Excel Verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom zou je in godsnaam al die kolommen willen verbergen ? Laat ze gewoon voor wat ze zijn !
Overigens is dat grote aantal kolommen virtueel - in je bestand staan die zelfs niet, maar Excel software voegt die zelf in de visuele weergave toe. Hinderen dus niets of niemand, want ze bestaan eigenlijk niet ...
 
Kolommen verbergen pas ik regelmatig toe. Kan heel handig zijn om het visuele overzicht te bewaren op je scherm (zonder gegevensverlies). Een andere manier is een koppeling te maken van de gewenste data op een ander tabblad natuurlijk.
Voor rijen is deze methode minder interessant...
 
Kolommen verbergen pas ik regelmatig toe. Kan heel handig zijn om het visuele overzicht te bewaren op je scherm (zonder gegevensverlies). Een andere manier is een koppeling te maken van de gewenste data op een ander tabblad natuurlijk.
Voor rijen is deze methode minder interessant...
Als u een serie kolommen verbergt komen er wel andere voor in de plaats.
U verbergt bv kolommen I tot en met S, dan krijgt u kolommen T tot en met AD in de plaats.
Wat is dan het nut van verbergen?
 
Ik ga ervan uit dat men kolommen met data bedoeld natuurlijk. Lege kolommen verbergen lijkt me idd totaal zinloos... Daar zou ik nog geeneens opkomen om zoiets te doen. Nu ik de vraag nog eens 3x lees, zou het wel kunnen dat de TS dit bedoeld. Maar dat is idd totaal van de pot gerukt zoals we zeggen... :rolleyes:
 
Ik ga ervan uit dat men kolommen met data bedoeld natuurlijk. Lege kolommen verbergen lijkt me idd totaal zinloos... Daar zou ik nog geeneens opkomen om zoiets te doen. Nu ik de vraag nog eens 3x lees, zou het wel kunnen dat de TS dit bedoeld. Maar dat is idd totaal van de pot gerukt zoals we zeggen... :rolleyes:
Zo werk ik natuurlijk ook.
Maar de poster bedoelde wel degelijk "alle ongebruikte rijen en kolommen en dat is natuurlijk zinloos of het moest zijn dat er tussen kolommen en rijen met gegevens lege rijen en kolommen staan. Deze verbergen kan natuurlijk nuttig zijn.
 
@cova Je voorbeeld heeft NIETS te maken met kolommen verbergen maar enkel met het niet weergeven van de gridlines, de lijntjes die kolommen en rijen afbakenen. Die kolommen en rijen zijn er natuurlijk nog steeds. Dat kan je makkelijk zien door met de cursor naar onder en boven te bewegen en je ziet het geselecteerde vlak zich verplaatsen tussen kolommen en / of rijen...

1673208085404.png

Uitvinken en ze zijn weg op de ganse sheet !
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan