Status
Niet open voor verdere reacties.
Welk is eigenlijk een normale temperatuur voor de harde schijf, hangt dit af van merk, type enz... :vraagteken:
Mijn HD is een Maxtor 300Gb 7.200 U/Min, 16 MB Cache, Sata[OPLOSSING]
ga niet te snel uforie roepen maar denk dat het probleem is opgelost daar het langdurig geratel nu al drie dagen is verdwenen door het vervangen van mijn Dvd rw station dit bleek een mechanisch defect te hebben. Hopelijk kan ik dit achter enkele dagen met zekerheid beamen. Toch allen hartelijk bedankt voor de tips en reacties.

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is normaal, de hoorbaarheid daarvan is afhankelijk van case tot case, de ene heeft een betere geluidsdemping dan de andere.

Ligt ook wat aan de schijf, mijn vorige was ook een maxtor, Een luidruchtig gezoem bij de opstart.
Dat zal eigen zijn aan maxtor, denk ik.
Ik heb nog steeds dezelfde case van mijn pentium3.
Al 9 jaar lang, heb nu een western digital.
'T is echt een wereld van verschil.
Voor mij geen maxtor meer hoor.
 
Als het niet echt verslechtert zou ik me geen zorgen maken, als je dat kan natuurlijk (lachen) , er is 99% kans dat er niets mis is met die schijf.
Zie het eerder zo, zolang je dat ratelen hoort werkt de schijf nog :)
 
Als het niet echt verslechtert zou ik me geen zorgen maken, als je dat kan natuurlijk (lachen) , er is 99% kans dat er niets mis is met die schijf.
Zie het eerder zo, zolang je dat ratelen hoort werkt de schijf nog :)

was ook van plan om te zien hoe lang hij het nog volhoud, maar ben toch bezig met al de belangrijke spullen op dvd's te branden.
 
was ook van plan om te zien hoe lang hij het nog volhoud, maar ben toch bezig met al de belangrijke spullen op dvd's te branden.


eigenlijk moet je dat altijd doen zelfs al is er niets aan de hand met de harde schijf

neem altijd een backup van de belangerijkste gegevens
op een externe schijf en of dvd

je zou de eerste niet zijn de alles kwijt is
 
hier de schatting van het progje HDD Health



hopelijk heeft ie gelijk, schatting is wel maar voor 25% zekerheid volgens het progje. Misschien eens opnieuw installeren of kan dat niet helpen :vraagteken:
 
nijltjetweety :duimop:

En moest reddevil de oplossing vinden en dat hier laten weten, weten wij dat dan ook weer, want eigenlijk zijn daar wel verklaringen voor zoals hier in deze thread al vermeld geweest zijn maar blijkbaar zijn die hier niet van toepassing :/

ga niet te snel uforie roepen maar denk dat het probleem is opgelost daar het langdurig geratel nu al drie dagen is verdwenen door het vervangen van mijn Dvd rw station dit bleek een mechanisch defect te hebben. Hopelijk kan ik dit achter enkele dagen met zekerheid beamen. Toch allen hartelijk bedankt voor de tips en reacties.
 
zitten nu vijf dagen verder en ratel geluid nog steeds niet gehoord, heb inmiddels ook een betaal progje geinstalleerd om de HD te controleren ook deze geeft aan dat ze 100% inorde zou zijn en hier is de temperatuur steeds rond de 42° lijkt mij al veel beter. Ook tot op heden geen vastlopen van de pc meer gehad en ben van mening dat ie ook weer wat sneller loopt. Hopelijk mag dit zo blijven en nogmaals allen hartelijk bedankt voor de reacties en tips. :580:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan