Online apps Probleem bij activatie van Itsme

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb Itsme geïnstalleerd en getracht te activeren via mijn identiteitskaart.

Itsme kan mijn identificatiegegevens ophalen bij mijn bank.

Hieronder een screenshot waarin wordt gevraagd naar een pincode.
Er staat geen informatie bij over welke pincode het gaat. Welke pincode moet er worden ingevuld?
Ik heb al enkele pincodes geprobeerd, maar die werken niet.

1730140433154.png

de pincode die bij je identiteitskaart hoort dien je in te geven als je eid-kaartlezer daarna vraagt.
opgepast 3x een verkeerde code en je identiteitskaart word geblokkeerd .. deze dien je dan via het gemeentehuis weer vrij te geven ..(gratis enkel bij een nieuwe identiteitskaart ) heb je nog een oude dan kost het u 15€ en heb je een wachttijd van 3 weken

Ik ben door de ganse procedure geraakt. Het gevraagde mailadres was niet het juiste.
Helaas krijg ik dit in de laatste stap. De code die ik invul is verkeerd.
Welke lettertekens ziet u hier ? Dat is b4-H8X toch ?
Ik heb deze token op mijn smartphone tot 4 maal ingetikt, maar telkens komt de melding dat die verkeerd is !
Ik ga voor de zoveelste maal alles herdoen in de hoop een andere token te zien verschijnen.

1730145698871.png

Het is mij eindelijk gelukt om Itsme te activeren via de identiteitskaart en kaartlezer.
Deze keer werd een andere token aanvaard. Vermoedelijk was het koppelteken hierboven de boosdoener

TIP : De activatieprocedure kan ook via uw bank. In de lijst van Belgische banken staat ook de optie van eID kaartlezer.
Dat laat u toe om NIET via uw bank te werken. Het is zo al ingewikkeld genoeg.

Iedereen bedankt.

Heel veel bankkantoren weigeren overigens meer en meer om daarbij te helpen en/of die procedure te gebruiken omdat het hun taak niet is ... en eigenlijk hebben ze gelijk.
De procedure via e-ID is de makkelijkste en de beste. Snap overigens de verwarring van de vraagsteller over die pincode niet, want het stond in het groot te blinken bovenaan het screenshot dat het om de pin van de BE-ID ging...

Terug
Bovenaan