U bent niet gemachtigd om deze handeling uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Aangezien mijn MMCSS service kapot is, wilde ik MMCSS.dll vervangen vanaf de Win-7 installatiecd. Als ik echter het bestand probeer te vervangen, krijg ik een foutmelding zoals in de titel staat.
Ik heb de hidden-administrator account al geactiveerd, zelfs hier werkte het niet op. Heb ook al verkenner als administrator uitgevoerd, ook dit werkt niet...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.

Mvg,
CamiellS
 
ik kan je een doc geven hoe je heer en meester wordt over de pc door jezelf al de machtigingen op te eisen ....
maar er is een reden dat windows dit zich zelf toe eist ...het gevaar bestaat er immers in dat jij iets onbezonnen doet en je gehele systeem om zeep helpt ....
 
type eens regedit in het zoekvenster ...
klik verder op regedit.exe
open de HKey Local Machiene
ga telkens verder Systeem / Current Control Set / Services / open de map MMCSS
op een 64bit systeem staan de volgende waardes ingesteldt ...

Bekijk bijlage 9050
 
ik geloof u wel maar wilde het een en ander uitsluiten ...
de hamvraag is hoe vervangen we deze corrupte dll file ...zonder een herinstallatie te moeten doen ....
want dat is tevens de laatste optie ...
 
Vervangen gaat meestal niet. In iedergeval met veel bestanden en mappen niet.

Het beste wat je dan kunt doen is het bestand hernoemen en daarna het goede bestand in de juiste map plaatsen.

Noem het bestand bijvoorbeeld MMCSS_old.dll Als dit gelukt is kun je het nieuwe / goede bestand plaatsen.

Lukt het niet om het bestand te hernoemen, kan het gebeuren dat het in gebruik is. Gebruik dan Unlocker Download Unlocker 1.9.1 - FileHippo.com
 
Neem ownership op dat bestand. Ik had getracht dat via een command prompt te bekomen, maar misschien is via de GUI dit gemakkelijker.
Rechts click op dat bestand en ga via eigenschappen naar Security (beveiliging), geavanceerd - eigenaar.
Doe dit best enkel voor dit bestand, niet voor de gehele Windows folder!
 
Ownership had ik al, heb idd de naam gewoon kunnen veranderen! Dom dat ik daar zelf niet op ben gekomen. Het vreemde nu dus is dat het probleem echter nog steeds niet is verholpen... Zou de svchost.exe vervangen kwaad kunnen?
 
Oke, het heeft iets gedaan. De beschrijving staat er nu weer, ipv. <foutcode 193: kan beschrijving niet lezen.> De service wil echter nog steeds niet starten, wat dus zou duiden op een (gedeeltelijk) kapotte svchost?
 
U vervalt van het ene probleem in het andere probleem.
Wat mij intrigeert is wat het probleem veroorzaakt heeft.
Bestanden beschadigen niet zo maar. Hier moet een oorzaak zijn.
 
Ik weet het. het probleem was hier inderdaad de machtigingsproblemen met het bestand zelf, maar aangezien ik nergens op internet een fix vind voor dit probleem... en ik volledige recovery wil uitsluiten, vraag ik het hier maar.
Deze laptop is pas een paar maanden oud, het probleem kwam plots. Ik doe aan YouTube dus ik wilde met een vriend wat gaan opnemen, startte Skype op en tot mijn verbazing hoorde ik niets en kon de ander mij niet horen. Toen zag ik dus dat de audioservice het niet meer deed, omdat de MMCSS service gestopt was. De beschrijving is nu dus gefixt, maar de service zelf wordt uitgevoerd in svchost.exe
Dus ik weet niet wat ik nu moet doen... Heel vreemd dit...
Overigens was Systeemherstel niet mogelijk naar een datum voor dit probleem.
 
Je kan nog altijd die LOG posten van je sfc.exe /scannow opdracht. Post hem dan wel via de uitgebreide editor hier als bijlage.
Hierin kan ik zien welke bestanden beschadigd zijn en welke hij niet kan herstellen. Heb je een installatie DVD van je Windows? Die ga je wel nodig hebben. Wat je ook kan doen is eens kijken wel merk je harde schijf is en van die vendor een tool downloaden om je schijf te controlleren op fouten. Elke vendor bied wel zulke tool aan op zen website (support).
Want als die laptop nog niet zo oud is zou je hem in dat geval wel RMA kunnen sturen. Als het enkel een software probleem is wordt dit wel moeillijker.
 
een .log file kon ik niet posten, weet niet waarom, lukte gewoonweg niet. Toen ik het plakte in word was het 867 pagina's geloof ik...
Het lijkt mij sterk dat de harde schijf kapot is btw.. Heb het ding nog geen half jaar, dus denk niet dat ie dan kapot zal gaan, heb voor de rest ook geen rare dingen gemerkt... Maar kan ik de svchost.exe niet vervangen vanaf de installatiecd, zoals ik ook heb gedaan met mmcss.dll ?
 
Je kan een log file posten als bijlage in de uitgebreide editor hier. Nooit een LOG in word duwen... als je toch iets wilt knippen en plakken gebruik je notepad voor zulke zaken.
Een harde schijf kan altijd defect raken. Ik heb hier onlangs nog eentje gezien die 1 maand na datum aankoop de geest gegeven had, en dat was een SAS enterprise disk van HP.
svchost.exe zou ik zomaar niet vervangen, of toch alleszinds niet in Windows zelf. Dit is een proces dat instaat voor verschillende netwerk gerelateerde services ed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan