Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, ik heb een probleem met een laptop, een medion p6612., intel core duo cpu T5800, 2.00GHz.
De laptop wordt nl ontzettend warm en valt dan uit. Staat win 7 op, de koelers zijn schoongemaakt en er is verse koelpasta op gedaan. Het probleem doet zich voornamelijk voor bij het spelen van een spel op facebook.
Wie kan mij hiermee helpen?

Alvast bedanki,
Grts Claire
 
De P6612 is van eind 2008 en werd origineel met Vista geleverd.

Heb je de warmtewisselaar doorgeblazen met gecomprimeerde lucht ?

Op welke manier ben je te werk gegaan bij het vervangen van de koelpasta ? ... het is uiteraard moeilijk te beoordelen vanop afstand.

Is zijn batterij al dan niet aanwezig en in welke conditie is deze ?
 
Batterij werkt nog, koelers los gedraaid en schoongemaakt, oude koelpasta verwijderd en nieuwe erop gedaan.Heb met een kleine compressor alles doorgeblazen. Filmpjes op you tube speelt die wel af, maar een spel op facebook lukt niet,temp via speedfan, loopt dan op tot boven de 100 gr en dan valt die uit.
 
hoeveel koelpasta heb je er op gedaan ...
ik heb zelf eens ooit tot 4x toe nieuwe koelpasta dienen te plaatsen vooralleer ik de juiste hoeveelheid had ..
m.a.w. te weinig is niet goed en teveel ook niet ....
dit is dus ook afhankelijk van het merk koelpasta !
 
de kunst is dat er juist genoeg op zit dat de 2 oppervlakken bedekt worden als je deze op elkaar zet ...er mag niets langs de zijkanten buiten komen ...

de koelpasta die ik het laatst gebruikte was van het merk Cooler Master -High Performance (hier waren ook 2 malletjes bij om aan te geven hoe en waar de koelpasta diende aangebracht te worden .

bezie dit filmpje eens ..
[video=youtube;EyXLu1Ms-q4]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EyXLu1Ms-q4#t=1[/video]
 
-Kun je zien of horen of de ventilatoren draaien. Zo niet dan kan de temperatuur sensor defect zijn.

-Heb je misschien tijdens het schoonmaken een ventilator of blower er uit gehaald om schoon te maken. Heb je hem daarna juist terug gemonteerd zodat hij nu niet de verkeerde kant op blaast.

-Haal de accu er eens uit en gebruik de laptop met de voedingsadapter. Wordt hij dan nog steeds te warm ?
 
We hebben hier een Medion P6612 in huis. Er zijn (in tegenstelling tot wat je aanhaalt) geen meerdere "koelers" aanwezig, er is slechts één enkele ventilator aanwezig in deze laptop welke je niet foutief kan monteren.

Ik denk dat je best met je probleem irl ten rade gaat bij een deftige PC-hersteldienst, het is niet evident om dergelijke problemen virtueel op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan