philips tv naar digitaal telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of ik op het juiste forum zit voor volgende vraag.
mijn moeder heeft een philips tv van ongeveer 17 jaar oud, nu telenet de analoge kabel gaat doorknippen; zoek ik hulp om hem digitaal te maken.
ik heb een CAM voor telenet, deze wordt in de tv herkend.
nu zoek ik hoe ik in het menu de basisfrequentie kan ingeven, om de tv naar de degitale kanalen te laten zoeken.
er bestaat geen nieuwere software voor dit toestel.
heeft er iemand ervaring met een ouder toestel?
 
Indien je een decoder gebruikt blijf je toch gewoon een analoog signaal via de coax krijgen van de decoder, die is daarin omgezet, kanalen kies je dan via de afstandsbediening van de decoder.
Heb er hier eentje van Ziggo/UPC op een 2e TV, ook een dikke, die zelfs nog een scart heeft, wordt niet gebruikt maar toch.
 
heb hier zelf een Samsung LCD TV en deze stond hier op Analoog+Digitaal .
het was echter kinderspel om deze via het menu om te zetten naar enkel Digitaal ..het duurde nog geen minuutje om via Automatisch zoeken de kanalen in te stellen .
*het is wel effe zoeken om in het juiste menu te komen maar met het Telenet stappenplan word je alles duidelijk uitgelegd .
 
Ho, onze tv met beeldbuis gaat dus binnenkort niet meer werken dan? Dat zijn ook weer kosten die we noodgedwongen zullen MOETEN maken omdat het niet meer ondersteunt wordt. Leuk, ik ga niet met bakjes klooien, ik koop gewoon een ander toestel, een platte. Ok wij kijken amper tv, maar kom dat ding is ook al jaaaren oud. Eens komt toch de dag dat hij het begeeft. Maar tot de dag dat hij nog werkt blijft hij gewoon staan.
 
een nieuwe tv is nog niet voldoende, u hebt voor digitaal een digibox of recorder nodig
wat wel kan is een CAM en smarcard kopen bij telenet, en deze in uw tv steken. dan hebt u ook de digitale kanalen.
dit moet u laten registreren bij telenet, zo blijft u de kanalen blijven ontvangen
zonder cam hebt maar enkele kanalen die u kan bekijken
 
@jerommeke je spreekt over een CAM inplaats van een Digibox of een Digicorder te gebruiken .. dit ontgaat me nu toch wel ..
graag een verklaring hoe dit in zijn werk gaat .. tevens ook in een Digirecorder dient men een smartcard te plaatsen .. en waarschijnlijk ook in de Digibox.
 
Tis of een CI+ module of een smartcard in een decoder, eerste voor een digitale TV en 2e kan voor beide.
Voor een "dikke" TV is een decoder met de afstandsbedingen ervan om de kanalen te kiezen te gebruiken maar val nu in herhaling, wordt doodleuk toch niet gelezen.
Waarom iemand dat niet wil ontgaat mij en die dient dan maar een digitale TV aan te schaffen maar dan is de vraagstelling overbodig.

CAM=camera en dat geeft er weinig mee van doen.
 
dat verstond ik dus ook dat Cam een afkorting is voor Camera en das dan ook wat ik niet begrijp dat de TS beweerd een cam te gebruiken om een analoog tv te willen gebruiken als een digitale tv .
 
Inderdaad, hier ook al vele jaren geen analoog signaal meer en twee mogelijkheden voor tv ontvangst. Of via internet met een speciaal modem, of digitaal via de coax aansluiting. Ik gebruik deze laatste. Via internet zijn er hier nog meer zenders waarvan ik mijn twijfels heb deze ooit te gaan zien en via internet is een duurder abbonnement. Ik kijk toch zelden TV
Heb hier een Humax decoder met harddisk om ook opnamens te maken. Voor een prikkie gekocht op Marktplaats. Zenders kies je dan via de Humax en de TV op de juiste input ingesteld. In mijn geval HDMI.
 
ok nu is het duidelijk ..en zat ik ergens verkeerd met de gedachte dat je een Camera bedoelde ..
jij ondervind dus het probleem om in het menu te kunnen komen van je philips tv .. vermeld dan eens meer gegevens over deze tv.. of zoek deze handleiding op .
*persoonlijk denk ik dat ook al zou je in het menu van de tv kunnen komen dat het gewoon niet mogelijk is om de juiste frequentie op te halen voor Digitaal tv .
 
Indien je tv alleen analoog is kan het met een decoder, 3e keer dat ik dit schrijf, en anders niet, en een "dikke" TV is nooit digitaal, althans nooit van gehoord of gezien.
En nogmaals, je hebt sowieso of een decoder nodig met smartcart of een CI+ module met smartcart wat kan bij een TV met een digitale optie, waarom dat verwarrend een cam genoemd moet worden ontgaat mij.
15 berichten verder en kwartje nog niet gevallen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan