone basic waarbij de max download snelheid 3 Mbps is , dus bij mij is het normaal...
aangezien uw snelheden met je laptop wel oke zijn dan moet de mindere snelheid bij je desktop zelf te zoeken zijn....
 
dan is je Wifi op je desktop idd zeer traag ! hoever ben jij verwijderd van je Telenet router ? en is het reeds zo'n "nwe" zwarte met ingebouwde wifi ?
want deze is geen kl**** waard , ik ben mijn signaal al na 6 meter voor 3/4 kwijt...
ik heb dus de wifi op die router uitgeschakeld en werk met powerlines..
je snelheid via LAN (bekabeld) is optimaal , Telenet geeft aan 100 Mbps , dus de jouwe is 100 %
 
Hoe kan ik de snelheid meten? Als ik de kabel insteek heb ik enkel een rechtsonder een vierkantje en als ik daar op klik, dan lees ik dat ik verbonden ben. Trek ik dan de kabel uit en ik verbind me draadloos, dan zie ik rechts onder een icoontje met drie cirkeltjes allemaal kwartcirkel met in het centrum een puntje. Moet normaal gezien dit puntje niet op de buitenste cirkel staan?


Kijk eens via adapterinstellingen van de wifi adapter via het configuratiescherm op welke Wireless Mode hij is ingesteld. Misschien staat deze verkeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan