Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
@The End Ik pik even in uit interesse, gebruik zelf ook wel Virtualbox en twijfel soms ...
Kan je even voordelen van VMWare t.o.v. Virtualbox geven, aub ? Als die bestaan en ev. nadelen wederzijds ?
VMware heeft een uiterst geoptimaliseerde kernel gebaseerd op Linux. Wat performantie alleen maar ten goede komt.
Uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat VB trager is dan VMWare in windows (heb beide laten lopen op dezelfde machine). VMWare lijkt me ook eenvoudiger in te stellen dan VB (schermgrootte van de VM oa, ... )
Mijn linux 'Wilma' is met Qemu echt een werkbeest, zit op heen HP intel i5 7500 en presteert veel beter dan op mijn vmware op een i5 9500. gewoonweg omdat Qemu een deel is van het OS, er zit dus ook geen beperking op het benutten van het aantal cores en threads. wat bij VB en VMWare wel is!
Was VMWare Player in windows, het verschil in snelheid was toch opmerkelijk hoor.
Heb wel oudere hardware, Intel Core i7 920@3800MHz (socket 1366 LGA) 24GB ram.
@DDragon80 ook ervaring met (desktop) linux gebruiken voor virtualisatie ?
VMware Workstation (player) is niet te vergelijken met een VMware ESXi. Deze laatste is zoals ik hem beschreven heb. Dat is een standalone product op zich. Moet je bare metal installeren. Dit ding vreet alles, en als de beste. Het is dat product waarvoor de licentie niet meer gratis is voor privaat eigen gebruik.
Begrijp ik het goed dat met de PRO (ESXi = betalend vermoed ik) een virtualisatie van Windows draaiend op een Linux OS, beter werkt dan een Linux virtualiseren op een Windows installatie ?
@The End De bewering in de video dat VMWare Pro is enkel beschikbaar via de Broadcom website klopt niet ... maar dat gaf je ook aan.
De directe download van bron van VMWare zelf ziet er zo uit :
@The End De bewering in de video dat VMWare Pro is enkel beschikbaar via de Broadcom website klopt niet ... maar dat gaf je ook aan.
De directe download van bron van VMWare zelf ziet er zo uit :
VMware Desktop Hypervisor products Fusion and Workstation are used by millions of people every day to run virtual machines on their Windows, Linux and Mac computers. They give users the ability to quickly and easily build “local virtual” environments to install other operating systems, learn...
VMware is van Broadcom ondertussen.
Ze zijn dat product dan ook volledig aan het leegzuigen, of eerder de geldbeugel van de klanten. Nog enkele jaartjes en ze smijten het bij het huisvuil buiten, nadat ze elke klant hun zakken leeggeplukt hebben. Van inovatie zal uiteraard ook totaal geen sprake meer zijn. Enorm triestig.
Daar ging het niet om hé ... ik moest alleen even glimlachen bij de KISS, voorkeur voor directe links en dan een link met een ferme omweg.
Dat die link uiteindelijk ook bij VMWare uitkwam, daar twijfelde ik niet aan hoor !
Maar niet iedereen ziet daar de humor van in .. ik zal mezelf wat moeten intomen.
Belangrijker : dank voor de bruikbare en nuttige info, by the way !
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.