Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Het kan nog steeds op een legale manier om jouw Windows 7, 8 of 8.1 versie te updaten naar Windows 10.
Microsoft stelt deze tool zo lang het duurt nog steeds beschikbaar. Wel onder een andere naam die handmatig een andere naam gegeven moet worden.
Ik heb dit voor jullie gedaan in onderstaande bijlage, wel eerst even uitpakken.

Zelf heb ik hier op een test pc deze tool uitgevoerd op een Windows 7 64-bits versie naar Windows 10 64-bits en deze versie is dan gewoon geactiveerd zoals Windows 7 ook was.
Ik zie geen reden waarom dit niet voor een 32-bits versie zou werken.

Zolang Microsoft het beleid niet wijzigt, zou dit moeten blijven werken.
 

Bijlagen

  • Windows10Upgrade24074.rar
    5.1 MB · Weergaven: 250
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Lana,

Weet u ook hoe het zit met terugkeren: is het bij een nieuwe entree op Windows 10 nog ooit mogelijk om -zoals voorheen- terug te keren naar Windows 7?
 
Hallo Lana,

Weet u ook hoe het zit met terugkeren: is het bij een nieuwe entree op Windows 10 nog ooit mogelijk om -zoals voorheen- terug te keren naar Windows 7?
Terugkeren is niet mogelijk. In ieder geval niet met een tooltje van Microsoft en dat zal nooit komen ook.
Het is mij niet bekend of anderen zoiets gemaakt hebben mocht dit mogelijk zijn. Ik betwijfel dit.
Uiteraard kun je altijd Windows 7 opnieuw installeren, of als de mogelijkheid aanwezig is terug gaan naar de fabrieksinstellingen.
Maak in beide gevallen eerst goede backups van de belangrijke bestanden om deze later terug te zetten.
 
Uiteraard kun je altijd Windows 7 opnieuw installeren, of als de mogelijkheid aanwezig is terug gaan naar de fabrieksinstellingen.

Juist dit had ik nog willen toevoegen. Ik heb namelijk ooit gehoord dat je Windows 7 licentie-sleutel niet meer werkt zodra je definitief bent overgegaan naar Windows 10 (na wat voorheen de 30 dagen periode was). U zegt nu "uiteraard", maar is dit wel zo "uiteraard"?
 
Ik ga dit waarschijnlijk deze week mijn legitime Windows 7 versie terug installeren op deze test pc en dan weten we het.
 
Vandaag de image terug gezet en Windows 7 zegt dat het geactiveerd is. Zou dus goed moeten zijn.
 
Toen ik opstond vroeg ik mij opeens af hoe het afgelopen zou zijn met de Windows 7 sleutel (geen notificaties meer ontvangen).

Nu zie ik het goede nieuws! (We hebben tenslotte ooit betaald voor deze licentie; blij dat hij geldig blijft). Zou het overigens nog verschil maken dat u Windows 7 heeft geïnstalleerd vanaf een "image"? (Dat de activatie daar nog in zat?).
 
Ik installeer eigenlijk zelden een nieuwe besturing op mijn pc's, tenzij ik weer eens een nieuw systeem in elkaar heb gezet natuurlijk. Daarna maak ik meteen een Image en zet deze terug mocht dit noodzakelijk zijn.
En dat gebeurd nogal eens als je regelmatig dingen aan het testen bent, zoals bewust een virus z'n werk laten doen en kijken hoe snel er schade aangericht wordt en hoe groot de schade is. Eventueel daarna kijken wat een beveiligingsprogramma daar dan nog mee kan doen. Ligt de pc daarna in puin gaat de Image terug en is hij weer in de staat als toen de image gemaakt werd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan