Windows 10 Sony camera aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb nog een Sony Digital Video Camera DCR TRV 33 E met DV cassetjes en wil nu die cassetjes overbrengen naar mijn pc om verder te bewerken en te converteren omdat er toch enkele van emotionele waarde bij zijn. Heb het programma van Sony Play Memories Home op mijn pc staan en sluit mijn camera daarop aan ofwel met een I -link kabel of een USB kabel maar reageert daarop niet.
Mijn vraag is nu: hoe kan ik mijn camera aansluiten op mijn pc om deze cassetjes op mijn pc te zetten. De camera is van het jaar 2003 maar is nog in goede staat en werkt nog prima. Heb reeds overal gezocht en zelfs een aansluiting laten bij plaatsen voor een I-link aansluiting op mijn pc maar tot nog toe is het mij steeds niet gelukt.

Dank bij voorbaat
 
Sja waarscchijnlijk ligt de oorzaak bij windows 10. Ik ondervind hier ook de nodige overlast van deze versie. Hardware dat probleemloos werkte onder windows 7 vertikt het gewoon onder windows 10. Heb nu maar weer een dual boot gemaakt met w7 en w10 en jawel onder w7 werkt alles goed. Zucht
 
@Skippy je dient in de Windows 10 van elke software dat je installeert de setup.exe met rechts aan te klikken en uitvoeren als administrator te kiezen .. dit verhelpt grotendeels het probleem zelf in sommigen gevallen dien je dan de compatibiliteitsmodus aan te passen .
 
@Skippy je dient in de Windows 10 van elke software dat je installeert de setup.exe met rechts aan te klikken en uitvoeren als administrator te kiezen .. dit verhelpt grotendeels het probleem zelf in sommigen gevallen dien je dan de compatibiliteitsmodus aan te passen .
Dat is het probleem hier niet, de problemen liggen bij een stukje hardware. Namelijk een serieel interface kaartje dat ik regelmatig nodig heb.
 
dien je voor deze interface kaartje dan geen bijhorende software te installeren ..
Nee, er zit nog een driver diskette bij. Hierop staat StarTech vermeld. Deze disk lees ik in met een externe floppydrive.
Onder Windows 7 64 bits waren hier de juiste drivers, onder Windows 10 64 bits en 32 bits nada.
Na uren en uren zoeken op internet nog niet zoveel gevonden om het aan de praat te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt veel USB naar RS232 adapters die redelijk goed werken voor de meeste zaken. Geeft dan een emulatie van RS232 (vrij veel in te stellen van baud rate en control bit etc).
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
ga eens naar Startech.com-RS232-Seriele-Adapterkaart
*klik vervolgens verder op Support en vul dan eens je Product ID in .. lees daar ook de installatie methode voor Windows 10 ..drivers zijn daar ook op te halen

**laat maar de drivers die men daar aanbied zijn voor Windows 95/98 nogthans staat er op hun site dat deze geschikt zijn voor Windows vista, 7 , 8 ,8.1 en 10
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan