Windows 10 Upgrade from Windows 7 Home Premium to Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello
I wan to do this upgrade on a Sony Vaio PCG 392 M and every works well untill - i think - the last phase
Used media creation tool to create the USB stick; loade setup.exe from the stick; on a certain moment "download updates", then "control pc", "prepare some things"; "introduce product code"; "download updates"; and then message "your pc is not supported by this version of windows"
who can help?
 
@Leono Je vroeg naar de website waar Qtex het bestandje Windows10Upgrade9252.exe vandaan haalde. Dat is deze website: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
En je krijgt dat bestandje, wanneer je op die website klikt op de knop Update nu.
Als je vandaag op die knop klikt, dan krijg je het bestand Windows10Upgrade9252.exe. En als je dat programma uitvoert, dan kun je je computer upgraden van Windows 7 naar Windows 10, versie 1903.
Maar wanneer je pas over 2 maanden op die knop Update nu klikt, dan zul je een ander/nieuwer bestand krijgen, met een hoger nummer achter Windows10Upgrade. En als je dat nieuwere programma uitvoert, dan zul je de upgrade uitvoeren van Windows 7 naar Windows 10, versie 1909.
1909 staat voor jaar/maand, dus september 2019, maar meestal komen de nieuwe versies van Windows 10 pas 1 of 2 maanden later dan gepland uit voor het grote publiek.
Versie 1909 (codenaam 19H2) wordt waarschijnlijk de November 2019 Update genoemd, en zal daarom pas in november uitkomen.

Is jouw laptop geschikt voor Windows 10? De meeste laptops die nu op Windows 7 draaien, kunnen Windows 10 ook aan. Hier vind je de systeemvereisten voor Windows 10: https://www.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-10-specifications
Dat zijn wel de minimale eisen. Je zult niet blij worden van Windows 10 wanneer de specificaties van je pc zo laag zijn als die minimum eisen. Aan de processor wordt nog wel een extra eis gesteld: hij moet de functie NX (No eXecute) ondersteunen.

Maar als je de Windows10Upgrade9252.exe of nieuwer uitvoert, dan zal je computer gecontroleerd worden. Er moet voldoende werkgeheugen zijn, voldoende vrije ruimte op de harde schijf en de processor moet voldoen aan de eisen voor Windows 10.
Dat controlevenster ziet er zo uit:

5db99d41c0cc2-Deze_pc_is_compatibel.png

Met drie groene vinkjes gaat de upgrade door.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
Hallo Qtex,

Uiteraard was het het juiste .exe bestand. Daar gaat het niet om.

Ik dacht: wellicht is er over twee maanden een nieuwere versie en die zou ik dan “vers” willen downloaden. Daarom vraag ik dus naar de webstek.

Overigens had uw .exe bestand Windows 10 -ongevraagd!- al voor 81% geïnstalleerd (3 Gb download) toen ik even een boterham was gaan eten.

Typisch Microsoft gedrag dat mij herinnerde aan de reclameperiode van een paar jaar geleden.

Even later: ik zie nu pas de aanvullende berichten.

Dank, heren Qtex en Porrelaar!
 
Tja, je klikte op de knop Update nu, dus wordt de upgrade in gang gezet. Nou nee, eerst alleen de download van het hulpprogramma van 6 MB. Maar als je dat hulpprogramma ook uit gaat voeren, dan worden eerst de installatiebestanden van Windows 10 gedownload. Dat is niet zo raar. Overigens was Windows 10 nog niet voor 81% geïnstalleerd. Er was nog helemaal niets van Windows 10 geïnstalleerd. Enkel de download van de installatiebestanden stond op 81%, toen je klaar was met eten.
Het zou leuker/beter zijn wanneer eerst gecontroleerd zou worden of je computer geschikt is voor Windows 10, maar in mijn herinnering gebeurt dat pas wanneer de installatiebestanden gedownload zijn en de installatie op punt staat te beginnen. Dat is wel jammer, ja.

Ik zie nu je tweede bericht verschijnen, terwijl ik aan het typen ben. Ja, als Windows 10 je helemaal niet bevalt, dan blijf je gewoon werken met Windows 7. De ondersteuning van Windows 7 stopt dan wel, maar dat besturingssysteem zal gewoon blijven werken. Windows XP werkt ook nog steeds, al kun je er geen moderne versies van browsers meer voor krijgen. En het is mogelijk dat je op sommige websites (van je bank?) na verloop van tijd geen toegang meer krijgt met een verouderde browser.
Of je gaat over op een lichte Linux distributie, maar dat zal ook wennen zijn.
 
Hallo Porrelaar,

Neen, neen, neen.

De Adviser was afgesloten via Taakbeheer, want hij was moeilijk stopbaar en het .exe bestand stond nog in de map Downloads.

Dat is dus ongevraagd aan de slag gegaan, zoals ook wel eens vanzelf een radiozender gaat spelen als je een webpagina opent.

Ik heb het .exe bestand nu vernietigd met de Privacy Eraser.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan