Status
Niet open voor verdere reacties.
Sony Xperia XA Ultra

Inleiding.
Sony heeft vandaag zijn vierde onthulling gedaan in de Xperia X lijn. Het word wel een Ultra smartphone of liever gezegd Phablet. Want die krijgt een 6” scherm mee en Sony mikt hiermee op een publiek dat graag naar films kijkt en graag met fotografie bezig is. Want vooral dat laatste daar speelt Sony hun troeven als fotocamera merk zijn troeven in op uit. Wat kunnen we nog verwachten van dit gigantische toestel?

Scherm.
De Sony Xperia XA Ultra krijgt een 6” groot IPS LCD scherm in een resolutie van 1920x1080 pixels wat een Full HD scherm is maar door zijn omvang eindigt hij op een vrij magere 367PPI. Ik schrijf hier vrij mager, omdat het merk zelf mikt op mensen die graag naar films en series kijken en de foto fanaat willen bekoren. Dan had ik hier liever een iets hogere resolutie gezien dat de PPi rond de 500 lag of een Super AMOLED scherm met die resolutie had al een betere optie geweest vind ik.
Gelukkig krijgt dit grote scherm een kras werend glas.

Camera’s.
De Sony Xperia XA Ultra krijgt achteraan een grote 21,5MP camera, Door de compleet nieuwe software krijgt hij als eerste een hybride autofocus , dat wil zeggen dat hij zijn focus kan leggen op een bewegend iets. Verder is hij voorzien van fase detectie, gezichts herkenning, panorama en HDR.
De frontcamera is ook eentje die menig rearcamera kan mee doen watertanden. Het is een 16MP 28mm lens met LED flitser en OIS (beeldstabilistatie) en heeft ook HDR op de front camera

Chipset.
De Sony Xperia XA Ultra krijgt een Mediatek MT6755 Helio P10 processor mee aan boord geconfigureerd in Octa core geklokt op 2.0 GHz Cortex A53 en krijgt een ongelofelijke GPU Mali T860MP2 Dit alles word ondersteunt door 3GB RAM. Maar hij krijgt wel maar 16GB intern geheugen mee aan boord, dit is wel uitbreidbaar door middel van een micro SD kaartje tot 200GB.
Uit de doos draait dit monster meteen op Android 6.0.1

Batterij.
De Sony Xperia XA Ultra krijgt naar mijn mening een karige 2700mAh Li Ion batterij dat niet verwijderbaar is. Ik hoop dat ze er Stamina en Doze in laten zitten, of dit word een flauw beestje naar mijn bescheiden mening.

Specificaties.

Sony Xperia XA Ultra
 
De update naar Android Nougat (7) staat voor dit model eveneens op de rol voor begin 2017.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan