Software usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Onlangs een nieuwe USB- stick gekocht SanDisk Ultra Drive 3.1 Luxe 128 GB en wil een bestand kopieren van een externe harde schijf naar deze stick van 45,6 GB
en telkens valt de overdracht snelheid naar nul waardoor hij uitschakelt. Ofwel is het bestand te groot (slide show met proshow producer gemaakt) of is er
een andere reden?

Dank bij voorbaat
 
Wat bedoel je met uitschakelen? Dat de snelheid soms naar nul valt kan normaal zijn. Buffers gaan elkaar moeten aanvullen en de ene gaat wat trager/kleiner zijn dan de andere. Kan je nietveel aan doen. Maar uitschakelen... dat is iets nieuw. Kan je hier wat meer over vertellen?
 
Is deze stick geformateerd als NTFS? Waarschijnlijk staat die op ExFAT.

En een Proshow bestand van 45GB is ook wel extreem groot. IK zou sterk overwegen om oftewel je foto's op een lagere/aanvaardbare resolutie te zetten, oftewel je presentatie te exporteren naar een video formaat.
 
Als je computer sterk genoeg is kan je bijvoorbeeld exporteren naar een MKV (Matroska) video formaat. Tegenwoordig zowat de standaard met goede eigenschappen. Maar het exporteren/converteren gaat wel wat rekenkracht vragen van je computer.
 
Ik gebruik dergelijke grote stick's niet meer. Ze kosten mijns inzien te veel en zijn te traag.
Vergelijk maar eens met een USB 3.0 externe schijf van 500GB. prijs en snelheid.
 
Een nog betere oplossing is bijvoorbeeld dit https://www.amazon.nl/ORICO-Trayless-Mobile-Rack-voor/dp/B00K5TJJR6/ref=asc_df_B00K5TJJR6
Gebruik je dit dan met SSD schijven dan is dit het snelste wat je volgens mij op dit moment kunt bedenken.
Sluit zo'n ding dan wel op de 6Gbps port op het moederbord aan om het maximale er uit te halen.
En je moet natuurlijk wel ruimte hebben in de pc om dit te plaatsen.
Ben daar geen voorstander van. Het is natuurlijk heel goed. Maar een interne schijf kost meestal méér dan een externe. Komt nog de kost van de verwisselbare bay bij.
Voor die enkele bestanden die veilig opgeslagen worden, is het volgens mij veiliger op een externe schijf.
Zie hier eens.
 
Een externe schijf met dezelfde specs gaat en kan nooit goedkoper zijn dan een interne schijf met dezelfde specs. Dat is dan vrijwel exact dezelfde schijf met een extra behuizing en interface. Net als je die dingen apart zou kopen.
In een externe schijf zit echt wel een gewone harde schijf in. Tegenwoordig wordt die interface nu al wel op de PCB dikwijls aangepast dat die matcht met de interface op de behuizing. Dus de fabrikanten passen dat wel wat aan. Maar alles wat daarachter zit is identiek hoor.
Het voordeel van zo'n externe schijf is nu wel dat het veel praktischer is. En met de USB 3.0 ga je daar geen enkel nadeel van ondervinden. Die bus kan meer dan voldoende IO voorzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan