Windows 10 Stopcode: PAGE FAULT IN NONPAGED AREA - Bleu screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yvan

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Ik heb de laptop van mijn vrouw waarvan men tijdens de laatste update de laptop heeft afgesloten tijdens de update.
Heeft iemand een idee hoe ik die weer aan de praat kan krijgen.
Het besturingssysteem is Windows 10.

Dank bij voorbaat.
Ivan


Melding (zie ook bijlage).
Er is een probleem met uw apparaat en dit moet opnieuw worden opgestart. Er worden foutgegevens verzameld. Hierna wordt de computer opnieuw opgestart.
0% voltooid
Ga voor meer informatie over dit probleem en mogelijke oplossingen naar
Als u ondersteuning belt, geeft u de volgende gegevens door: Stopcode: PAGE FAULT IN NONPAGED AREA
 

Bijlagen

  • 20230714_165335.jpg
    20230714_165335.jpg
    41.9 KB · Weergaven: 48
ik vrees ervoor : het probleem is niet dat een upgrade zou gefaald hebben en teruggedraaid zou moeten worden maar wel dat je windows installatie door de upgrade te onderbreken in één of andere staat van deels afgewerkte, deels niet afgewerkte upgrade van bestanden is komen te zitten... Kan volledige chaos in de systeem bestanden tot gevolg hebben...

Ik denk dat je best een image download met Media Creation Tool en dan eerst nog eens een repair probeert daarmee (als je dat al niet gedaan hebt), maar in het slechtste geval wordt dit een in-place herinstallatie met behoud van apps en settings.
Als dat ook niet een werkend systeem tot gevolg heeft, tja ... dan weet je het wel hé ...
 
  • Leuk
Waarderingen: yvan
ik vrees ervoor : het probleem is niet dat een upgrade zou gefaald hebben en teruggedraaid zou moeten worden maar wel dat je windows installatie door de upgrade te onderbreken in één of andere staat van deels afgewerkte, deels niet afgewerkte upgrade van bestanden is komen te zitten... Kan volledige chaos in de systeem bestanden tot gevolg hebben...

Ik denk dat je best een image download met Media Creation Tool en dan eerst nog eens een repair probeert daarmee (als je dat al niet gedaan hebt), maar in het slechtste geval wordt dit een in-place herinstallatie met behoud van apps en settings.
Als dat ook niet een werkend systeem tot gevolg heeft, tja ... dan weet je het wel hé ...
Ik ga dit nog eens proberen en hou jullie op de hoogte

Groeten
Ivan
 
Om het nieuwste Windows ISO-bestand te downloaden, kan je de Windows Media Creation Tool.
Bij het starten van de Windows Media Creation Tool wordt een grafische gebruikersinterface geopend en kunt u ook andere Windows versies
Home (N), Education (N) en de Pro (N) ISO worden gedownload.

Om bijvoorbeeld Enterprise-versie te downloaden, ga je als volgt te werkt:

Download de Windows 10 Media Creation Tool : https://download.microsoft.com/down...9-9c58-35d1638c2363/MediaCreationTool22H2.exe
of de Windows 11 Media Creation Tool : https://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=2156295
Selecteer: "Tool nu downloaden"
Gebruik de volgende opdrachtregel om de Nederlandse 64-bits Windows 10/11 Enterprise ISO te downloaden:
MediaCreationTool22h2.exe /Eula Accept /Retail /MediaArch x64 /MediaLangCode nl-NL /MediaEdition Enterprise

PRO versie :
MediaCreationTool22h2.exe /Eula Accept /Retail /MediaArch x64 /MediaLangCode nl-NL /MediaEdition PRO
Dan komt een melding dat je een KMS client key moet invullen.

1.jpg


Deze kan je vinden op https://learn.microsoft.com/sl-si/windows-server/get-started/kms-client-activation-keys

Selecteer: Maak installatiemedia (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) voor een andere pc

3.jpg


Selecteer "Iso-bestand" en blader naar een locatie om de ISO op te slaan. Je hebt minimaal 8GB vrij nodig op de C-schijf en de ISO-grootte ligt tussen de 4 en 5 GB.

De download van de Windows 10 / 11 ISO begint.

4.jpg
 
Een tip voor een ieder:
Een laptop of pc nooit afsluiten tijdens de update/ upgrade, ookal kan dit zeer lang duren!

Inderdaad de belangrijkste tip.

Al even geleden, beginperiode van windows 10 en meestal nog HDD ipv SSD.
Een hier gehad die er een dag 2 over deed.

Meerderen die me belden over zwart scherm tijdens updaten.
Vertelde hun zeker afblijven. s Avonds nog steeds zwart scherm? Gaan slapen en op laten staan.
's Anderendaags 's morgens was het da nmeestal wel ok.
Meer dan 24u was toen echt geen uitzondereing.
Zelfs met SSD kon (en kan) het hhhheeeeeellllll lang duren.
 
heb deze week ook hetzelfde probleem gehad van een klant. alles geprobeerd maar uiteindelijk opnieuw windows geïnstalleerd nadat ik alle gegevens ( zoals downloads, afbeeldingen enz...)van de SSD had gehaald op een externe harddisk. programma's natuurlijk terug moeten installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan