Iphone Smartwatch met eSIM (zonder je smartphone, maar toch verbonden blijven)

Status
Niet open voor verdere reacties.

stallion

Medewerker
Forumleiding
Vip Lid
Smartwatches waren ooit hebbedingen waar enkel sportfreaks in geïnteresseerd waren, nu lijkt het alsof iedereen met een slim horloge om de pols rondloopt.
Veel mensen zien de smartwatch dan ook als een handig verlengde van hun smartphone, waarmee je onder andere berichten kan ontvangen,
de gps kan gebruiken of muziek kan streamen. Nadeel is wel dat je je smartphone dan ook in de buurt moet hebben.

Dat is nu verleden tijd, met dank aan de nieuwste generatie smartwatches. In de Cellular-modellen van de Apple Watch Series
6 en SE kan je namelijk een eSIM toevoegen. Telenet lanceerde daarom bijvoorbeeld al Telenet One Number;
een toepassing om je mobiele nummer en de gegevens van je smartphone aan je smartwatch te linken.
Vanaf nu kan je dus de baan op om te gaan joggen of wandelen zonder je smartphone, maar toch verbonden blijven.

Bron: iHLN

Naamloos.png
 
De eSIM word de toekomst he. Er was ik denk anderhalf jaar geleden een Smartphone die ik heel erg graag had gehad, maar die kon niet omdat hij enkel met eSIM kon geactiveerd worden. Hier in ons Belgenlandje was er toen nog geen enkele provider die deze mogelijkheid gaf. Dit toestel koste iets van een 500€ wat op zich voor een vooruitstrevend toestel wel mee viel.
 
Wat is een eSIM meer of anders dan een tweede SIM op hetzelfde nummer ? Zou het kunnen opzoeken maar ik heb de indruk dat jullie het weten ...
 
De eSIM word de toekomst he. Er was ik denk anderhalf jaar geleden een Smartphone die ik heel erg graag had gehad, maar die kon niet omdat hij enkel met eSIM kon geactiveerd worden. Hier in ons Belgenlandje was er toen nog geen enkele provider die deze mogelijkheid gaf. Dit toestel koste iets van een 500€ wat op zich voor een vooruitstrevend toestel wel mee viel.
Er zijn momenteel fikse kortingen op de smartwatch via telenet, esim zonder meerkost...
 
  • Leuk
Waarderingen: cve
Wat is een eSIM meer of anders dan een tweede SIM op hetzelfde nummer ? Zou het kunnen opzoeken maar ik heb de indruk dat jullie het weten ...
Je mag verwachten dat de eSIM op termijn de ‘gewone’ simkaart zal vervangen door de voordelen die een eSIM biedt. Zo hoef je geen andere simkaart te nemen als je van provider verandert. Bovendien kun je meerdere abonnementen op een eSIM zetten, bijvoorbeeld van je privé- en je zakelijke nummer, en dat kan zelfs van verschillende aanbieders. Ook kun je bijvoorbeeld privé een sim-onlyabonnement nemen, waarbij je een los kaartje in je smartphone plaatst en een eSIM-abonnement neemt voor je zakelijke nummer. Je moet overigens dan wel schakelen tussen de abonnementen op je eSIM als je van een ander mobiel netwerk gebruik wil maken, want er kan er maar één actief zijn. eSIM is ook handig als je bijvoorbeeld op vakantie in het buitenland tijdelijk een data-abonnement neemt of prepaid tegoed erop wilt zetten. eSIM-abonnementen worden al in 29 landen aangeboden, waaronder veel Europese landen.

Bron: https://www.hcc.nl/
 
Je mag verwachten dat de eSIM op termijn de ‘gewone’ simkaart zal vervangen door de voordelen die een eSIM biedt. Zo hoef je geen andere simkaart te nemen als je van provider verandert. Bovendien kun je meerdere abonnementen op een eSIM zetten, bijvoorbeeld van je privé- en je zakelijke nummer, en dat kan zelfs van verschillende aanbieders. Ook kun je bijvoorbeeld privé een sim-onlyabonnement nemen, waarbij je een los kaartje in je smartphone plaatst en een eSIM-abonnement neemt voor je zakelijke nummer. Je moet overigens dan wel schakelen tussen de abonnementen op je eSIM als je van een ander mobiel netwerk gebruik wil maken, want er kan er maar één actief zijn. eSIM is ook handig als je bijvoorbeeld op vakantie in het buitenland tijdelijk een data-abonnement neemt of prepaid tegoed erop wilt zetten. eSIM-abonnementen worden al in 29 landen aangeboden, waaronder veel Europese landen.

Bron: https://www.hcc.nl/
Dat is zeker de toekomst, daar twijfel ik niet aan dat zo een kaartje ooit helemaal zal verdwijnen. Die ooit zal volgens mij ook dichterbij zijn dan men denkt. Dat zal volgens mij nu heel snel in de top toestellen geintroduceert worden en daarna volgt de rest heel erg snel. dus hooguit 5 jaar voor het de standaard word denk ik.
 
Alles bij elkaar op 1 kaart als het gehackt wordt ben je alles kwijt anders maar 1 van de diensten.
Waarom alles altijd aaneen moet gekoppeld zijn snap ik niet.
 
maar tegenover veel nadelen (zoals @salmax hier opperde) staat misschien zelfs géén enkel voordeel ! Behalve dat het een technische uitdaging is ...
 
In dit geval riskeren héél veel gebruikers om alles aan elkaar te koppelen, ondanks dat het minder veilig is. Ik betrap mezelf er ook op, en dit enkel uit luiheid of gemakzucht in mijn geval...
 
Voor zulke veranderingen (esim) sta ik op zich nog wel open. Is een begrijpelijke stroming als ik het zo mag uitdrukken.
Waar ik veel minder voorstander van ben zijn die ontwikkelingen op vlak van smartwatches enzo. En alle apparaten die een tag krijgen van "cloud".

Neem nu smartwatches, een leuk hebbedingetje, maar meer ook niet. Verschrikkelijk duur trouwens ook. Ik begrijp trouwens ook niet wat mensen zien in alle besturingen via hun smartphone. Wat is er mis met een knop, aan - uit. 1 handeling, smartphone ... 10 handelingen? Naargelang men ouder wordt ziet men veel van die evoluties waar mensen constant het warm water willen heruitvinden om het duurder te verkopen. In heel heel veel gevallen verkopen ze een andere verpakking die in de praktijk geen echte meerwaarde meer bied. Of waar onze zintuigen geen verschillen meer kunnen waarnemen (audio markt bijvoorbeeld). Het licht in men living aan en uitdoen, nee daar heb ik echt geen smartphone voor nodig. welgetelt één druk op een knop volstaat. En laten we eerlijk zijn, daar gaat een bediening via een smartphone of enig ander product totaal geen meerwaarde aan bieden. Buiten men portefeuille die aan een sneltempo geledigd wordt.
 
Inderdaad, dat is marketing. Ik probeer het zo ouderwets mogelijk te houden allemaal en test de gadgets wel maar gebruik ze zelden, omdat ik heel vaak tot de conclusie kom dat ze zeer onveilig zijn... Sommigen willen het allernieuwste, ik test die nieuwe dingen graag. Gebruiken in het dagelijkse leven, enkel de zaken met een meerwaarde... en die veilig verklaard zijn. Zie de nieuwe tesla, prachtig, tot enkele studenten met de raspberry PI de volledige wagen overnamen ;-) Mijn lichtschakelaar is zelfgemaakt (3D print) en kan niet via de smartphone bediend worden, maar hij is wel coronaproof (bediening met de elleboog) LOL
Naamloos.png
 
Over de Smartwatch gesproken. De enige die mij kan bekoren kost nog niet eens zo duur. zowat hetzelfde als een gewoon uurwerk van bij de juwelier vandaan. Hij kan ook heel veel dingen die zo een heel erg dure kan doen. Hij is ook waterdicht en is niet zo een lomp ding. Dat is de mi band van Xiaomi. Ondertussen al aan nr 5. Maar als je bv. zegt, die is mij nog te duur de mi band 3 kan je ook nog steeds kopen en is nog steeds heel erg bruikbaar en die kost dan nog minder dan zo een goedkoop ding van op de markt soms. Die zou ik eigenlijk nog wel willen, maar ja ik draag nu geen uurwerk, dus is de hamvraag, ga ik die dan wel dragen? Dus om die reden heb ik dus nu nog geen mi band.
 
Ik gebruik deze Smartwatch voor het sporten , maar ge kunt er zelfs betalingen mee doen .
https://buy.garmin.com/nl-BE/BE/p/643382/pn/010-02174-12#specs
Leuk ding, maar wel vrij prijzig. Daar gaat het hier nu net over, DDragon sneed net dit snaartje aan. Hoeft dit? Wel een normaal uurwerk kost zowat 50€ tot 100€, voor die prijs heb je dus de mi band 5. Die kan geen betalingen doen, kan geen SIM of eSIM bevatten. Maar kan dus wel veel andere zaken wat een andere Smartwatch ook kan. De vraag is dus, heb je zo een uurwerk van meer als 300€ nodig om u sport metingen te kunnen doen? Ik sport niet, dus ik heb er ook geen behoefte aan, juist een stappenteller gebruik ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan