Windows 11 foto's overzetten naar smartphone

georguy1

Steunend lid
Vip Lid
wat is de eenvoudigste manier om foto's die op de pc staan over te zetten naar een smartphone ?
in mijn geval een OnePulus

sorry, maar... ik kan me niet voorstellen dat je niet weet wat een folder is ?
folder in ENG = map in NL versie
Dat soort onderverdeling van een schijf of geheugen waar je bestanden kan in opslaan hé...

Laatst bewerkt:
misschien veel gevraagd , maar kan je de volgorde van doen meegeven ,?
OK... we lopen er even door.
  1. Maak verbinding tussen je smartphone en je PC met een USB kabel ;
  2. dan krijg je dit (of gelijkaardig)... in je Explorer te zien :

1773404524165.png

3. Open die gedeelde opslag en ga naar de map DISM ... open die map/folder - daar kunnen al heel wat bestanden staan.
  4. Ga nu in de andere tab van je verkenner (of in een tweede verkenner als je niet met tabs werkt) naar de bron van de bestanden. Dan krijg je zoiets ...

1773404870159.png

5. Sleep nu of Copy/paste de bestanden van de map op je PC (screenshot 4) naar de map op je smartphone (screenshot 2)...
Klaar...

sorry PhilipV ........dat doet pijn...

dus je kilkt op een map met bestanden of fotos en klikt op copieren....maar waar moet deze dan plakken of verslepen naar de smartphone , waar staat die map op de smartphone ......vraagt een leek

sorry PhilipV ....ik ga het opgeven ondanks al jou goede raad........ik verbind mijn smartphone met de pc via een USB kabel maar zie niets er op komen ; niet op de pc en niet op de smartphone , wat u zo mooi aangeeft ....ik ga je niet meer daarmee lastigvallen en alles blauw blauw laten

misschien komt het ooit nog wel als ik iets bedrevener ben
mercie in alle geval

Ja, dat is de vrij recente funktie in Windows 11 om smartphone en PC te koppelen... maar heb er nog niet mee gespeeld, dus kan er weinig over zeggen.

Die LocalSend die hogerop wordt aangehaald werkt alleszins wel goed, hoor ... kan je zeker proberen.

Nadat u de smartphone via een USB-kabel heeft verbonden met de PC, opent u de Instellingen van de smartphone. Dan zou daar moeten staan: "Verbonden apparaten".

Dan kies je "USB" en daarna voor "Bestandsoverdracht". Pas dan verschijnt de smartphone in de Windows Verkenner.

Vanaf dat moment kun je bestanden heen en weer kopiëren of plakken. Bij de smartphone staat iets van "Interne opslag" en dat kun je uitvouwen. Je ziet dan Music, Pictures, Download, enzovoort. Alles wat op de smartphone staat.

Het is echt heel simpel.

Terug
Bovenaan