Netwerk Router swith

Status
Niet open voor verdere reacties.

cova

Steunend lid
Vip Lid
Wie kan me eens uitleggen hoe ik het gemakkelijkst in configuratie router of acces punt geraak.
 
desnoods de resetknop indrukken dan komt hij terug in de fabrieks instelling, de handleiding lezen kan zeker geen kwaad ...

1617638873701.png
 
  • Leuk
Waarderingen: cova
Steek een UTP-kabel in de poort achteraan en verbind met je laptop, waar je wifi en alle andere verbindingen tijdelijk stopt.
Als je de fabrieksinstellingen hebt gereset én in de handleiding hebt gekeken welk adres het is, maak ik me sterk dat je dat wel kan bekijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: cova
Indien het toestel als "Access Point" geconfigureerd is, gaat die een IP adres krijgen van de router waarmee die verbonden is. En vervalt zen huidige statische IP adres. Daarom dat je dit niet op zen standaard IP gaat kunnen bereiken.

Indien je deze terug reset gaat die bereikbaar zijn op het adres meegegeven in de manual, zie voorgaande posts hier...
 
  • Leuk
Waarderingen: cova
@cova : je maakt het jezelf wel redelijk moeilijk. Het is inderdaad mogelijk om een router om te zetten naar accespoint, maar er is een eenvoudige manier om je probleem op te lossen.
Je zegt dat er een utp kabel van de berging naar je tuinhuis gaat? Je kan bij Telenet eenmalig gratis een range extender krijgen. Je koppelt deze aan je utp kabel in je tuinhuis, zorg wel dat er een stopcontact ook aanwezig is. En je hebt zowel wifi als een utp aansluiting. De range extender koppel je met je Telenet modem via de wps knop.

BEREIK UITBREIDEN MET WIFI-BOOSTER?​

Is volgens de Telenet-app of een technicus een Wifi-booster voor jou de oplossing?

  • Via de Telenet-app. Stelt de Telenet-app na je wifi-test een Wifi-booster voor? Dan kan je die meteen bestellen via de Telenet-app zelf. Je Wifi-booster leveren we bij je thuis. Je betaalt éénmalig een leveringskost van €5.
  • Bij installatie of herstelling door een Telenet-technicus. Kan een Wifi-booster volgens de technicus je bereik verbeteren in bepaalde ruimte? Dan installeert hij meteen een Wifi-booster voor je, zonder extra leveringskosten bovenop de installatie- of interventiekosten.

Belangrijk:
  • Een Wifi-booster is alleen beschikbaar via de Telenet-app of een technicus. Je kan geen Wifi-booster bestellen of afhalen bij een Telenet-winkelpunt.
  • Als internetklant bij Telenet betaal je geen huur voor je eerste Wifi-booster. Per extra Wifi-booster betaal je maandelijks €2 via je aanrekening.
 
  • Leuk
Waarderingen: cova
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan