Windows 11 usb niet te vinden in verkenner

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Windows 11
tot gisteren zag ik mijn 2 usb sticks in de verkenner ( usb E en F ).
vandaag zijn die niet meer te zien in de verkenner.
als ik kijk bij instellingen - bluetooth apparaten - apparaten zie ik ze wel staan
Flash drive en PSSD T7 ( externe HD ).
Hoe krijg ik die terug in de verkenner?
wanneer ik die inplug hoor ik wel signaal...

Denk er nu aan en nu enige toelichting wat ik gedaan heb.
Vandaag Nokia streaming box 8000 geïnstalleerd.
Bij het inpluggen van de stick in de box 8000 moest ik de usb stick formatteren, nadien de externe HD.
Na het formatteren in de box 8000 zie ik beide niet meer in de verkenner.
Heb je nog geprobeerd of de Nokia 8000 ze wel zag? Wrs wel.

Vermoed dit een DRM en/of Ancroid TV probleem is.
Als je een streaming device hebt dat ook toelaat om bv live tv op te nemen mag die opname enkel via dat toestel afspeelbaar zijn.

De Nokia 8000 ondersteund Fat32 en NTFS en zal daarvan wrs zonder problemen films afspelen.
Zou je nu willen opnemen zal dat wrs niet lukken op diezelfde schijf en zal er wrs gevraagd worden de schijf te formatteren.
Vanaf dat moment is die nog enkel lees- en schrijfbaar op dat toestel om te vermijden je jouw opnames aan anderen kan geven.
(Of dat te omzeilen is of niet...)

alez, het staat toch al in de verkenner.
en als je nu met de rechter muisknop op K en eigenschappen en dan beveiliging en zien of je volledige toestemming kan geven.

Zoals hierboven vermeld zal dat wrs niet lukken. Zal eerst (partitie) gewist moeten worden.
(Of zien of de Nokia 8000 ook een optie heeft om in FAT32 of NTFS te formatteren maar zelfs dan kan het nog beveiligd zijn.)
Bovenstaande geld voor alle (toch legale) streamingapparaten en/of Android TV's die (de Laatste versies van) Android TV draaien.
DRM zit meestal in beide, zowel apparaat als software (Android TV) ingebakken.

Als je in bv een TV een extra smarcard steekt waarmee je dan live opnames op een interne of externe hdd maakt kunnen die enkel op dat toestel afgespeeld worden.
Gaat die TV stuk en laat je die herstellen bij de fabrikant of dienst die de na-service doet wordt wrs meestal de printplaat gewisseld en kan je die opnames ook niet meer afspelen als je de TV terugkrijgt.

Laatst bewerkt:
misschien voor de helpers eens overlopen wat je nu juist wél en wat niet gedaan hebt van de tips hierboven ?
Ik denk niet dat momenteel nog iemand weet hoe het op dit ogenblik zit...

Nogmaals, een schijf geformatteerd onder Android TV, of dat nu een Nokia 8000, een Sony/Philips/Loëwe of andere TV is die bv Netflix of andere commerciële streamingdiensten ondersteunen, is niet toegankelijk in Windows.
Als het een systeem is zonder DRM zal die wrs wel leesbaar zijn in Windows maar zal die dan geen Netflix of andere commerciële streamingdiensten ondersteunen.

De gratis minidisk ondersteund spijtig genoeg niet het maken van een bootable versie, daar zou het mss wel mee lukken.
Vanuit Windows zou het kunnen lukken als je de USB stick of HDD eerst ontkoppelt:
How to Online / Offline a Disk Using Diskpart?

Of een Linux versie downloaden bv GParted (GNOME Partition Editor) of een andere Linux Distro, bv Mint.
(Moet mogelijk ook eerst ontkoppeld worden vanwege het bovengenoemde DRM....)

Eventueel dit oude tooltje eens proberen, loste vroeger wel eens USB format problemen op. Baat het niet...
HP USB Disk Storage Format Tool

Nog wat extra info:
Sony: Een USB-HDD die eerder met een tv is gebruikt, formatteren met een pc
USB stick word niet goed herkent na formatteren door philips tv

Laatst bewerkt:
Heb nu een laatste poging ondernomen met de tip van @Deus...
USB stick word niet goed herkent na formatteren door philips tv
De USB stick is gelukt en geformatteerd.
maar de SSD schijf krijg ik volgende melding : Er bevindt zich geen medium in het apparaat.
Dus ik hou het voor bekeken....iedereen bedankt voor de vele tips.
Heb wel veel bijgeleerd...
Probleem was dat ik een USB stick, NTFS geformatteerd met films wou afspelen op TV via de Nokia 8000.
Nokia 8000 zag de USB stick maar niks van opslag, er stonden overal een 0 (nul) bij en kreeg de melding om te formatteren.
Eerst de films op mijn pc gezet en de USB stick geformatteerd op de Nokia 8000 met alle gevolgen.

Welke Android versie heeft die Nokia 8000?
Android ondersteund geen ntfs, Android TV zou dat dan weer wel ondersteunen...???
Mss moet je een update doen?

Wat voor (USB) SSD is het, merk, type?
Als het een SATA of M.2 is waar je een adapter naar USB voor gebruikt, welke?
Misschien hebben die een update (firmware) nodig?
(Heb enkele Sabrent M.2 to USB, heb er 2 van moeten updaten vanwege niet herkend probleem)

Heb je al eens met KODI (op de Nokia) geprobeerd? Installeer dat eens en testen...
Heb zelf een nVidia Shield TV pro, gebruik het daar op, slikt alles.
Vermoed nVidia Shield zijn eigen NTFS drivers heeft.
Na uitpakken en aansluiten heb ik eigenlijk eerst KODI geïnstalleerd, wie weet zat mss daar een driver bij?

Laptop die in windows vastloopt, stottert of eerder diashow geeft met x265?
Windows eraf, KODI er op, speelt alles zonder problemen.

Kodi is een veel gebruikt OS voor mediacenters of streaming apparaten en heeft voor mij altijd gewerkt met NTFS.
Maar heb hier wrs een dankfoutje gemaakt.
Kodi live of mediacenter draait bovenop linux, Linux leest standaard wel NTFS Android niet.

Dacht mss installeert Kodi wel een NTFS driver maar op een streamer box, zoals de nokia, is het enkel een APP (niet incl OS, dus ook geen drivers).
Tenzij Kodi toch een driver zou installeren.
TS zou het kunnen testen, baat het niet... Maar vrees ervoor.

Zou die SSD eens graag in handen krijgen, vlgs mij moet die terug aan de praat te krijgen zijn.

Terug
Bovenaan