Software Tool voor VMware?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen, Op mijn Asus vivobook 17 met daarop Windows 11 geinstalleerd, daarop heb ik in VMware geinstalleerd en daar draait momenteel een virt. versie van windows 11 op. Helaas draait deze versie niet erg soepel (is onacceptabel langzaam) en ik zoek naar mogelijkheden om dit te verbeteren. Daar bij kwam ik op Internet deze tool tegen: VMware OS Optimization Tool, maar het lukt mij niet om deze te downloaden met mijn Chrome Browser. Kan iemand s.v.p. helpen, of heeft mischien iemand een andere oplossing om mijn Windows 11 in mijn VMware wat sneller te maken?
Ik hoor het nog graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Hallo allemaal, inmiddels kan ik jullie tot mijn blijdschap melden, dat mijn VMware weer normaal funcioneert:giggle:. Wat heb ik gedaan? Ik heb een systeemherstel doorgevoerd en dat bleek de oplossing te zijn. Ik weet allen nog niet wat de oorzaak is geweest van het disfuncioneren van VMware, maar dat terzijde.🤷‍♀️ Ik wil iedereen nog hartelijk danken voor suggestie's die ik kreeg🙇‍♀️. Dit thema kan wat mij betreft gesloten worden. Fijn weekend nog🤞,
Cor Jansen
een mogelijke oplossing, maar is niet makkelijk te verwezenlijken, door iemand met beperkte kennis:
een Linux distro met Qemu-KVM. die Linux distro is makkelijk, maar de Qemu-KVM tot stand brengen is een ander paar mouwen ....
dit help een beetje:
1726932262449.png

1726932396429.png

waarom Qemu-KVM sneller werkt, omdat Qemu een onderdeel is van het operating system! en NIET echt een extra app is .
 
ervaring ... en in levende lijve uitgetest:
vmware top! sneller tov virtual box in het zelfde toestel.
hyper-v niet echt leuk om mee te werken

proxmox: bare metal hypervisor, nadeel GEEN geluid!snelheid top
VMware ESXi net zoals proxmox, te bedienen met een ander toestel. te vergelijken met een Master-Slave: de éne commandeert, de andere voert uit.

Mijn ervaring uiteraard! wat relatief is, afhankelijk van de gebruiker ....

virtual box in een linux omgeving schijnt sneller te zijn dan in windows ...
 
VMWare is al jaren marktleider op dit gebied. ESX is uiteraard de beste. Maar helaas overgekocht door Broadcom, waardoor het een onbetaalbaar product werd. Begin van het einde helaas...

KVM is tegenwoordig ook wel in, maar heb ik totaal geen ervaring mee. Hyper-V werkt ook wel deftig.

Welke processor gebruik je?
Kijk zeker na of de VT-x virtualisatie in je BIOS enabled is.
 
@philip: Daarvoor gebruik ik inderdaad meestal een oude Laptop, maar die is nogal langzaam, daarom is VMWare voor mij ook een uitstekend middel daarvoor.

@DDragon: IK ken niet alle Virtual Machines, maar wanneer ik VMware niet beter werkend krijg, overweeg ik Hyper-V te gaan proberen. Mijn processor is: Intel(R)Core(TM) i3-1005G1 CPU @ 1.20 MHz 2 core('s), 4 logische processor('s. Geen idee of die geschikt is, maar voorheen werkte VMWare altijd prima met deze.
Groet,
Cor
 
Hallo allemaal, inmiddels kan ik jullie tot mijn blijdschap melden, dat mijn VMware weer normaal funcioneert:giggle:. Wat heb ik gedaan? Ik heb een systeemherstel doorgevoerd en dat bleek de oplossing te zijn. Ik weet allen nog niet wat de oorzaak is geweest van het disfuncioneren van VMware, maar dat terzijde.🤷‍♀️ Ik wil iedereen nog hartelijk danken voor suggestie's die ik kreeg🙇‍♀️. Dit thema kan wat mij betreft gesloten worden. Fijn weekend nog🤞,
Cor Jansen
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan