U bent niet gemachtigd om deze handeling uit te voeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Aangezien mijn MMCSS service kapot is, wilde ik MMCSS.dll vervangen vanaf de Win-7 installatiecd. Als ik echter het bestand probeer te vervangen, krijg ik een foutmelding zoals in de titel staat.
Ik heb de hidden-administrator account al geactiveerd, zelfs hier werkte het niet op. Heb ook al verkenner als administrator uitgevoerd, ook dit werkt niet...
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.

Mvg,
CamiellS
 
Toen ik het bestand met een .log extensie toevoegde, lukte het niet...
Maar ik heb ook geen andere problemen, dit is echt het enige probleem.
Als ik svchost gewoon vervang vanaf de Windows-Disk zou er toch eigenlijk niets fout kunnen gaan? Het is nou eenmaal die die er van te voren ook al op zat...
Nog een vraagje: Waar zou ik het bestand "ntsvcs" kunnen vinden?
Btw: het bestand is te groot. 1,88 mb.
 
Wat je best doet ivm die log is dit bestand eerst verwijderen, daarna terug scf /scannow lopen, en dan je log bestand uploaden. Want bij elke bewerking wordt dit bestand groter. Zo vertrek je van een nieuw bestand met minimum aan inhoud.
svchost.exe kan je niet zomaar vervangen. Dit is een proces dat veelvuldig in gebruik is door Windows wanneer actief.
 
Volgens wat ik kan zien in de log zijn er 2 bestanden corrupt welke hij niet heeft kunnen herstellen via zen locale bronbestanden:
"drprov.dll"; source file in store is also corrupted
"mmcss.dll"; source file in store is also corrupted

Dit is op te lossen door je Windows installatie medium bestand (.wim) van de Windows installatie DVD op je schijf te mounten en daaruit de nodige bestanden te extracten naar je WinSxS source folder. Tevens moet je op de betreffende bestanden daar ownership nemen, anders lukt dat niet.
Ik kan ten vroegste morgen een procedure hiervoor posten. Maar al bij al lijkt het me nog doenbaar voor 2 bestanden.
Met die svchost.exe lijkt niets aan de hand, dus afblijven!

Hier alvast een artikel van Microsoft Technet hierover:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee619779%28v=ws.10%29.aspx
 
Heb beide .dll files vanaf de installatiecd op mijn pc gezet. Geen verschil. Nog steeds is de audio kapot... De MMCSS service wordt toch echt wel in de svchost uitgevoerd, maar verder weet ik er niet veel van.
 
Die log geeft fouten op die 2 bestanden in zen bronfolder. Het is niet verstandig deze corrupt te laten.
MMCSS kan afhankelijk zijn van svchost.exe maar dat wil niet zeggen dat svchost corrupt is. Als dat het geval was denk ik niet dat je veel zou kunnen doen.
 
Nee, dat snap ik, maar het gedeelte dat MMCSS laat runnen, netsvcs kan kapot zijn (aangezien het pad %systemroot%\system32\svchost.exe -k netsvcs is) dus.. Hoe zou ik die 2 bestanden in de bronfolder dan kunnen oplossen? Ik heb gewoon de 2 .dll files in system32 vervangen, of is dit niet genoeg?
 
Ik werk nog altijd met Windows XP, met Windows 7 heb ik dus niet veel ervaring.
Ik vraag mij dus af of je de pc niet kunt starten met een bootcd die van de bestaande Windows 7 niks start. Ik denk hierbij aan bijvoorbeeld de Hirens Boot CD.
ls er van de huidige Windows 7 niks in werking is dan heb je volgens mij ook de volledige controle over die bestanden of vergis ik mij?

Succes, Joke
 
Joke, Op dit moment is het machtigingsprobleem opgelost, toch bedankt! :)
Het probleem was dat ik een file wilde vervangen (waarvoor ik dan geen machtiging had) om het grootste probleem op te lossen: De audioservice herstellen... Helaas is dit vrij moeilijk en heb ik op internet nog niemand met hetzelfde probleem gevonden...
 
Weet je zeker dat je de audio service moet herstellen ?
Kijk eens met services.msc en zoek dan naar Windows Audio.
Wat staat daar ? Is deze service gestart ? Zo niet, start deze dan. Zet deze dan ook op automatisch.
 
@Pluis
Dat heb ik allang gedaan, de AudioService kan niet worden gestart omdat de MMCSS service - waar de audiservice van afhankelijk is - niet actief is en ik deze niet kan activeren.


Kan iemand hier een screen laten zien van wat hij/zij heeft bij regedit bij:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Svchost\netsvcs ?


Alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan