problemen met opstart CD's en DVD's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb een probleem met auto opstart cd's en dvd's, als ik een auto opstart schijfje van een bv. programma dan start deze niet automatisch op als ik dit zelfde schijfje in mijn ander pc steek doet ie het wel. Ook krijg ik op mijn pc het keuze schermpje (waar ik kan kiezen met welk programma ik de schijf wil bekijken) niet meer te zien. Kan er mij iemand vertellen wat hier fout zit :vraagteken:[OPLOSSING]
Autoplay fix wizard van windows laten draaien op alle stations en heeft bij elk station moeten fixen, nu werkt de Autoplay weer zoals voordien. Toch allen hartelijk bedankt voor jullie reacties en tips. (y) :applaus:

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Genuine betekend inderdaad een legale versie hebben.
Als je minstens sp1 hebt van je XP waarom probeer je tweakui niet, is in een seconde geinstalleerd en kan je dan eens nazien aan de hand van mijn screenshot of de cd/dvd autorun nog aan ligt ja of neen, maar je vertrouwd het blijkbaar niet :/
Kijk anders eens wat programma's na zoals bv tweak'ers (tune's) en ook je brandprogramma's, bij sommige van die laatste kan je de autorun ook volledig (laten) uitschakelen ipv op het moment dat het betreffende brandprogramma word opgestart ofzo. Misschien zit daar de boosdoener wel tussen?
TweakUI is in ieder geval wel de moeite waard om het on/off na te zien en evt te corrigeren.
 
Genuine betekend inderdaad een legale versie hebben.
Als je minstens sp1 hebt van je XP waarom probeer je tweakui niet, is in een seconde geinstalleerd en kan je dan eens nazien aan de hand van mijn screenshot of de cd/dvd autorun nog aan ligt ja of neen, maar je vertrouwd het blijkbaar niet :/
Kijk anders eens wat programma's na zoals bv tweak'ers (tune's) en ook je brandprogramma's, bij sommige van die laatste kan je de autorun ook volledig (laten) uitschakelen ipv op het moment dat het betreffende brandprogramma word opgestart ofzo. Misschien zit daar de boosdoener wel tussen?
TweakUI is in ieder geval wel de moeite waard om het on/off na te zien en evt te corrigeren.

heb het al geinstalleerd en gecontroleerd en krijg dezelfde situatie als jou afbeelding hierboven. En wat de ligale XP Home betreft hoef ik mij geen zorgen te maken is ligaal met SP2, maar gaat die autoplayfix mijn probleem oplossen iemand bekend met deze fix :vraagteken:
 
Ik weet uit jaren lang ervaring dat je de autorun daar kan af en terug aan zetten, soms is een reboot nodig om de verandering aktief te maken, maar of het bij jou nu zal helpen kan alleen jij te weten komen door het te proberen :)
Verder doe je daarmee echt geen kwaad of gevaarlijke dingen aan je systeem als je enkel maar zit te spelen met DIE optie's.
 
Ik weet uit jaren lang ervaring dat je de autorun daar kan af en terug aan zetten, soms is een reboot nodig om de verandering aktief te maken, maar of het bij jou nu zal helpen kan alleen jij te weten komen door het te proberen :)
Verder doe je daarmee echt geen kwaad of gevaarlijke dingen aan je systeem als je enkel maar zit te spelen met DIE optie's.

heb met de opties gespeeld, eerst uitgevinkt=>toepassen=>OK reboot, en daarna terug aangevinkt=>toepassen=>OK en reboot nog altijd geen autoplay :vraagteken:
 
Heb je, volgens mij, dan toch een dll draaien (die in je systeem dir zit en opgestart is) die de boel tegen houdt.
Bij welke programma die hoort weet ik dan, jammer genoeg voor je, niet te vertellen maar zal hoogstwaarschijnlijk met een player of een brand programma te maken hebben, denk ik zo (die bemoeien zich meestal met cd-roms).
Dit, of iets blokkeert je register waardoor de verandering niet plaats vindt?
 
Heb je, volgens mij, dan toch een dll draaien (die in je systeem dir zit en opgestart is) die de boel tegen houdt.
Bij welke programma die hoort weet ik dan, jammer genoeg voor je, niet te vertellen maar zal hoogstwaarschijnlijk met een player of een brand programma te maken hebben, denk ik zo (die bemoeien zich meestal met cd-roms).
Dit, of iets blokkeert je register waardoor de verandering niet plaats vindt?

ik weet het niet 100% zekers maar het probleem is opgetreden een goede maand geleden na het verwijderen van Nero 8 en het installeren van Ashampoo Burning Studio v7.21. Heb deze twee weken geleden er terug vanaf gegooid en Nero 6 geinstalleerd omdat ik deze voor mijn nog altijd het beste vindt. Ook heb ik twee weken geleden mijn dvd-stations vervangen en heb elders op dit forum hier een topic over, na het plaatsen van deze stations kreeg ik de vermelding van ram-stations i.p.v. dvd-station zoals jullie kunnen zien op ondestaand voorbeeld;

http://[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijk32/-500443.html][/URL]

Waarbij de E en F de rëele stations zijn en K en O de virtuele stations, in geen enkel van deze stations werkt dus de Autoplay. Hopelijk hebben jullie iets aan deze beschrijving en komt er toch een oplossing. Heb hierover nog een vraagje; ga ik ook geen problemen krijgen als ik door één of andere reden mijn pc opnieuw wil installeren door dat de Autoplay niet werkt :vraagteken:
 
Bij een herinstallatie in dezelfde windowsmap blijven de instellingen bewaard, en zal je probleem meer dan waarschijnlijk blijven bestaan.
Als je windows clean installeerd, dus in een nieuwe map, zijn je huiding instellingen weg, terug naar standaard, maar alle soft en alle programma's zijn ook weg en moeten herinstalleerd worden.
Dat zal je wat uurtjes kosten.
Ik gok erop dat het programma die de virtuele stations maakt de taken van nero heeft overgenomen en zelf de cd rom beheerd, kan nog een ander programma zijn ook natuurlijk.
Naar mijn ervaring is ashampoo vrij neutraal, maar het kan ook daar aan liggen.
Je kan nog wat zoeken ernaar.
Ik denk als je het niet vind een herinstalatie nog de korte pijn zal zijn.
 
Bij een herinstallatie in dezelfde windowsmap blijven de instellingen bewaard, en zal je probleem meer dan waarschijnlijk blijven bestaan.
Als je windows clean installeerd, dus in een nieuwe map, zijn je huiding instellingen weg, terug naar standaard, maar alle soft en alle programma's zijn ook weg en moeten herinstalleerd worden.
Dat zal je wat uurtjes kosten.
Ik gok erop dat het programma die de virtuele stations maakt de taken van nero heeft overgenomen en zelf de cd rom beheerd, kan nog een ander programma zijn ook natuurlijk.
Naar mijn ervaring is ashampoo vrij neutraal, maar het kan ook daar aan liggen.
Je kan nog wat zoeken ernaar.
Ik denk als je het niet vind een herinstalatie nog de korte pijn zal zijn.

was niet onmiddellijk van plan om opnieuw te installeren maar had graag geweten of ik geen problemen zou hebben om eventueel opnieuw te installeren als mijn autoplay niet werkt krijg ik de installatie dan opgestart :vraagteken: en weet er iemand of deze repair wizard van windows een uitweg biet zie hier;

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C680A7B6-E8FA-45C4-A171-1B389CFACDAD&displaylang=en
 
Laatst bewerkt:
normaal moet dat opstarten lukken met dubbelklikken op het cd romstation waar je windowscd zit.
Anders gewoon de cd openen en op setup.exe dubbelklikken.
Of beter nog opstarten vanaf cd rom.
De bios goedzetten, 1st boot = cd rom, iets in die aard.
en je cd in de drive natuurlijk.
Die repair is te proberen, ik zei het al, t is zoeken wie je autorun blokkeert.
Misschien is de dll van windows gewist tijdens de deinstallatie van nero.
Als je de melding kreeg on gedeelde dll bestanden te wissen en je hebt ja gezegd kan de originele dll weg zijn, dan is die repair misschien de uitkomst.

Ik heb dit probleem in vista, deze tool crasht hier.

Ga eens naar start/ uitvoeren en geef de opdracht sfc /scannow, dan doet windows een selfdiagnose.
Als er dll ontbreken word er gevraagd naar de windowscd
 
Laatst bewerkt:
ben de autoplay fixen wizard van windows aan het uitvoeren, kan wel een tijdje duren moet elke partie, schrijver en virtuele drive appart doen en telkens opnieuw opstarten resultaat volgd achter een half uurtje denk ik.
 
Autoplay fix wizard van windows laten draaien op alle stations en heeft bij elk station moeten fixen, nu werkt de Autoplay weer zoals voordien. Toch allen hartelijk bedankt voor jullie reacties en tips. (y) :applaus:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan