Windows 11 Vreemd opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Ik heb zonet een 2e Windows 11 geïnstalleerd in Dual Boot op de de daarvoor beschikbare partitie op mijn Asus Laptop. Ik heb dat al vaker gedaan en dat was nooit een probleem. Nu, na deze installatie doet zich het volgende probleem voor: Bij het opstarten van originele Windows 11 zie ik dit op het opstartscherm (zie foto 1). Wanneer ik dan op OK klik zie ik vervolgens dit: (zie foto 2). Bij de laatst geïnstalleerde Windows 11, doet dit opstart-probleem zich niet voor en kan ik gewoon inloggen met mijn pincode. Ik heb de installatie nogmaals uitgevoerd en toen deed zich hetzelfde probleem voor. Weet iemand op dit Forum, wat hier aan de hand is en hoe ik het kan oplossen ? Ik hoor dat nog graag en ben benieuwd naar een eventuele oplossing. Vriendelijke groet,
Cor Jansen
 

Bijlagen

  • Foto 1.jpg
    Foto 1.jpg
    34.6 KB · Weergaven: 114
  • Foto 2.jpg
    Foto 2.jpg
    38.6 KB · Weergaven: 125
om de ''foute opstart' op te lossen
type msconfig
onder computer opstarten
selecteren je de windows versie die je als standaard wilt opstarten (of verwijder je de foute)
dan rebooten en zou het moeten werken
 
Hoi Aardbei, Ik zou graag willen, dat Windows 11 normaal opstart en ik die vreemde opstartschermen niet meer te zien krijg en ook wel de oorzaak hiervan willen weten.🤷‍♀️
Vriendelijke groet,
Cor
 
Dat had ik inderdaad al begrepen Aardbei, maar dat lijkt mij niet normaal. Ik heb vaker een Dual Boot installatie gedaan, maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt.Weet jij wellicht hoe ik dit bij een volgende poging tot installeren kan voorkomen, m.a.w. kan jij mij iets vertellen over de mogelijke oorzaak van dit probleem.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Cor
 
Dankjewel aardbei, dit is heel veel interessante info. Ik neem even de tijd om dat allemaal goed door te lezen. Dan begrijp ik waarschijnlijk beter wat er fout is gegaan. Nogmaals mijn dank,
Groet,
Cor
 
Ik zie hier geen 'probleem', of toch niets tgv een dual boot.
Ik merk in de 2de screenshot dat je 2 accounts hebt met naam 'Cor Jansen'. Ik vermoed dat een daarvan een Microsoft account is, en de andere een lokale account. Als je Windows start, gaat die blijkbaar willen inloggen met je Microsoft account, wat niet lukt omdat je netwerk configuratie niet in orde lijkt. Bij scherm 2 heb je keuze met welke account je wilt inloggen.
 
Boot.ini nog wel, pff.
Nostalgie, wordt niet meer gebruikt....

Afhankelijk of je een uefi systeem hebt of niet, wel de goede kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan