Windows 11 Vreemd opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Ik heb zonet een 2e Windows 11 geïnstalleerd in Dual Boot op de de daarvoor beschikbare partitie op mijn Asus Laptop. Ik heb dat al vaker gedaan en dat was nooit een probleem. Nu, na deze installatie doet zich het volgende probleem voor: Bij het opstarten van originele Windows 11 zie ik dit op het opstartscherm (zie foto 1). Wanneer ik dan op OK klik zie ik vervolgens dit: (zie foto 2). Bij de laatst geïnstalleerde Windows 11, doet dit opstart-probleem zich niet voor en kan ik gewoon inloggen met mijn pincode. Ik heb de installatie nogmaals uitgevoerd en toen deed zich hetzelfde probleem voor. Weet iemand op dit Forum, wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen ? Ik hoor dat nog graag en ben benieuwd naar een eventuele oplossing. Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • Foto 1.jpg
    Foto 1.jpg
    34.6 KB · Weergaven: 114
  • Foto 2.jpg
    Foto 2.jpg
    38.6 KB · Weergaven: 125
Kijk eerst eens of je netwerk in orde is... dan hoeft die in eerste instantie daar niet over te klagen bij het verifieren van je Microsoft account tijdens het inloggen.
 
In screenshot 1 staat letterlijk dat hij geen netwerkverbinding heeft op dat moment. Welk soort netwerkverbinding jij gebruikt weet ik niet, en maakt op zich ook niets uit.

En neen, dit heeft niets te maken met dual boot.
 
En blijven verwijzen naar de "dual boot"....
Fijn dat het opgelost is, maar... hier wordt vanalles aangenomen en verwezen naar, wat niets met de eigenlijke situatie te maken heeft. En uiteindelijk nogmaals verwezen wordt naar 'een oplossing' naast de kwestie.
Ik wil niet lullig overkomen, maar hier is geen les uit getrokken wat en waarover het 'probleem' gaat. Wat trouwens geen probleem was om te beginnen.
 
En blijven verwijzen naar de "dual boot"....
Fijn dat het opgelost is, maar... hier wordt vanalles aangenomen en verwezen naar, wat niets met de eigenlijke situatie te maken heeft. En uiteindelijk nogmaals verwezen wordt naar 'een oplossing' naast de kwestie.
Ik wil niet lullig overkomen, maar hier is geen les uit getrokken wat en waarover het 'probleem' gaat. Wat trouwens geen probleem was om te beginnen.
Fijn toch dat jij overal verstand van hebt, kunnen we nog wat van leren?
 
Exact hetzelfde gebeurt bij mij omdat ik bij het installeren van Win 10 de fout heb gemaakt het niet exclusief met een lokaal account te doen.
Ik los dat probleem volgende keer wel op met een nieuwe verse installatie, dat doe ik wel vaker als ik vervuiling bespeur door veel gebruik en uitproberen van software.
Zal deze keer beter opletten maar het is niet echt een groot probleem. Zie het als een veiligheidsmaatregel, niemand kan de pc opstarten behalve ikzelf.
 
Hallo Flipflop, Ik zag het ook niet echt als een groot probleem, maar begreep niet waarom dit gebeurde en ik begrijp het nog steeds niet. Zoals je al hebt kunnen lezen,
Heb ik bij beide installatie pogingen gewoon mijn Microsoft account gebruikt. De eerste poging ging mis en tweede ging goed. Waarom de eerste poging mis ging, begrijp ik dus nog steeds niet, maar het het zij zo 🤷‍♀️
Groet,
Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan