POCO x3 Smartphone - Nog steeds teveel bloatware..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Bij nader toezien zijn er veel klachten over de 'totalitaire vrijheid' :devilish: welke Xioami zich toeëigend om in eigen producten alles binnen te laten.

Ze laten alles binnen (meldingen, reclame, Apps). Poco doet permanent zijn zinnetje als een onbestuurbare Boeing in stall.
Men komt gedurig in ongevraagde pagina's terecht.

Het ligt aan de gebruiker om al die rommelsoftware te verwijderen en vooral tegen te houden.
Ik las ergens dat de bouwer geluisterd heeeft naar de klachten en dat de nieuwere producten minder belagend zouden worden.

Intussen heb ik reeds een heel deel kunnen verwijderen. maar enkele apps zijn hardnekkiger, als bijvoorbeeld FM Radio.
Weet iemand welke de exacte procedure is om FM radio uit een Poco X3 te zwieren ? Mogelijk is dezelfde methode ook toepasbaar voor andere onverwijderbare gastsoftware.

Via de sleep naar vuilbak icoon (linker bovenhoek) komt de melding 'verwijderen' niet te verschijn.
Via apps beheer is blijkbaar niets over verwijderen voor deze FM radio.
 
Google levert veel linken op met: ' poco x3 bloatware removal ' hier zijn er enkele ervan:


leuk gedocumenteerd trouwens!

een tool: https://github.com/Szaki/XiaomiADBFastbootTools

nog wat extra info:

https://www.naldotech.com/delete-bloatware-xiaomi-poco-x3-nfc/


jammer genoeg Engelstalig, maar een goeie vertaal tool levert een redelijke leesbare tekst.

ervaring met Chinese OS'sen is géne must maar wel handig!

S6 !
 
Ik heb wel eens gelezen dat je als gebruiker van een Android toestel niet alle rechten hebt en daarom de mogelijkheid er is om deze te rooten via een app.
Daarna heb je wel alle rechten en zou je alles moeten kunnen verwijderen wat je wilt.
Maar alle rechten kan ook betekenen dat je te veel weggooit of schade aan kunt richten aan de smartphone. Dus kijk dan wel uit wat je doet.
En soms vervalt de garantie nadat de smartphone geroot is.

Dit is alles wat ik er als Apple gebruiker over weet.
 
Zonder die advertenties zou deze "goedkope" smartphone wel een 'pak" meer gekost hebben.
Veel "waar" voor weinig geld is iets dat niet bestaat.
 
Er is ergens een knop verborgen in de instellingen die je de mogelijkheid bied om of met reclame of zonder reclame. Dat word mij althans duidelijk gemaakt. Ikzelf heb zo geen toestel in bezit. Mijn zonen hebben beiden een Xiaomi Redmi Note 8T en die hebben daar geen last van. Daar kan je in de instellingen een schuivertje verzetten dat je geen relcame wenst. Dat werd tijdens de eerste boot meegegeven. Het was dus zelfs mogelijk van zonder reclame van dag 1 met je Poco X3 rond te lopen. Nu moet je ergens in je instellingen zitten rondstruinen waar dit verdomde schuivertje verborgen zit. Ik heb hier met mijn Huawei ook al lang zitten zoeken naar een verdomd schuivertje om het dan weken later toen ik iets anders zocht dan per toeval dan te vinden. Dus ik als Android liefhebber die vaak in de instellingen zit te struinen vind niet altijd mijn gewenste resultaat meteen. Ik zou zeggen beste Merel, niet opgeven, op gepaste momenten als je even de tijd hebt, snuister in je instellingen en zoek. Plots zal je dat verdomde schuivertje ergens wel vinden. Google kan je daarbij ook goed helpen. Dat is voor ons die dit toestel niet in handen hebben ook heel erg lastig om u te helpen. Wij hebben geen zicht van wat jij ziet.
Beste Skippy, rooten is hier totaal niet aan de orde. Dit is iets wat ik zelf gedaan heb, maar ik waag mij er met mijn Huawei niet meer aan. Ze maken het steeds moeilijker om dit nog mogelijk te maken. Het zou zelfs helemaal niet meer lukken met Huawei toestellen gelijk ik heb. Ik vind tot op heden ook geen custom ROM voor mijn toestel wat dus daarop kan wijzen dat rooten dus niet mogelijk is, althans tot op heden hebben ze de code ervoor nog niet kunnen kraken.
 
https://androidworld.nl/review/poco-x3-nfc

Poco X3 NFC - de minpunten​

1. MIUI blijft een minpunt​

Als iemand mij vraagt of hij een Xiaomi-telefoon zou moeten kopen, dan is mijn eerste vraag: vind je de software op je telefoon belangrijk? Krijg ik als antwoord terug, dan kan ik over het algemeen toch wel stellen dat Xiaomi niet de juiste fabrikant is. MIUI is zo mogelijk het grootste nadeel aan de Poco X3 NFC. Niet eens vanwege het uiterlijk, dat is erg persoonlijk en zal ik niet te veel over oordelen. De minpunten liggen voornamelijk bij de logica achter MIUI.

> Software: MIUI 12.0.1, gebaseerd op Android 10

Neem bijvoorbeeld het instellingen-menu. In eerste instantie ziet het er overzichtelijk uit - tot je een specifieke instelling moet terugvinden. In mijn review van de Redmi Note 9 Pro gaf ik een voorbeeld van een instelling die haast niet te vinden is.

Wat verder niet erg logisch is, is de toepassing van advertenties in het besturingssysteem. Wellicht is het één van de redenen achter de lage prijs. De vraag is of het als normaal gezien moet worden dat de fabrikant van je telefoon na de verkoop – en dus nadat geld hebt neergetikt – aan je verdient. Het voelt als een freemium-model: het gebruik van je telefoon zonder abonnement, maar dan moet een gebruiker wel leven met advertenties.
 
https://androidworld.nl/review/poco-x3-nfc

Poco X3 NFC - de minpunten​

1. MIUI blijft een minpunt​

Als iemand mij vraagt of hij een Xiaomi-telefoon zou moeten kopen, dan is mijn eerste vraag: vind je de software op je telefoon belangrijk? Krijg ik als antwoord terug, dan kan ik over het algemeen toch wel stellen dat Xiaomi niet de juiste fabrikant is. MIUI is zo mogelijk het grootste nadeel aan de Poco X3 NFC. Niet eens vanwege het uiterlijk, dat is erg persoonlijk en zal ik niet te veel over oordelen. De minpunten liggen voornamelijk bij de logica achter MIUI.

> Software: MIUI 12.0.1, gebaseerd op Android 10

Neem bijvoorbeeld het instellingen-menu. In eerste instantie ziet het er overzichtelijk uit - tot je een specifieke instelling moet terugvinden. In mijn review van de Redmi Note 9 Pro gaf ik een voorbeeld van een instelling die haast niet te vinden is.

Wat verder niet erg logisch is, is de toepassing van advertenties in het besturingssysteem. Wellicht is het één van de redenen achter de lage prijs. De vraag is of het als normaal gezien moet worden dat de fabrikant van je telefoon na de verkoop – en dus nadat geld hebt neergetikt – aan je verdient. Het voelt als een freemium-model: het gebruik van je telefoon zonder abonnement, maar dan moet een gebruiker wel leven met advertenties.
Bij mijn zonen hun Redmi Note 8T kunnen wij die reclame wel uitschakelen en dat lees ik ook wel bij andere modellen ook wel, ook van de Poco X3 NFC. Omdat ik zo geen toestel zelf in handen heb, kan ik ook niet zeggen waar dit verborgen zit. Maar dat zal dus inderdaad wel het probleem zijn, dat het ergens goed verborgen zit.
 
Zoiets wil je dan toch helemaal niet.
Ben blij met mijn iPhone die dat soort narigheid niet heeft.
Zitten wel weer een paar andere nadelen aan zoals geheugen niet kunnen uitbreiden, maar daar kan ik wel mee leven.
 
Ik is toch wel gelukkig dat videochatten niet zo moeilijk en het beeld goed meevalt.
In tal van ziekenhuizen geen bezoekrecht ofwel voor 1 enkele persoon. Mijn zieke vrouw heeft toch nog genietbaar visueel contact met beide kinderen.
Daar ging het om in de eerste plaats bij de aanschaf.

De links aangereikt op #2 zullen kopzorgen zijn voor later. Een ganse boterham ! Men voelt zich haast in de huid van een 'developer' (programma-ontwikkelaar)
Don't worry about English Wivy. Het is de universele taal voor 'computers' zodat elkeen begrijpt wat over (rekenmachines) wordt geschreven, behalve de Fransen.
 
Beste Merel, ik hoop dat het snel beter gaat met u vrouw. Ik heb hier ook zo een lijst staan voor mijn Huawei en ik heb er ook nog de moed niet voor kunnen opbrengen om hem te debloaten. Er staat ook meer als genoeg op dat ik er eigenlijk af wil. Maar de moed om eraan te beginnen ontbreekt mij. Niet dat ik het niet kan hoor. Heb daar genoeg ervaring mee, maar eraan beginnen he, ppppffff.
 
Geef deze tekst in in Google en u krijgt hopen instructies om die ads te verwijderen.
Of het echt werkt weet ik niet, kan dat zelf niet testen.

advertenties verwijderen in Poco X3 NFC
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan