Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathieu

Steunend lid
Vip Lid
Goede avond, of beter goede nacht.

Het de laatste versie van windows 10 hier op staan en sinds dit gedownload is kan ik van Microsoft Exel en Word niets meer afprinten. Krijg steeds de melding dat er geen mail programma geinstalleerd is en dat ik naar de standaardprogramma's van het Configuratiescherm dien te gaan. Maar dat brengt geen aarde aan de dijk. Wat kan er mis zijn??????
mvg
Mathieu
 
Je zegt dat dit geen aarde aan de dijk brengt, maar welke printer staat daar dan als standaard ingesteld ? Via configuratiescherm / Hardware en geluiden / Apparaten en printers
Ook in Excel of Word kun je aangeven met welke printer je wilt afdrukken.
Sta jouw printer hier niet bij, zal je de printer opnieuw moeten installeren.

Ik denk dat er nu een email programma als standaard printer is ingesteld. Beetje vreemd natuurlijk dat dit is gebeurd.
 
Alles na gekeken en ik krijg antwoord dat alles normaal werkt. Probeer opnieuw en krijg weer een bericht dat er geen e-meil programma gekoppeld is om de gevraagde aktie uit te voeren. Istalleer een e-mail programma. Maak een koppeling in Standaardprogramma's in configuratiescherm als er een e-mail programma is geinstalleerd. Dit is alles in orde en dan krijg ik een storing : mapi -storing :" onbekende fout" Ik weet het niet meer.
 
over welk email programma heb je het hier ...
werden het exel en het word bestand je toegezonden ...en probeer je deze dan rechtstreeks uit te printen kan het best zijn dat je deze eerst dient op te slaan.
*je vermeld een mapi probleem dus werk je wellicht met WLM
 
klik eens start >instellingen >apps
selecteer standaard apps...
klik verder op de blauwe regel standaard apps per app instellen
scrol in de lijst naar de WLM icon en klik hier op..
klik verder op selecteer wat standaard met dit programma word geopend ...
zet het vinkje aan bij mapi ...(bij mij staat er niets aan aangezien ik de Windows 10 mail gebruikt ).
klik op ok ter bevestiging

b7fee50618-Ashampoo_Snap_2017.04.22_17h59m16s_001_.png
 
Probeer hier ook even een beeld van te krijgen, maar het raakt me op geen enkele manier wat de link tussen printen en een email programma kan zijn hier.
Kan je even verduidelijken (detail) hoe je een document probeerd te printen aub? Maak desnoods screenshots. Want ik denk dat daar toch een verwarring moet zijn ergens...

Aangezien je over Word en Excel beschikt en MAPI vermeld, gaat hij een installatie van Outlook verwachten neem ik aan. Maar nogmaals... ik zie de link niet tussen printen en mailen. Zeker van dat je toevallig niet Send to email ofzo gebruikt ipv Send to Printer ofzoiets...
 
Alles gedaan zoals het hier beschreven is en ik krijg steeds, zowel bij exel als bij word nog steeds dezelfde uitleg als hierboven beschreven. Ik heb twee mail adresssen een van g-mail en een van telenet en bij geen van beiden lukt het. Weet niet meer wat er aan te doen. Dit is begonnen na de laatste update van windwos 10.
 
kreeg je het exel/word bestand toegestuurd en heb je dit dan eerst opgeslagen of tracht jij deze rechtstreeks af te printen ...
je zie vragen genoeg maar nog steeds geen antwoord van u ...
ook Ddragon80 stelde je vragen waarop je niet geantwoord heb ...hij vroeg zelfs om een paar screenshots ..om zo wat meer duidelijkheid te verkrijgen .
 
Probeer hier ook even een beeld van te krijgen, maar het raakt me op geen enkele manier wat de link tussen printen en een email programma kan zijn hier.
Kan je even verduidelijken (detail) hoe je een document probeerd te printen aub? Maak desnoods screenshots. Want ik denk dat daar toch een verwarring moet zijn ergens...

Aangezien je over Word en Excel beschikt en MAPI vermeld, gaat hij een installatie van Outlook verwachten neem ik aan. Maar nogmaals... ik zie de link niet tussen printen en mailen. Zeker van dat je toevallig niet Send to email ofzo gebruikt ipv Send to Printer ofzoiets...

Ook ik zie het probleem nog niet, vanuit welk programma probeer je op welke manier te printen?
je vermeld word, excel, gmail, telenet en epson printer.
 
Goedemorgen.
Sorry voorhet late antwoord. het probleem was dat outlook in windows 10 dit niet erkende. Heb de outlook gewoon er af gedaan en nadien terug geinstalleerd en vanaf dat moment werkt alles normaal. Heb dan tevens mijn "telenet " mail adres er aan gekoppeld en alles werkt zoals het hoort. Bedankt aan allen die mee gewerkt hebben :bravo:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan