Diverse Tablet volledig leeg maken voor verkoop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Ik bezit een tablet ASUS Transformer TF303K met bijhorende tas.
Ik zou die willen verkopen.
Maar natuurlijk wil ik die vooraf VOLLEDIG LEEG maken qua inhoud.
Hoe kan dit gebeuren ?

Dank
Flamingo :geek:
 
Grondig formatteren zonder software

Wanneer u een (externe) harde schijf of usb-stick formatteert, en opdeelt in meerdere partities bestaat er dus altijd nog het risico dat iemand gegevens of bestanden van de schijf weet te achterhalen. Wilt u dit vermijden zonder dat u de eerder genoemde extra software installeert en er zeker van zijn dat elke sector wordt overschreven, dan kunt u het volgende commando gebruiken in de opdrachtprompt:


format X: /FS: <os> /P


Hierbij vervangt u X: door de juiste stationsletter en <OS> door het gewenste bestandssysteem, zoals NTFS, FAT32 of exFAT. De parameter /P zorgt ervoor dat elke sector door nullen wordt overschreven. In Windows 8 of 10 kunt u zelfs nog grondiger te werk gaan. Geeft u het format-commando hier bijvoorbeeld de parameter /P:2 mee, dan wordt elke sector eerst met nullen overschreven en vervolgens nog eens tweemaal met willekeurige andere cijfers. Houd er wel rekening mee dat deze manier van formatteren erg tijdrovend is. Maar via deze manier uw harde schijf of USB stick laten wissen is een zekerheid dat uw data echt verwijderd is en absoluut niet meer te achterhalen is.

Wil je toch software gebruiken voor deze klus bekijk dan freeware van KillDisk.

Suc6
 
zet gewoon dit tablet terug naar een fabrieksinstelling zonder dat je deze dus ga koppelen aan een bestaand google account ... laat dit over aan de nieuwe eigenaar .
haal tevens ook de micro sd kaartje er uit ... wil je deze bij het toestel mee verkopen maak je deze sd kaartje leeg door een format ..(zelf zou ik nooit het micro sd kaartje mee verkopen ) *de nieuwe gebruiker kan best zelf wel eentje aankopen !
 
Om u goed verder te kunnen helpen zouden wij best weten welk besturingssysteem er op draait. Is dit Windows wat ik denk, of is het eerder Android, wat ook mogelijk is omdat jij over een tablet spreekt.
Dit zijn 2 totaal andere besturingssystemen die elk een andere aanpak vragen.
 
Ik gebruik al jaren een iPad, maar ik kan me herinneren mijn laatste tablet onder Android dat er iets aanwezig was zoals: Tablet coderen zodat alle gegevens definitief verwijderd werden. Daarna terugzetten naar de fabriekssettings.
 
Ik heb even Google moeten raadplegen en inderdaad moet het coderen ergens te vinden zijn op de Tablet.
Lees dit eens goed door: https://www.vpngids.nl/privacy/devices/alle-data-android-smartphone-tablet-wissen/

Hier heet het dus Apparaat coderen. ( Dat was ik dus door de jaren heen vergeten )

stap-1-coderen-van-je-gegevens.png
 
Ga jij dit nog verkopen met Android 4.4? Dit besturingssysteem word door bijna niets meer ondersteund.
Maar als het Android is, dan ga je naar je instellingen, dan ga je naar beveiliging en daar dan naar Fabrieksinstellingen. Doe dit 3 keer na elkaar en dan zou eigenlijk alles er zo goed als alles af moeten zijn. Een leek zal na 1 keer naar fabrieksinstellingen terug zetten al niets meer terug vinden, maar een kenner waarschijnlijk wel in de mogelijkheid behoren van wel. Vandaar dat mijn Android maten mij dit ook altijd adviseren. Dus geef ik dit ook zo mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan