Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik ben totaal leek in verband met Linux. Ik heb Linux Mint 12.2 Rebecca. Ik wil graag Spotify downloaden en installeren op de pc, maar weet echt niet hoe dit moet gebeuren. Vriendelijke groeten.
 
Installatie instructies zijn hier terug te vinden; https://www.spotify.com/be-nl/download/linux/

Indien dit niet duidelijk is, raad ik ten sterkste aan om je eerst te verdiepen in Linux. Meer kan je daar niet over zeggen. Wil je met een auto leren rijden, dan moet je lessen volgen. Leren, oefenen en uiteindelijk uitvoeren. Internet (en vooral Google) is je vriend. Linux is hoofdzakelijk (en in basis) command line. Dus opdrachten uitvoeren vanuit een shell.
Men kan hier niet in een kadertje van 100 op 200 pixels zeggen hoe je met een bepaald OS moet omgaan of uitleggen hoe je met Linux moet werken. Ik hoop dat je dat begrijpt.

vb om een packet te installeren.
Zoek op wat apt-get is en hoe het werkt. Wat een repository is en hoe dit in verband staat met apt-get.
Wat is sudo en waarvoor dient dit...

Zijn allemaal basisbegrippen die tot de basiskennis behoren indien je met Linux (debian of variant) dient om te gaan.
 
Installatie instructies zijn hier terug te vinden; https://www.spotify.com/be-nl/download/linux/

Indien dit niet duidelijk is, raad ik ten sterkste aan om je eerst te verdiepen in Linux. Meer kan je daar niet over zeggen. Wil je met een auto leren rijden, dan moet je lessen volgen. Leren, oefenen en uiteindelijk uitvoeren. Internet (en vooral Google) is je vriend. Linux is hoofdzakelijk (en in basis) command line. Dus opdrachten uitvoeren vanuit een shell.
Men kan hier niet in een kadertje van 100 op 200 pixels zeggen hoe je met een bepaald OS moet omgaan of uitleggen hoe je met Linux moet werken. Ik hoop dat je dat begrijpt.

vb om een packet te installeren.
Zoek op wat apt-get is en hoe het werkt. Wat een repository is en hoe dit in verband staat met apt-get.
Wat is sudo en waarvoor dient dit...

Zijn allemaal basisbegrippen die tot de basiskennis behoren indien je met Linux (debian of variant) dient om te gaan.

Ja DDragon, dit is wel méér dan Latijn hoor haha. Ik zie me verplicht mij een boek aan te schaffen. Toch bedankt met jou antwoord.
 
Heb je nu al spotify geinstalleerd.

Ik heb het eens geprobeerd op ubuntu 16.04
Werkt perfect.
Denk wel dat dit op linux mint ook moet lukken.
Doe het volgende:





Open terminal CTRL + ALT + T
kopieer en plak in deze volgorde en klik iedere keer op Enter
Als je paswoord gevraagd wordt geef hem in en klik terug op Enter


Add the Spotify repository signing key to be able to verify downloaded packages
sudo apt-key adv --keyserver hkp://keyserver.ubuntu.com:80 --recv-keys BBEBDCB318AD50EC6865090613B00F1FD2C19886



Code:
Add the Spotify repository
echo deb http://repository.spotify.com stable non-free | sudo tee /etc/apt/sources.list.d/spotify.list



Update list of available packages
sudo apt-get update




Install Spotify
sudo apt-get install spotify-client


Schermafdruk van 2017-07-21 18-15-58.jpg

Schermafdruk van 2017-07-21 18-38-18.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan