Opgelost Update version 1903 (KB4524570) mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Als ik probeer de cumulatieve update for W10 version 1903 (KB4524570) te installeren krijg ik steeds de melding, Fout 0x800f081f
Heb al een een tijd gezocht en tips geprobeerd om dit op te lossen maar tot nu toe geen succes.
Wat te doen ?
Vriendelijke grrrrrtjs, Elzo
 

Bijlagen

  • Update 1-12-2019.JPG
    Update 1-12-2019.JPG
    33.1 KB · Weergaven: 400
  • Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    50.9 KB · Weergaven: 388
heb je deze KB dan ook al eens opgehaald via het Microsoft Update Catalogus ...
*neem de juiste ( denkelijk deze voor de 64 bit systemen ) download deze naar je bureaublad toe en voer deze dan vervolgens uit ..
vraagje waarom ga je niet over naar de 1909
 
Hi Qtex,
Heb geprobeerd 1909 te installeren maar dat lukt ook niet. Ik dacht dat dat kwam omdat die cumulatieve update voor 1903 nog niet geïnstalleerd was...
 
Foutmelding vertaald in CBS_E_SOURCE_MISSING
Als eerste zou ik de update cache eens leegmaken en de updates terug laten downloaden. Dus maw de folder C:\Windows\SoftwareDistribution verwijderen. Daarna Windows updates terug laten zoeken en installeren.

Als dat niet werkt, systeemcontrole laten uitvoeren; SFC /SCANNOW.
En als laatste, als die het niet kan herstellen, de CBS Logs uitspitten en zoeken welk package corrupt is (C:\Windows\Logs\CBS )
Deze laatste is wel niet voor iedereen weggelegd. Die log bevat immens veel informatie en het vraagt serieus wat zoekwerk om de juiste info eruit te halen.
 
@elzo Het komt in orde hoor, heb dit op verschillende systemen hier ook aan de hand gehad. De instructies van DDragon80 zijn de juiste. De oorzaak is volgens mij te vinden in het afsluiten van je toestel tijdens het downloaden en/of voorbereiden (!) van je toestel voor installaties. Normaal gezien moet een update daar doorheen kunnen geraken, maar heb ook gemerkt dat dit bij deze niet het geval was. Opnieuw starten na leegmaken van die folder én je PC gewoon eens een nachtje laten aanstaan kan dit verhelpen...
 

Leesvoer.

Een hoop larie in dat artikel. Dit draait helemaal niet rond .NET zoals ze het beschrijven, maar CBS.
CBS (Component Based Servicing) - Also known as the trusted installer (TRUSTEDINSTALLER.EXE), which works at the package / update level

[HRESULT = 0x800f081f - CBS_E_SOURCE_MISSING]
 
@elzo Het komt in orde hoor, heb dit op verschillende systemen hier ook aan de hand gehad. De instructies van DDragon80 zijn de juiste. De oorzaak is volgens mij te vinden in het afsluiten van je toestel tijdens het downloaden en/of voorbereiden (!) van je toestel voor installaties. Normaal gezien moet een update daar doorheen kunnen geraken, maar heb ook gemerkt dat dit bij deze niet het geval was. Opnieuw starten na leegmaken van die folder én je PC gewoon eens een nachtje laten aanstaan kan dit verhelpen...
Foutmelding vertaald in CBS_E_SOURCE_MISSING
Als eerste zou ik de update cache eens leegmaken en de updates terug laten downloaden. Dus maw de folder C:\Windows\SoftwareDistribution verwijderen. Daarna Windows updates terug laten zoeken en installeren.

Als dat niet werkt, systeemcontrole laten uitvoeren; SFC /SCANNOW.
En als laatste, als die het niet kan herstellen, de CBS Logs uitspitten en zoeken welk package corrupt is (C:\Windows\Logs\CBS )
Deze laatste is wel niet voor iedereen weggelegd. Die log bevat immens veel informatie en het vraagt serieus wat zoekwerk om de juiste info eruit te halen.

@elzo Het komt in orde hoor, heb dit op verschillende systemen hier ook aan de hand gehad. De instructies van DDragon80 zijn de juiste. De oorzaak is volgens mij te vinden in het afsluiten van je toestel tijdens het downloaden en/of voorbereiden (!) van je toestel voor installaties. Normaal gezien moet een update daar doorheen kunnen geraken, maar heb ook gemerkt dat dit bij deze niet het geval was. Opnieuw starten na leegmaken van die folder én je PC gewoon eens een nachtje laten aanstaan kan dit verhelpen...
Hallo DDragon,
C:\Windows\SoftwareDistibution helemaal verwijderen of (alle) onderdelen uit die map verwijderen?
 
Je mag de ganse SoftwareDistibution folder verwijderen. Inhoud alleen is ook goed. Maakt nietveel uit. Wordt allemaal opnieuw aangemaakt.
Als dit niet moest lukken, de Windows Update service even stoppen en daarna terug starten. Dan heeft die daar een lock op...
 
Heb de folder verwijderd en de update KB4524570 lukte wederom niet. Zelfde foutmelding... Ik zie wel dat de folder opnieuw is aangemaakt.
Een andere update (voor W- Defender) ging zonder problemen. Hoe kan ik de Win- Updateservice stoppen en weer starten?
Ik vergat nog te vermelden dat de update wel 100% download en 100% installeert en daarna de foutmelding pas geeft...
 
Als je de folder kan verwijderen, is het niet nodig om de update service te herstarten. System file check (SFC /SCANNOW) kan je nog eens uitvoeren. Hopelijk kan hij die fouten herstellen. En anders, uitzoeken welk package corrupt is via de CBS log en manueel downloaden/overschrijven.
 
een command prompt scherm openen met administrator rechten. Dus in je zoekvenster "cmd" invullen, zonder de quotes uiteraard. Dan rechtsklikken en "Uitvoeren als Administrator" aanklikken.
Dan die regel invoeren en uitvoeren. Dat gaat/kan even duren....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan