Status
Niet open voor verdere reacties.
Hello,
Heb een vraagje :
Wat is nu het beste om je software updates te doen?

Momenteel doe ik het zo :
Ik kijk op FilleHypo welke updates er zijn en dan vink ik die allemaal aan bij Ninite en dan met de Installer sla ik ze op m'n bureaublad op en daarna installeer ik ze en kan dan ook via dat venstertje mooi zien hoe alles verloopt.

En nu was mijn vraag :
Is het nu beter het zo via Ninite te doen of via FilleHyppo ?

En heeft er iemand ondervinding met die NINITE enkel maar om te installeren NIET met de betalende UPDATER?
 
Ik gebruik ze beiden niet.

Nagenoeg de meeste software dat hier geinstalleerd staat, geeft zelf een bericht als er een update beschikbaar is. In de meeste software is dit in te stellen.
 
waarom stel je de vraag in meerdere forums ? NCF
dit is enkel goe om verwarring te zaaien ... tuurlijk ben je daar vrij in ...meestal echter geven ze tegenstrijdige info.
 
je zou moeten pakken wat je zelf het fijnste vind.
maar denk eraan dat het meest veilige is als je naar de website van software maker gaat wanneer het programma het aangeeft en zo de nieuwste updates binnen te halen.
voor zover ik weet is filehippo betrouwbaar genoeg want die haalt alles van de ftp's van elke software makers af en mensen geven net als bij nieuwsgroepen aan of het goed is.

Ik gebruik zelf de update checker van filehippo omdat het makkelijk in gebruik is en ik die website vertrouw.

Ik heb ninite nog nooit gebruikt en weet niet waar ze hun software vandaan halen.
 
@ Btech
ok dat snap ik dus wel ,maar de kans bestaat dat er dus tegenstrijdige info word weer gegeven , wat dan soms het aanbrengen van een oplossing bemoeilijkt .
ok , het betreft nu niet echt om een probleem, maar toch een overwegen waard ....;)
 
Zelf gebruik ik zowel Ninite Updater als Filehyppo. Filehyppo geeft je alleen de updates van wat ze zelf op hun server staan hebben en dat is verre van compleet!. Ook alleen Engelstalige versies en hierdoor wordt de taal van het programma in kwestie niet altijd gerespecteerd. Zo heb ik eens voor gehad dat ik een update installeerde op een Nederlandstalige versie en het resultaat was een mengeling van de twee talen in één programma. Ninite heeft een lijst van de programma's die ze volgen en die is ook niet compleet. Daarom gebruik ik de twee en hou rekening met wat ik hiervoor heb vermeld.
Met Secunia PSI kan je af en toe controleren of alles up-to-date is. Met zo te werken heb ik altijd 100% bij Secunia. Het is belangrijk dat al je programma's up-to-date zijn om veiligheidsredenen. Hackers proberen via programma's die niet up-to-date zijn je systeem binnen te komen.
Succes verder.
WW
 
Als Sunny nog mee leest heeft hij/zij nu toch wel voldoende informatie op een simpele vraag. Toch nog dit: [1] Niet elk programma wijst je er op dat er een update is. [2] Secunia doet géén updates; ze verwijst je wel naar de site voor een update en ze zegt hoeveel % van je programma's up-to-date zijn.
WW
 
waarom stel je de vraag in meerdere forums ? NCF
dit is enkel goe om verwarring te zaaien ... tuurlijk ben je daar vrij in ...meestal echter geven ze tegenstrijdige info.

Ik heb dat gedaan omdat ik dacht 2 weten meer dan 1 en moest er hier niemand zijn die er ondervinding mee heeft dan misschien wel iemand op t' ander forum, heb daar dus verder niet bij nagedacht
 
Als Sunny nog mee leest heeft hij/zij nu toch wel voldoende informatie op een simpele vraag. Toch nog dit: [1] Niet elk programma wijst je er op dat er een update is. [2] Secunia doet géén updates; ze verwijst je wel naar de site voor een update en ze zegt hoeveel % van je programma's up-to-date zijn.
WW
Ja ik lees nog mee en weet nu toch al wat meer, en ik dacht dat SecuniaPSI nochtans wel updates deed.
 
Sunny,

Geloof me, Secunia sluit de lekken, maar maakt geen update..! Ook dat nog: Filehippo is O.K., maar zoals gezegd: alléén Engels en alléén wat ze in hun server zitten hebben. Je kan er dus wel missen. Met Secunia weet je meteen dewelke, maar je moet ze nog echt updaten.

MVG | WW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan