Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello,
Heb een vraagje :
Wat is nu het beste om je software updates te doen?

Momenteel doe ik het zo :
Ik kijk op FilleHypo welke updates er zijn en dan vink ik die allemaal aan bij Ninite en dan met de Installer sla ik ze op m'n bureaublad op en daarna installeer ik ze en kan dan ook via dat venstertje mooi zien hoe alles verloopt.

En nu was mijn vraag :
Is het nu beter het zo via Ninite te doen of via FilleHyppo ?

En heeft er iemand ondervinding met die NINITE enkel maar om te installeren NIET met de betalende UPDATER?
 
Sunny,

Geloof me, Secunia sluit de lekken, maar maakt geen update..! Ook dat nog: Filehippo is O.K., maar zoals gezegd: alléén Engels en alléén wat ze in hun server zitten hebben. Je kan er dus wel missen. Met Secunia weet je meteen dewelke, maar je moet ze nog echt updaten.

MVG | WW


WaWa,

Heb op deze site nochtans gelezen dat Sécunia wel updates ophaalt en installeert : Sinds versie 2.0 kunnen updates automatisch worden opgehaald en geïnstalleerd.

Software - Secunia Personal Software Inspector 2.0.0.3002 Updates - Meuktracker - Tweakers


Groetjes
sunny;)
 
Lijkt correct te zijn;
Simply put, it scans software on your system and identifies programs in need of security updates to safeguard your PC against cybercriminals. It then supplies your computer with the necessary software security updates to keep it safe. The Secunia PSI even automates the updates for your insecure programs, making it a lot easier for you to maintain a secure PC.
 
Beste ...,
Een 'Security Update' = sluiten van de lekken. Dan ben je vrij om al of niet een programma-update te doen, omdat je safe bent. Je blijft nog wel met het 'oude' programma zitten.
Een beetje 'dur de comprenure' geloof ik hé? Het beste is nog om SUMo te gebruiken om al je programma's na te zien. Maar: pas op voor de spyware dat die schurken meesturen. Lees eens in Deel III van Top Tips van Tuts hoe je er mee moet omgaan.
Verder laat ik het daarbij, maar met Secunia werk ik al sinds het bestaat.
MVG | WW
 
Ik heb eens zitten zoeken hoe secunia werkt. En er zijn enkele zaken die toch niet stroken met je verklaring. Tenzij je deze kunt weerleggen met een voorbeeld of documentatie, ben ik toch niet helemaal overtuigt. Niet slecht bedoeld hoor, maar ik vind nergens een uitleg over jou verklaring.

Je zegt dat die software enkel de lekken sluit. Normaal is zoiets niet mogelijk, tenzij door de vendor van de software zelf. Voornamelijk closed source kan een extern die fouten niet "dichten", open source zou in theorie wel mogelijk zijn. Maar ik zie niet in welk bedrijf die verantwoordelijkheid op zen nek gaat halen door (open source) software van 3den aan te passen op eigen risico. En verdergaande hierop doet de vendor dit door zelf zen source aan te passen en te distributeren via updates. Secunia speelt hierop in door dit proces van patchen en updaten te automatiseren.
After examining all the files on your local hard drive(s), the collected data is sent to Secunia's servers, which match the data against the Secunia File Signatures engine (https://psi.secunia.com/) to determine the exact applications installed on your system.
Hierbij controleren ze of je de correcte applicatie (update) geinstalleerd hebt op je systeem...
 
Sunny,
Je zegt het zelf: geen enkel bedrijf die software schrijft, zal zijn source-code zomaar weggeven. Bijgevolg kan Secunia iemand anders' programma niet updaten. Een lek sluiten is iets anders.
Gtn ||| Ww
 
Hoe sluit of verhelp je een lek? Door de betreffende applicatie te corrigeren. Hoe corrigeer je een applicatie? Door zen bron code aan te passen. Wat is een aanpassing van de broncode? Een Update.
Er is geen andere manier om een lek te "sluiten".
 
Aan: Sunny: Het zij zo. "Over and out". Meer kan ik niet vertellen. Veel geluk om alles met Secunia te "updaten". Wacht geduldig af. De tijd zal het uitwijzen. [Goed bedoeld door iemand die al vanaf 1979 volop met software programming te doen heeft gehad].

MVG | WW
 
Laatst bewerkt:
Sunny,
Je zegt het zelf: geen enkel bedrijf die software schrijft, zal zijn source-code zomaar weggeven.

WaWa, sorry maar ik heb dat niet gezegd hoor, het is Dragon80.

Maar heb toch nog een vraagje bij 't gebruik van Sécunia is het de OSI (online scan ) of de PSI ( de geïnstalleerde ) versie die je best gebruikt ?

grt-sunny
 
Sunny,
Zelf controleer ik of alles ge-update is met PSI. Updaten doe je zelf of je laat je helpen met Ninite/Filehipppo/SUMo, etc. Zie ook bericht # 23.

Mvg
WW
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan