Opgelost systeem is niet meer op te starten na een stroom uitval !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
zit nu op mijn reserve pc te typen ..stroom viel uit in de straat en heb opstart problemen op mijn hoofd systeem deze wilt niet meer opstarten zelfs niet vanaf een opstart installatie /herstel medium ..denk dat ik eerst al de extra aangesloten externe en interne opslag mediums dient los te koppelen en enkel de SSD aangesloten te houden ..

wel wat bleek er nu aan de hand te zijn … de C schijf verkreeg na de stroom uitval een andere letter toegewezen namelijk de letter K
*telkens ik wilde opstarten gaf deze ook de melding dat de opstart sector of te wel de MBR niet te vinden was …aangezien deze verdwenen was verkregen al de interne en externe aangesloten opslag media,s een andere schijf letter dus ook de externe schijven waar de backup,s opgeslagen waren ..

twas dus effe zoeken naar de juiste media waar eergisteren nog een backup werd weg geschreven via de Ashampoo backup 11 pro ..deze ben ik op dit moment aan het terug zetten via de ashampoo herstel cd welke ik opnieuw diende aan te maken .. aangezien de eerdere het niet wilde doen ..

opstarten via een Windows 10 installatie / herstel media ging dus wel maar een opstart herstel kon niet worden uitgevoerd !
een systeemherstel kon niet worden uitgevoerd en ook een systeemkopie terug plaatsen ging dus niet .. telkens met de melding dat het pad niet gevonden kon worden **wellicht omdat elke schijf een andere letter verkregen had!

gelukkig maak ik meerdere backup,s aan ..zo gebruik ik de Acronis treu image 2013 , Macrium reflect en de Ashampoo backup 11 pro en this via deze laatste nu gelukt om vanaf de rescue usb stick op te starten
 
krijg de melding dat het terug plaatsen van de backup gelukt is ..er word dan verondersteld dat men vervolgens terug normaal kan opstarten ...
niets is hier minder waar , ik zit nog steeds met een niet opstartend systeem
en de foutmelding File : \Boot\BCD
Status : 0x000000F
Info : file boot system is missing or contains errors ...
 
opgelost dank zij het opstarten vanaf de HDD ( reserve Windows 10 pro in dual boot optie welke meestal een beperkte tijd te zien is .. 3 secondjes) en van daaruit EasyBCD opgestart om zo een opstartregel toe te voegen aan de SSD die géén schijfletter meer bezat (diende deze tijdelijk een letter F toe te wijzen .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Ligt het niet aan het feit dat de datastekkers van uw schijf niet huis op het mb ingeplugd zitten? Sata volgorde bepaald de schijfletter bij reset bios. Of ben ik verkeerd?
 
denk dat dat er niets mee te maken heeft ...
de SSD word gezien als schijf 0 de 2de boot schijf (de HDD) is schijf 1 en vervolgens krijgt de SSD waar ik mee opstart de letter C de 2de boot schijf heeft de letter D
*maar indien ik dus start vanaf deze 2de boot schijf krijgt deze de letter C toegewezen en de SSD krijgt dan de letter D maar gisteren dus niet , gisteren kreeg deze na de stroom uitval de letter K toegewezen ,dit was te zien toen ik opgestart was vanaf de opstart rescue cd van Ashampoo welke te verkrijgen is Hierzo
*er was nergens de letter C te bespeuren ...

nu alles weer normaal is heeft ook weer al de opslag media's hun eigen stations letter en zijn er geen problemen meer ..
Ashampoo_Snap_dinsdag 14 januari 2020_11h17m35s_001_.jpg
 
je bedoeld hier nu "het verdwijnen van de schijfletter C en tevens het verdwijnen van de MBR
*ik ben hier in niet de enige ..deze morgen 9.45u belde hier iemand uit de straat aan (kende hem nog niet ) maar hij vertelde me dat alex hem door verwezen had naar mij..
wel hij had ook opstart problemen met zijne laptop ..
 
ik heb dit eerder al eens meegemaakt onder de Windows 7 dit was toen op een uur verholpen geweest nu echter ben ik er 5 uur aan bezig geweest..
daarstraks met de laptop diende ik deze maar 3x gedwongen uit te zetten en herstelde deze zich ... dit werkte niet bij mij aangezien de SSD niet te benaderen was!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan