E-mail Bijlage wordt weergegeven als 'winmail.dat'

Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
LS,
Om een nieuwe emailnieuwsbrief te testen om te kijken hoe het er op de mobiele telefoon uit zou zien, heb ik vanaf mijn PC 2 mails met bijlage verstuurd. 1 naar mijn standaard email-account (outlook office) en 1 naar mijn gmail-account. Op mijn PC kwamen ze beiden binnen zoals gebruikelijk met de bijlage als volgt afgebeeld
Bijlage (1).JPG
Op mijn mobiele telefoon zag de bijlage in het gmail-account er ook zo uit en er was ook geen enkel probleem met het openen ervan.

Alleen bij het Outlook-account op de mob. telefoon werd de bijlage als volgt afgebeeld
Bijlage (2).JPG
en als ik dit wil openen krijg ik de volgende mededeling "Je hebt geen app die dit type bestand kan openen".
Nu heb ik de vraag; waarom wordt deze bijlage zo weergegeven en niet als 'docx ' bijlage zoals bij de andere inkomende mails en waarom is dit bestand groter dan het andere.

Met vriendelijke groet, Elzo
 
De reden is een hééél ingewikkeld verhaal dat ik u bespaar, maar heeft te maken met de manier waarop Exchange Server (onderliggend aan je Outlook-account) bijlages behandelt. En je kunt deze bijlages inderdaad niet openen of bekijken ook al zijn het Word-bestanden en heb je Word beschikbaar op je PC of telefoon. Er zit nl. een schil rond. Heeft iets met beveiliging die MS doorvoert op zijn Exchange servers maar het is gewoon een oud zeer, een pain-in-the-ass.

Maar MS heeft een oplossing aangeboden voor het probleem dat ze zelf hebben in het leven geroepen : nl. "Winmail.dat.Explorer", te vinden in de MS Store ...

Compatibel blijkbaar voor diverse platformen : heb er enkel ervaring mee op PC ... het werkt !

 
Hi Philip,

Ik heb je hartelijk bedankt in onze mail-uitwisseling maar toen kwam er nog een probleempje bij en daarna nog een...
Zal ik mijn antwoorden naar hier kopiëren?
 
Nu de test-Email met bijlage(PDF) verstuurd naar mijn mobiel en tot mijn grote schrik verschijnt in mijn Outlook account toch weer de bijlage als 'Winmail.dat'. Wat nu?
 
Een gepaste WINMAIL.DAT reader installeren op je smartphone. Ik veronderstel Android ?
vb. https://www.winmail-dat.com/mobile/winmail_reader_for_android.php

Winmail.dat-bestanden zijn in feite TNEF-bijlagen (transportneutraal inkapselingsformaat) die worden verzonden door de Microst Outlook, Outlook Express of Microsoft Exchange-toepassingen. Gebruikers van andere e-mailclients (zoals Thunderbird of Lotus Notes) of platforms (zoals Android, Apple, iPad of iPhone) kunnen ze niet lezen zonder een speciale toepassing te downloaden (zoals de Winmail.dat Reader) of een online service te gebruiken (zoals de Winmail.dat Reader Online).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan