Opgelost Update version 1903 (KB4524570) mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Als ik probeer de cumulatieve update for W10 version 1903 (KB4524570) te installeren krijg ik steeds de melding, Fout 0x800f081f
Heb al een een tijd gezocht en tips geprobeerd om dit op te lossen maar tot nu toe geen succes.
Wat te doen ?
Vriendelijke grrrrrtjs, Elzo
 

Bijlagen

  • Update 1-12-2019.JPG
    Update 1-12-2019.JPG
    33.1 KB · Weergaven: 450
  • Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    Updates geschiedenis 1-12-2019.JPG
    50.9 KB · Weergaven: 430
Hoe kan ik de Win- Updateservice stoppen en weer starten?

Stop en herstart de updates ..
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden. Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
 
  • Misschien ook eens deze Optie proberen? :unsure:

  • Open Start Menu or Search, and type ‘cmd’ to open Command Prompt.
  • Run Command Prompt as administrator.
  • In the Command Prompt window, copy and paste the following command:
  • dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup
  • Wait for a few minutes and restart the system
  • Check for updates again.
If the above steps don’t fix the bug, the best you can do is wait for Microsoft to issue a fix for the bug.

zou dit ook geen oplossing bieden , zet dan eens je complete Systeem info hier neer
 
Stop en herstart de updates ..
Start een cmd-prompt "Als administrator uitvoeren"
Tijpe hier het volgende in:
net stop wuauserv klik enter
type dan de volgende opdracht rmdir /s /q %windir%\softwaredistribution en klik op enter
geef als voorlaatste net start wuauserv in en klik op enter .
Geef als laatste wuauclt /resetautorization /detectnow en klik voor de laatste keer op enter .
nu dat gedaan is klik je start en open je de update pagina , geef de opdracht om te gaan zoeken naar updates ..
indien deze gevonden worden zullen deze ook geinstalleerd worden .

Hiermee wordt de service automatische update gestopt, alle gedownloade data wordt verwijderd en de service wordt opnieuw gestart.
Het zou namelijk zomaar kunnen zijn dat er in de map Softwaredistribution een fout zit.
Let wel: de map wordt weer opnieuw aangemaakt door het proces "Windows Update" en zal ook weer opnieuw gevuld worden. Eventueel geweigerde updates zullen opnieuw aangeboden worden!
Is al gebeurd... zonder resultaat.
 
  • Misschien ook eens deze Optie proberen? :unsure:

  • Open Start Menu or Search, and type ‘cmd’ to open Command Prompt.
  • Run Command Prompt as administrator.
  • In the Command Prompt window, copy and paste the following command:
  • dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup
  • Wait for a few minutes and restart the system
  • Check for updates again.
If the above steps don’t fix the bug, the best you can do is wait for Microsoft to issue a fix for the bug.

zou dit ook geen oplossing bieden , zet dan eens je complete Systeem info hier neer
De command wordt niet herkend...
 
om Dragon80 een pb te sturen klik je op zijn avatar en kies je om een prive conversatie te starten ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 3 december 2019_22h24m00s_001_.jpg


*rechtsklik op start en kies voor de opdrachtprompt (administrator )
de opdracht dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup werkt dus wel degelijk ...indien deze juist word ingegeven !
Ashampoo_Snap_dinsdag 3 december 2019_22h28m42s_002_.jpg
 
mogelijk dat niets helpt omdat je systeem fouten bevat ook al gaf de sfc /scannow aan dat alles ok was beveel ik je toch het volgende aan ..
Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 10 .. je verliest niets van persoonlijke bestanden en of geinstalleerde software enkel de Windows 10 systeembestanden worden vervangen ...mogelijk dat hier wel degelijk fouten aanwezig zijn !
Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !

Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..
-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..
indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..

*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess
**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..

is dit gedaan dan voer je bericht #16 nogmaals uit en herstart je daarna het zoeken naar update's wederom op.
 
Heb de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth uitgevoerd. Er waren geen fouten...(zie bijlage s.v.p.)
Voor Johnny Five; Hierbij de gegevens via Speccy bijlage
 

Bijlagen

  • Update Scanhealth.JPG
    Update Scanhealth.JPG
    31.7 KB · Weergaven: 189
  • Update Speccy.JPG
    Update Speccy.JPG
    47.9 KB · Weergaven: 164
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan