Internet Algemeen Privacy gaat niet meer over iets verbergen te hebben maar zelfbeschikking

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deus

Steunend lid
Vip Lid
Ben iemand die vaak met een brouwser in private modus surft om spam, of bv op youtube, te vermijden ik over dat onderwerp meer reclame, filmpjes of andere info aangeboden ga krijgen.
Meestal alle cookies weigert, ook die met "legitiem of rechtvaardig belang" waar niks "legitiems of rechtvaardigs" aan is en dan die instellingen opsla.

Ben ik paranoïa? Nope, maar hecht wel aan privacy, niet maniakaal en ook ik "heb niks te verbergen".
Gezien we tegenwoordig echter steeds vaak te zien krijgen "in het belang van uw privacy" misschien onderstaand link eens lezen en toch eens 2 keer nadenken alvorens atlijd maar OK te klikken?

Privacy gaat niet meer over iets verbergen te hebben maar zelfbeschikking

Alle reacties, meningen, voor- en tegens, bedenkingen etc. welkom.
 
Ik weet wel beter, maar omdat cookies weigeren vaker moeilijker is als ze te accepteren, accepteer ik hen heel erg vaak. Ik vind het ook heel erg vervelend dat ik steeds die cookies moet (niet) toestaan, voor ik een snelle zoekactie gedaan krijg. Dit is iets waar ik nooit zit op te wachten, ik haat het om eerlijk te zijn. Standaard zouden die cookies of moeten toegestaan worden of verwijderd worden. Een app die dit automatisch voor u doet zou wel handig zijn. Eens kijken nu ik erover denk of dit wel iets is wat je kan doen.
 
In de Chrome-apps
  • Open de Chrome-app. op je Android-telefoon of -tablet.
  • Tik rechtsboven op Meer. Instellingen.
  • Tik op Site-instellingen. Cookies.
  • Zet Cookies toestaan aan of uit.
dit was het eerste wat ik tegen kwam toen ik een zoekactie deed op google.be.
Dus dit zit in Chrome ingebakken, denk dus dat dit ook in andere browsers in gebakken zal zitten.

(citaat): toen ik het probeerde met ze helemaal uit te schakelen kon ik dus niet posten hier, heb nu cookies van derden geblokkeerd en kan nu wel posten terug. Dus cookies zijn nodig om functioneel te kunnen zijn.
 
Standaard zouden die cookies of moeten toegestaan worden of verwijderd worden. Een app die dit automatisch voor u doet zou wel handig zijn.
Zo'n app bestaat. Die heet I still don't care about cookies (cookies kunnen mij nog steeds niets schelen).
In most cases, it just blocks or hides cookie related pop-ups. When it's needed for the website to work properly, it will automatically accept the cookie policy for you (sometimes it will accept all and sometimes only necessary cookie categories, depending on what's easier to do). It doesn't delete cookies.
Vertaling: In de meeste gevallen blokkeert of verbergt het alleen cookie-gerelateerde pop-ups. Wanneer dit nodig is om de website goed te laten werken, accepteert deze automatisch het cookiebeleid voor u (soms accepteert hij alle en soms alleen noodzakelijke cookiecategorieën, afhankelijk van wat makkelijker is om te doen). Cookies worden niet verwijderd.
Die extensie bestaat voor diverse browsers. Ik heb hem geïnstalleerd in Firefox, maar hij is er ook voor de browser Chrome: https://chromewebstore.google.com/d...nog-st/edibdbjcniadpccecjdfdjjppcpchdlm?pli=1

Ik merk een heel enkele keer (echt zeldzaam) dat een website niet goed werkt door deze extensie. Dan kan ik op die website bijvoorbeeld niet omlaag scrollen. De remedie is dan als volgt: voor die ene website schakel je de extensie uit; daarna herlaad/vernieuw je de website en accepteer je de cookies. Dan zal de website wel goed werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan