Netwerk router

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Korte vraag,

Ik heb altijd een Telenet router gehad maar die later ook aangesloten op een netgear router voor verschillende pc aan te schakelen.

Vroeger kon ik in de configuratie van mijn Nergear, nu de kinderen uit het huis zijn is de Netgear weg.
Simpele vraag kan ik in de configuratie geraken van een Telenet router zoals gewoon 198.168.1.0 in te tikken, lukt natuurlijk niet nu,
maar ik heb misschien een ander IP nodig.
Het antwoord is gewoon laat Telenet dat toe of niet.

Bedankt iedereen

Ed
 
zie handleidingen van Telenet op hun site ...https://www2.telenet.be/nl/search/#/customerservice/router%20en%20modem%20instellingen

Standaard IP van de router is 192.168.0.1
 
Als het nog is zoals 12 jaar geleden (toen ik Telenet verliet) dan is dat een slechte zaak. Toen werd de modem ook zo dicht gespijkerd. Gevolg : je bent alle controle kwijt en je kan op je lokaal netwerk nog bitter weinig regelen, tenzij via hen ... net een schoonmoeder !

Toen kenden weinigen iets van een lokaal netwerkje maar nu hebben er toch al velen zo iets in huis. Ik verbaas me - als @DDragon80 gelijk heeft - dat ze die mensen nog altijd in de kou laten staan.
 
Daarmee doe je waarschijnlijk niets 'speciaal' en dan lukt dat.
Maar Telenet vindt nogal snel dat iets speciaal en niet geoorloofd is...

Probeer je een server te draaien, een NAS met funkties over het internet, je eigen cloud op die NAS, etc... dan zal je wel toegang tot je router nodig hebben. Voor port forwarding, firewall op de router zelf om je server achter te stoppen etc... en dan stuurde Telenet je vroeger wandelen. Daarom ben ik er dan ook gaan lopen, nu meer dan 10 jaar geleden.
Mijn verbazing slaat erop dat dit blijkbaar nog steeds het geval is en Telenet nog altijd wil beslissen in de plaats van zijn klanten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan