Windows 10 stopcode Kernel autoboost invalid lockrelease

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Mijn gewone werkpc, een Medion Akoya met +- 8 jaar ouderdom geeft er de brui aan. Na het opstarten 2 tot 3 min. normale werking, dan is de muiscursor weg en het scherm bevriest.
Kan alleen door een harde stop de pc afsluiten. (5 seconden op de start-stopknop drukken)
Kreeg na herhaalde pogingen bericht van Windows(blauw scherm) : stopcode Kernel autoboost invalid lockrelease.
Er is een probleem met Uw apparaat en dit moet opnieuw opgestart worden. Er worden foutgegevens verzameld Hierna wordt de computer terug opgestart.
0% voltooid
Op een andere pc heb ik een fix gevonden maar kan die niet importeren want de defecte pc heeft een black screen.
Iemand ervaring?
Ik bedank jullie al voor informatie
Jdr
 
Voor alle duidelijkheid : er lijkt niets mis met je laptop, wél met je Windows-installatie erop.
Heb je de wizard gevolgd uit de link die je doorstuurt ?
Zo ja, wat is je ervaring ? Opgelost of loop je ergens vast ?
 
Tot mijn verbazing start de pc nu op en kan normaal werken! Het is dus moeilijk om verder naar een oorzaak te zoeken, misschien dit nog, al geruime tijd ontvang ik een pop-up mededeling dat mijn pc geïnfecteerd is of dat alle gegevens versleuteld zijn. De namen Norton en Mc Affee worden al eens vernoemd (bvb activeer Norton)
Ik heb alleen Windows defender actief en af en toe draai ik Malwarebyte eens. Geen van beiden melden echter een infectie. Het is met zekerheid malware maar ik vind er niets van terug in mijn bestanden.
 
dit kan je proberen via uitvoeren mrt

1637785063616.png


1637785073259.png
 
Heb alle mogelijke scans gedaan maar steeds "geen besmettingen gevonden"( of zoiets)
Omdat er zich geen echte problemen voordoen (buiten die vervelende meldingen) sluit ik dit thema af. Bedankt iedereen die hulp aangeboden hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan