twee desktops met elkaar verbinden.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jdr
  • Startdatum Startdatum

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Dag allemaal,
Heb twee pc's waarvan een dient voor film en fotobewerking en de andere als dagelijkse pc voor bvb facebook-google-word mailverkeer.
In sommige gevallen wil ik gegevens van de ene pc naar de andere doorsluizen. Dacht dit met bluetooth te doen maar er is nog een probleem, ik gebruik maar één beeldscherm een één toetsenbord. (met een switch dus) Het lukt me dus niet om deze pc's te koppelen.
Waarschijnlijk door het systeem met de switch?
Graag jullie mening.(het zijn beide W11 systemen)
Jdr

als uw pc op zelfde netwerk zijn verbonden via uw telenet modum
zorgd dat de 2 pc's aan staan + aangemeld ,als je verkener open en dan op netwerk klikt links zie je daar uw andere pc

Laatst bewerkt:
Op de vraag van Philip V of de pc's met een UTP kabel zijn verbonden moet ik antwoorden dat het ook over een switch gaat. Dus één kabel voor twee pc's ????? verklaar nader .... wat versta jij onder ' switch ' ????
voor mij is onderstaande afbeelding een 'switch', je kan niet kiezen voor pc1 of pc2, ze zijn allebei actief!!!

als er maar één kabel is voor twee pc's dan is het normaal dat er maar één pc aanwezig is!

of gebruik je zo'n ding? (zie afbeelding hieronder)

1738767678340.png

bekijk dit:

er is één toekomend netwerk kabel van je modem, en dan voor elke pc ook een kabel, dus 3 kabels in totaal aangeloten aan zo'n bakje. dan zie je iedere pc .... .

heb je de mogelijk om beide pc's aan je modem te koppelen, dan is het ook opgelost!
Bluetooth voor data overdracht kan theoretisch ook, maar gaat ontzettend traag en onbetrouwbaar zijn ... NIET doen dus, tenzij je over een zee van tijd beschikt ... en dan nog!

Laatst bewerkt:
ja een ethernet switch heet dat. Als ik dus goed begrijp moet ik een kabel bijleggen (6m)
Geen probleem hoor.
Ga dit nu sluiten en zal melden of het na de bekabeling eindelijk werkt! Bluetooth zal dan ik maar vergeten want inderdaad "time is money!"
Bedankt al voor de hulp.
Jdr

heb de de procedure gevolgd maar zonder succes. Op de vraag van Philip V of de pc's met een UTP kabel zijn verbonden moet ik antwoorden dat het ook over een switch gaat. Dus één kabel voor twee pc's.
in je bijdrage #7 zei je iets anders... nl. dat ze verbonden zijn met de Telenetmodem !

Aan PhilipV
inderdaad ze zijn verbonden met de Telenet modem maar met een ethernetswitch aan de pc's(om maar een kabel te gebruiken) Ik wist niet dat het problematisch kon zijn. Sorry.
Zal de tweede kabel leggen. Ook nog even, vroeger kon je ook met een USB kabel bridge beide pc's verbinden. Is dat met W11 nog mogelijk?

beste Jdr, weet je nog met wat je bezig bent? je uitleg zit vol tegen strijdig heden:

* beide pc's zijn verbonden met de modem
* één kabel voor twee pc's ?????

wat is het antwoord nu op de vraag:
of de pc's met een UTP kabel zijn verbonden moet ik antwoorden dat het ook over een switch gaat. Dus één kabel voor twee pc's.

1738850671031.webp

ik ga dit Topic verlaten ... veel succes nog.

Laatst bewerkt:
Waarom een 2de kabel als die van de Telenet router naar een switch gaat???
Ik denk dat de onduidelijkheid hier vooral voort komt uit het feit dat TS er niet in slaagt om duidelijk en vooral eenduidig te beschrijven hoe zijn opstelling nu eigenlijk is... de ene post zegt hij A en in de volgende B, maar bedoelt waarschijnlijk steeds hetzelfde.

Ik zal straks eens een poging doen héél duidelijk te beschrijven hoe het zou moeten zijn in diverse scenario's, maar ben nu even in tijdsnood.

--> Je Telenet router/modem staat op je bureau of vlakbij de beide PC's
Maak het dan niet moeilijker dan het is : dump die switch en leid een kabel van elke PC naar de uitgangen van die router. Voor zover ik me kan herinneren zijn er 4 ter beschikking.
De beide PC's maken dan deel uit van hetzelfde local netwerkje : IP-adressen 192.168.1.x en y

--> Eén PC staat vlakbij, de andere niet
Plug de PC vlakbij nog steeds in op de router. De switch plug je dan in met een kabel in een andere poort. En dan de tweede PC inpluggen op die switch. Uiteraard win je hier bitter weinig afstand mee maar als het uitkomt dat op die manier de switch zowat halfweg tussen beide PC's komt te staan is het toch al dat. Of gebruik voor één van beide afstanden een langere kabel, maar pas hiermee toch op - te lange kabels komen de stevigheid van het netwerk niet ten goede.

Het resultaat is vergelijkbaar : de beide PC's zijn op hetzelfde lokaal netwerkje met elk hun eigen IP-adres.

--> PC's zijn ver van mekaar verwijderd, het zijn desktops en (vaak het geval) zonder Wifi
Bekijk de aanschaf van (minimaal) 2 powerplugs.
Plug dan zeker de 'zender'-plug in één van de poorten van de router en dan in een stopcontact vlakbij
Plug de andere in het stopcontact vlakbij de PC of PC's en in een netwerkpoort op die apparaten.

--> Hebben de toestellen wel WIFI (Bluetooth is zelden stabiel genoeg)

a) binnen bereik van de router ?
Connecteer beide PC's gewoon via Wifi op de Wifi van de router/modem.

b) buiten bereik router/modem ?

Opteer dan voor powerplugs met WIFI repeater, minstens voor die ene die je verder weg installeert.
Voor de rest identiek maar dan kan je de verre PC verbinden van zodra hij in het bereik van de Wifi repeater zit.

Waarschijnlijk zijn er nog mengvormen mogelijk ... zo kan je aan die repeater op zijn beurt die switch hangen, maar dat heeft maar zin als je op die verdere locatie niet één maar een 4-tal of meer PC's wil verbinden met lokaal netwerk en internet... etc...

BELANGRIJK :
  1. Voer dan alles uit zoals in #10
  2. in géén enkele van deze suggesties speelt het een rol of je nu elke PC's met één klavier, muis bedient of elk met hun eigen randapparatuur. Het feit dat je met zo'n gebruik van één set werkt geeft me bijna zekerheid dat je beide PC's héél dicht bij mekaar staan, dus lijkt de eerste én eenvoudigste oplossing hierboven nogal voor de hand te liggen.

inderdaad de Desktops staan naast mekaar en nu op het gelijkvloers. De ethernetswitch staat bij deze Desktops en is met de pc's verbonden. De Telenetmodem staat boven (eerste verdiep) omdat mijn bureel daar ooit was. Ik moest dus door het plafond een gat boren om de kabel voor de switch omlaag te brengen. De wens om beide pc's met mekaar te verbinden komt er omdat op mijn video pc alle foto's en filmbestanden staan en ik die ook op de andere pc wens te gebruiken.
Nu blijkt dat je beide Desktops ieder met een aparte UPT kabel met de modem moet verbinden om het netwerk te gebruiken moet ik dus een tweede kabel omlaag brengen. Ik denk dat ik niet duidelijker kan zijn.
groeten
Jdr

Neen, neen en neen!
Modem -> 1 UTP kabel naar Switch -> Elke desktop verbinden met de switch.

Dus in je switch zitten onder deze opstelling 3 kabels. 1 naar de modem, en de 2 overige naar de desktops.

@Jdr Ik weet, net als @DDragon80 niet goed meer in welke taal wij het moeten uitleggen om je correct te doen LEZEN wat er staat !
Je reageert telkens met iets anders dan wat wij voorstellen.

Als je switch vlak bij de PC's staat, waarom steek je dan die beide PC's niet elk in een poort van de switch.
Daar dient dat ding toch voor ! Wat zou er anders mee doen : koffie kan je er niet mee zetten (grapje).

Nog een poging :

kabel 1 = van je modem boven door je gat in het plafond naar de switch
kabel 2 = van je switch naar PC1
kabel 3 = van je switch naar PC2

en dat is het !!! Dan doen op PC1 en PC2 wat in #10 staat.
Helderder kunnen we het echt niet maken hoor ...

Terug
Bovenaan