Status
Niet open voor verdere reacties.

GuntherM

Steunend lid
Vip Lid
Hoi allen, hier ben ik weer, maar deze keer is er een serieus probleem, welk ik nog nooit gezien heb in mijn vorige win7 configuraties.
Ik kreeg net een mooi blauw scherm en de computer sloot zichzelf af.

Eeerst even vermelden dat ik deze pc net heb gereviseerd en een cleane windows er op gezet heb.

Hieronder een voorbeeld van mijn win log. en ik moet zeggen dat ik enorm veel foutmeldingen zie en eentje komt steeds terug.
Het stuurprogramma \Driver\WUDFRd kan niet worden geladen voor het apparaat WpdBusEnumRoot\UMB\2&37c186b&0&STORAGE#VOLUME#_??_USBSTOR#DISK&VEN_GENERIC&PROD_STORAGE_DEVICE&REV_9451#6&1F54608E&0#.
>>>> ik heb op Microsoft website eens gaan rond neuzen en blijkbaar ben ik niet de enige die dit probleem heeft, meer nog, Microsoft heeft er geen idee van wat dit zou kunnen zijn.

Bij nazicht heb ik hier momenteel niks van storage devices op deze computer aangesloten, enkel twee dongles om mijn ILDA lasers en mijn intelligent DMX licht mee aan te sturen.

Ik heb een MOTU digitale geluidskaart via firewire, dus denk niet dat dit iets mee USB te maken heeft. Maar ook deze komt voor in de fouten log.

Screenshot_5.jpg

Dan heb ik nog een vraagje, tijdens het afsluiten van mijn pc, zijn er blijkbaar programma's die dat niet graag hebben, waar kan ik ergens deze logs vinden? of met een tooltje? graag hoor ik het :)

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite, en ook een superformitastisch weekend!

Groetjes Gunther
 
Het lijkt er op dat bepaalde hardware niet goed samenwerkt met elkaar of dat de driver WUDFRd niet geschikt is voor de door jou gebruikte besturing.

Het spontaan afsluiten van de PC lijkt hier een hardware probleem.


Het beste om dit uit te zoeken waaraan dit kan liggen is alles loskoppelen tot je alleen een kale PC over hebt. Daarna opstarten en kijken wat er gebeurd.
Als alles goed gaat, plaats je 1 stuk harware terug en kijk dan weer een tijdje of alles goed blijft gaan. Sluit een aantal keer af en start dan weer op en werk er mee.
Daarna weer 1 stuk hardware toevoegen totdat de pc kuren gaat vertonen. Zo kun je lokaliseren welke hardware voor de problemen zorgt.

Maar waarom een DMX dongle ? Bijvoorbeeld Enttec heeft daar handige kastjes voor ENTTEC: PRO Mk2 LED Lighting & Lighting Controls : DMX, DALI, DSI, RDM, USB, Ethernet
 
Die dongles zijn Das light en Pangolin (ilda) en USB. 'k heb ze eens uit getrokken, maar zie geen fouten, dus nu steekt enkel mijn draadloos keyboard/muis combo in de usb poort.
'k heb vorige week wel een HD gehad die naar de eeuwige jachtvelden gegaan is. na 888 echte 24uurs dagen heeft die de geest gegeven :) die Baracuda's ES2 waren echt wel hun geld waard.
 
Ik lees zojuist dat de Daslight converter, of zoals jij dit een dongle noemt, z'n stroom via de usb aansluiting van de pc krijgt.
Ik kan nergens terug vinden hoeveel stroom deze vraagt, maar als er nog meer aparaten op dezelfde usb poort aangesloten zitten kan hier de bottleneck ontstaan die de fouten genereerd. De Daslight DMX → USB converter zal dan niet goed functioneren.
( let op een andere usb aansluiting op een pc kan dezelfde poort dan een andere usb aansluiting )
Probeer eens een actieve usb hub. Dus eentje met een voedingsspanning. Doorgaans leveren deze genoeg stroom.
 
Ik ga volgende week toch de nieuwe ssd drive installeren en terug een cleane win installatie doen, en dan stukje bij beetje hardware bijvoegen, en de vooral de fouten log in het oog houden.
Hopelijk geraak ik er dan alsnog uit :) ik hou je uiteraard op de hoogte :) bedankt alvast voor het meedenken!
 
Zorg in eerste instantie voor een stabiel en goed werkend systeem. Voeg daarna pas de hardware toe die je nodig hebt en zorg dat je beschikt over de juiste drivers.
En in geval van de Daslight, probeer als deze niet goed werkt of foutmeldingen veroorzaakt, eens een andere USB poort. Blijft hij dan foutmeldingen geven, investeer dan in een actieve USB Hub , dus een met een voedingsadater. Zie USB, ICT afkortingen en begrippen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan