Windows 10 Upgrade from Windows 7 Home Premium to Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello
I wan to do this upgrade on a Sony Vaio PCG 392 M and every works well untill - i think - the last phase
Used media creation tool to create the USB stick; loade setup.exe from the stick; on a certain moment "download updates", then "control pc", "prepare some things"; "introduce product code"; "download updates"; and then message "your pc is not supported by this version of windows"
who can help?
 
ik moet het toch niet vertalen nu; voor mij is dit forum nieuw, vandaar.

Moderator Notice: het is je vergeven .. ga nu wel verder in het Nederlands .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt eerst nagaan via de Windows 7 upgrade adviser of je systeem in aanmerking komt ..
is dat het geval zal je systeem vervolgens geupgraded worden ..
*is het echter zo dat deze je zegt dat het niet mogelijk is dan dien je een verse installatie te doen ..
je start dus op om via het Media Creation Tool1903.exe je een installatie medium aan te maken het zijnde een usb stick of een dvd .
vervolgens dien jij dan vanaf deze installatie media op te starten .. aangezien de Sony Vagio niet in aanmerking kwam voor de upgrade naar de W10 dien je mogelijk een W10 licentie aan te kopen ..
**enerzijds kun je ook de W7 licentie gebruiken indien deze aanvaard zou worden bij het ingeven als dit gevraagd word tijdens de installatie procedure.
 
Een officiele versie van W10 heb ik gekocht
De windows 7 upgrade advisor raakt blijkbaar niet aan de server; internet connectie ok.
Is de Windows 7 upgrade advisor het juiste programma; ik zit toch al op Windows 7?!
Heeft volgens jou de verse installatie meer kans? dan moet ik wel alle programmas terug installeren denk ik; ook itsme en dergelijke; e id software etc
 
ik ben nu ook nog een totaal nieuwe download aan het doen, om de software op DVD te plaatsen. Op het internet geven ze ook problemen aan met installatie via usb; ik weet niet of jij daar ervaring mee hebt
 
heb nog nooit problemen ondervonden via een usb stick .. let op de stick dient leeg te zijn en minstens een 8GB groot ...groter mag maar kleiner zeker niet ..
*een installatie via een usb stick gaat ook iets sneller dan via een dvd ..
 
Een officiele versie van W10 heb ik gekocht
De windows 7 upgrade advisor raakt blijkbaar niet aan de server; internet connectie ok.
Is de Windows 7 upgrade advisor het juiste programma; ik zit toch al op Windows 7?!
Heeft volgens jou de verse installatie meer kans? dan moet ik wel alle programma's terug installeren denk ik; ook itsme en dergelijke; e id software etc

het heet wel de Windows 7 upgrade advisor maar deze is wel degelijk bedoeld om up te graden naar de Windows10..
een verse installatie heeft volgens mij eerder meer kans doch als jij de installatie medium heb aangemaakt en je plaatst deze dvd in je drive om vervolgens dan op je bureaublad een map aan te maken en je kopieer vervolgens de bestanden van de dvd of de usb stick naar deze map .. dan dien je maar deze map te openen en vervolgens de setup.exe aan te klikken ...indien deze dan van stat gaat dan verkrijg je ook de Windows 10 maar met behoud van je programma's ..
*je dient daarna wel de Windows.old map te verwijderen …
**is het nu zo dat wanneer je de setup.exe aangeklikt heb en je krijgt de melding dat je ook eerder al verkreeg dien je voor een verse installatie te gaan ..
 
indien het fout moest lopen bij een verse installatie opgestart via een installatie medium dan kan het mogelijk zijn dat je een opstartherstel dient te doen van de Windows7 .. dit ligt er dus aan hoever de installatie gekomen is voordat deze een fout aangeeft ..
*doe je het via de setup.exe dan is de kans dat het Systeem Windows 7 zich hersteld indien er zich ook een fout opdringt tijdens het verkrijgen van de W10 opgestart via deze setup.exe

*domme vragen bestaan niet ..
 
qtex , een verse installatie is dat een clean install??
Word er dan niet eerst alles geformateerd en dienst men voorag niet alles te backupen
Want als instal mislukt is toch alles weg (tenzij ge met dat opstartherstel win7 kunt terug zetten)??
Discussie is me niet helemaal duidelijk hier

Pc stopt de installatie wanneer?? Bij een update of een clean install??? Is toch groot verschil dacht ik

Of zie ik het helemaal mis
 
  • Leuk
Waarderingen: Qtex
om een verse installatie te (een clean instal ) dient men de opstart volgorde te wijzigen in het bios ..
het is aanbevolen (maar niet noodzakelijk ) om een backup te bewaren op een externe schijf en tevens de daar bijhorende opstart media ..mocht je deze achteraf nodig hebben ..

volgens een Vaio handleiding vond ik het volgende ..
Ashampoo_Snap_donderdag 24 oktober 2019_21h20m18s_001_.png
 
Als ik juist zit, is deze laptop van 2007. Ondertussen al 12 jaar oud. Er is waarschijnlijk ook een goede reden waarom Windows vermeld dat dit product niet gesuporteerd is. De kans is dan ook groot dat bepaalde hardware niet correct gaat werken. Ik denk hier bijvoorbeeld aan de video adapter driver. Welke in veel gevallen getweaked word door de fabrikant van de laptop. Persoonlijk zou ik deze op Windows 7 houden. Of voorzie minstens een image zodat je terug kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
@Leono de upgrade adviser in de link van bericht #4 verwijst u naar de Windows10Upgrade9252.exe ik heb deze per toeval nu de Windows 7 upgrade advisor genoemd wat een vergissing van me is.
Ashampoo_Snap_woensdag 30 oktober 2019_08h56m22s_007_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan