probleem bij uitvoeren batch bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forumleden,

ik heb een setup, en een batch bestand, en een html pagina met een ingesloten hyperlink die verwijst naar het batch bestand gebrand op cd-rom, ik heb nu namelijk het volgende probleem, als ik de hyperlink aan klik word het batch bestand wel geopend maar krijg ik de volgende melding "kan het bestand niet vinden" (setup)

P.S. als ik via deze computer naar mijn cd-rom schijf ga en dubbelklik op het batch bestand dan krijg ik de hier boven vernoemde melding niet en wordt de setup foutloos uitgevoerd.

Wie kan me hierbij helpen A.U.B

Dank bij voorbaat

Met Vriendelijke Groeten,
pol04.
 
Heeft waarschijnlijk met een verkeerde verwijzing naar een lokatie te maken in het Batch bestand.

Moeilijk om hier te zeggen wat er fout gaat als we het script niet weten.
 
ik ben niet 100% zeker, maar staat die pagina live? want ik kan me voorstellen dat je hyperlink naar je cdrom drive niet werkt, da's toch een lokale folder, kan je het batchbestand niet gewoon mee live zetten? dan moet dat toch gewoon gaan...

ik lees HIER bvb ook iemand die 20 cdroms voor 20 pc's heeft met een verwijzing naar een cd drive, maar als die per toeval een andere stationsletter heeft dan wat hij in de hyperlink beschrijft werkt het niet.
 
Geef eens de ware lokatie b.v. voor CD rom drive D:
Code:
START D:\avast_4\avast-4.8.1368.0_home.exe

Anders deze eens proberen

Code:
START [URL="file://\\avast_4\avast-4.8.1368.0_home.exe"]\\avast_4\avast-4.8.1368.0_home.exe[/URL]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Pluis,

De code met de ware locatie werkt,de daarop volgende code werkt jammer goenoeg niet Alvast Dank, het zou ook moeten kunnen werken voor een variabel stationletter wat is de code hiervoor?
Dank bij Voorbaat

Met Vriendelijke Groeten,
pol04.
 
het zou ook moeten kunnen werken voor een variabel stationletter wat is de code hiervoor?

Hoi, hiervoor moet ik in de oude boeken duiken en hopen dat ik hier iets over kan vinden.
Het is sinds het Dos tijdperk niet meer voorgekomen dat ik zelf een batch bestand geschreven heb. Ik moet dus zelf wat nostalgie ophalen.

Ik ga zoeken en kom hier later op terug.
 
pluis,

Ik heb de voorgestelde code (..\) geprobbeerd, maar het spijt me zeer U te moeten melden dat ook dit geen resultaat opleverd.
Ik zou U zeer Dankbaar zijn moest U me verder kunnen helpen.

Met Vriendelijke Groeten,
pol04.
 
Met deze deel ik de oplossing mee:

@echo off
CLS

IF EXIST E:\avast_4\avast-4.8.1368.0_home.exe goto label1
:label1
E:\avast_4\avast-4.8.1368.0_home.exe

IF EXIST D:\avast_4\avast-4.8.1368.0_home.exe goto label2
:label2
D:\avast_4\avast-4.8.1368.0_home.exe

exit


Nogmaals Dank voor de gegeven tips

Met Vriendelijke Groeten,
pol04.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan