Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo samen

Ik heb van de onthaalouders waar mijn dochter verblijft hun laptop meegekregen omdat ze gevraagd hadden om eens te kijken en dat deze niet veel meer doet.

Als de laptop normaal opgestart word,verschijnt de achtergrond en verder enkel de onderste balk en anders gebeurd er niks meer.
Het blijft maar laden en laden en laden

Na eindelijk in de veilige modus geraakt te zijn,gaat het daar ook heel erg traag allemaal maar ben ik er toch in geslaagd om die mensen hun belangrijkste bestanden te laten kopieren.
Wat mij opvalt in taakbeheer(bij normaal opstarten) is dat bij schijf voortdurend 100% staat,maar er is niks in die lijst dat rood staat,alles is 0 of 0.1 MB.
In veilige modus kan ik het niet zien zelfs,processor en geheugen gedragen zich normaal.

het gaat over een packard bell laptop met upgrade naar windows 10

Ik heb al reeds een opstartherstel geprobeerd
via veilige modus MRT uitgevoerd en niks gevonden
Systeemherstel ook geprobeerd maar kreeg dan uiteindelijk een foutmelding met name:0x80070002

Zou het kunnen dat de harde schijf het aan het begeven is daar hij in veilige modus eigenlijk ook heel erg traag gaat of dit is puur een boos virus?
Het gaat om een packard bell laptop met upgrade naar windows 10
Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
het betreft hier waarschijnlijk nog om een UEFI met secure boot ...en deze houd de sfc dus tegen .

Heeft niets met UEFI te maken. Maar eerder met de security permissions. Met welke account start je die SFC, heeft die account admin rechten, ...
Hier nog een nuttige link: How to Fix: 'sfc /scannow' Fails, Won't Complete | www.infopackets.com

Is er al getest dat die HD in goede gezondheid verkeert? Want dit alles is vrij nutteloos als je op een defecte disk bezig bent. En ik praat niet over checkdisk (is een begin), maar over software die de sectoren scant op fouten.
 
hij is dan toch gestart met die sfc,maar het gaat enorm traag,zo'n 8% per uur
wat dan ook opvalt,telkens het bureaublad refresht,komt er in taakbeheer telkens een nieuw kadertje bij van wat er al openstaat

Dus al 100 keer CMD en het loopt op waardoor het geheugen ook omhoog geduwd word
wat ik ook zie na bepaalde namen van programma's of windows dingen zelf dat er een getal bijstaat

Bvb: servicehost:lokaal systeem (14)

Ik denk dat ik zal moeten zoeken naar een windows home editie
Op de laptop zelf stond er volgens de sticker windows 7 home premium op die ge-update is naar windows 10.

Mijn cd kan ik dus niet gebruiken (win 10 pro) om ook maar iets uit te voeren qua herstel
 
Heeft niets met UEFI te maken. Maar eerder met de security permissions. Met welke account start je die SFC, heeft die account admin rechten, ...
Hier nog een nuttige link: How to Fix: 'sfc /scannow' Fails, Won't Complete | www.infopackets.com

Is er al getest dat die HD in goede gezondheid verkeert? Want dit alles is vrij nutteloos als je op een defecte disk bezig bent. En ik praat niet over checkdisk (is een begin), maar over software die de sectoren scant op fouten.

nee de hd is nog niet getest geweest
 
Ik denk dat ik zal moeten zoeken naar een windows home editie
Op de laptop zelf stond er volgens de sticker windows 7 home premium op die ge-update is naar windows 10.

ook al werd deze geupgraded vanaf de Win7 naar de Windows 10 jij mag en kan niet meer Spreken over de Win7 tenzij men u de toestemming geeft om er terug een Windows 7 home premium te voorzien

Dus al 100 keer CMD en het loopt op waardoor het geheugen ook omhoog geduwd word
wat ik ook zie na bepaalde namen van programma's of windows dingen zelf dat er een getal bijstaat
denk eerder aan een besmetting ..
sluit alles af en start de laptop vervolgens op met de AVG Resceu cd of usb stick ..
ook dien je deze dan eerst te laten zoeken naar updates voordat je daadwerkelijk de scan start ..
Avg rescue disk iso of usb stick ..
AVG | Antivirus Software Download

Bijkomende filmpje met de uitleg hoe deze rescue disk te gebruiken is ...
How to remove infection from PCs using AVG Rescue CD - YouTube
 
dan dien je de HD eens te testen op de wijze aangebracht door Ddragon zie bericht 11
*eer je overgaat tot een mogelijk herstel via het opstarten vanaf de dvd .
 
na lang geduld en veel proberen de seagate tool gebruikt
eerst via dos maar die vond zelfs geen harde schijf
Dan maar via windows geprobeerd

Resultaat:

SMART:pass
Short Generic:pass
Short DST:Fail

Ik raak nu wel overal in en weet nu ondertussen (en het werkt ook sneller) welke windows versie er op staat (64 bits)
 
ik heb nu via veilige modus chrystaldiskinfo eens geopend en daar krijg meteen te zien:

gezondheidstoestand: waarschuwing
ik word niet veel wijzer ervan want zoveel info staat er niet op

enkel geel bolletje bij current pending sector count
Via de normale opstart kan ik niet veel meer doen sinds laptop werd afgesloten,krijg nu bij alles melding dat de RPC niet kan uitgevoerd worden
 
Ashampoo_Snap_2016.09.03_12h32m00s_002_.jpg
 
een geel teken wilt zeggen dat het aangeraden is om uit te kijken naar een andere schijf ...je krijgt nu een mogelijkheid om alles veilig te stellen vermits een systeemkopie of een image te nemen ...

betreffende de RPC ga je eens naar Start -> Uitvoeren -> services.msc -> Remote Procedure Call (RPC ) ->deze service zal waarschijnlijk gestopt zijn ->start deze dus weer op.
 
heb het hun laten weten en ze zijn akkoord om een nieuwe schijf te plaatsen
zal deze maandag dan ook vervangen en terug op orde zetten

maar alvast bdankt voor alle hulp en info
Ben er zelf nu ook terug een stukje wijzer van geworden
 
hopelijk kan je de eerder aangemaakte backup ( systeemkopie) terug plaatsen zodat ze verder de software kunnen gebruiken betreffende de dag dagelijkse taken ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan