Windows 10 Sony camera aansluiten op pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Ik heb nog een Sony Digital Video Camera DCR TRV 33 E met DV cassetjes en wil nu die cassetjes overbrengen naar mijn pc om verder te bewerken en te converteren omdat er toch enkele van emotionele waarde bij zijn. Heb het programma van Sony Play Memories Home op mijn pc staan en sluit mijn camera daarop aan ofwel met een I -link kabel of een USB kabel maar reageert daarop niet.
Mijn vraag is nu: hoe kan ik mijn camera aansluiten op mijn pc om deze cassetjes op mijn pc te zetten. De camera is van het jaar 2003 maar is nog in goede staat en werkt nog prima. Heb reeds overal gezocht en zelfs een aansluiting laten bij plaatsen voor een I-link aansluiting op mijn pc maar tot nog toe is het mij steeds niet gelukt.

Dank bij voorbaat
 
je dient er rekening mee te houden dat de usb kabel wellicht enkel als nut heeft om deze op te laden .. je dient wellicht een usb data kabel te gebruiken .
 
Bedankt voor de reactie en heb Sony Play Memories 64 bit en gebruik de meegeleverde usb kabel van Sony camera. Is in de tijd eens verwijderd geweest van mijn pc en dan ging alles prima en nu wil ik terug mijn cassetjes naar mijn pc brengen maar werkt niet meer
 
Ik deed dit altijd via een firewire connectie. De iLink dus. Ik had dan wel een iets ander type Sony recorder.
Via USB was het mij nog nooit gelukt om grote video bestanden over te zetten naar PC.
Zodra ik deze in plugde werd hij meteen gezien in Premiere. Maar ook met Pinnacle werkte dit goed.

Welke bewerkings programma gebruikt u en werkt de Firewire adapter goed ? Kijk eens in apparaatbeheer bij de netwerkadapters en dan de IEEE 1394 kaart.
 
Alles nagekeken en heb de Play Memories Home versie 6 64 bit en nog een nieuwe I-link kabel gekocht en bij de netwerkadapters IEEE 1394 kaart werkt alles perfect.
Misschien eens Pinaccle testen maar er is geen probeerversie dus moet je het kopen en als dat niet lukt heb ik weer een probleem en ik werk nu met Movavi Video Suite
wat ik een uitstekend programma vind
 
Alles nagekeken en heb de Play Memories Home versie 6 64 bit en nog een nieuwe I-link kabel gekocht en bij de netwerkadapters IEEE 1394 kaart werkt alles perfect.
Misschien eens Pinaccle testen maar er is geen probeerversie dus moet je het kopen en als dat niet lukt heb ik weer een probleem en ik werk nu met Movavi Video Suite
wat ik een uitstekend programma vind
Probeer eens met Movavi de Video bewerken knop en daarna bij Importeren kiezen voor Video Opnemen. Kan zijn dat je dan eerst ook nog de knop Naar apparaten zoeken moet gebruiken.
Ik kan niet controleren of dit werkt omdat ik mijn oude DV Sony al jaren niet meer heb.
 
Oef...… dat zal zeker veel verlies geven. Beste wat je er uit kan halen is een SVHS of Hi8. De gele stekker geeft zelfs maar CVBS.
Vraag is zelfs of je er "iets" mee zal binnenkrijgen. Heb er hier een gelijkaardig liggen en resultaat is 0.
 
Ja heb wel verlies maar compenseer dat een beetje met Movavi Video Convertor naar MP4 maar wat ik niet begrijp dat ik er vroeger geen probleem mee had met Play Memories Home. Heb overal al gekeken en uitleg gevraagd maar kan het probleem niet oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan