philips tv naar digitaal telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of ik op het juiste forum zit voor volgende vraag.
mijn moeder heeft een philips tv van ongeveer 17 jaar oud, nu telenet de analoge kabel gaat doorknippen; zoek ik hulp om hem digitaal te maken.
ik heb een CAM voor telenet, deze wordt in de tv herkend.
nu zoek ik hoe ik in het menu de basisfrequentie kan ingeven, om de tv naar de degitale kanalen te laten zoeken.
er bestaat geen nieuwere software voor dit toestel.
heeft er iemand ervaring met een ouder toestel?
 
Als je kijkt via scart heeft een coaxkabel tussen digicorder en tv GEEN nut.
Als je kijkt via kabel en dan de coax losmaakt, heb je uiteraard geen signaal en bijgevolg ruis.
 
nee Mik ruis heb ik niet enkel een zwart beeldscherm .
als ik de coax kabel los trekt tussen de digirecorder en de tv dan kan ik enkel via de digirecorder tv kijken ..maar is het beeld niet echt scherp te noemen .(er zit wat sneeuw op )
 
nee Mik ruis heb ik niet enkel een zwart beeldscherm .
als ik de coax kabel los trekt tussen de digirecorder en de tv dan kan ik enkel via de digirecorder tv kijken ..maar is het beeld niet echt scherp te noemen .(er zit wat sneeuw op )
Dan is er iets anders aan de gang. Normaal moet (met een goede scartkabel waarvan de 21 pins alle aangesloten zijn) het beeld beter zijn of rechtstreeks via kabel.
maar je schreef toch een Samsung LCD TV te hebben. Kan je dan daarmee niet digitaal? Een hdmi kabel heb je voor een prikje. Met digitaal bestaat er geen sneeuw.
 
Ik heb reeds een mooie hdmi kabel liggen, enkel geen tv die een hdmi aansluiting heeft. Alles is klaar om over te schakelen op hdmi voor als de tv het begeeft.
 
ik heb zojuist een hdmi kabel aangekocht voor nog geen 2€ in de action en deze vervolgens aangesloten inplaats van de scart kabel te gebruiken en ja het beeld is er op vooruit gegaan wat een verschil..2x zo scherp als voor heen .
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
Om over te gaan op digitale tv bij Telenet heb je 2 mogelijkheden in België, ofwel:
1: digibox of digicorder van telenet, huren of kopen, de geposte tv heeft Hdmi aansluiting dus geen enkel probleem dus, zelfs nog een scart aansluiting mogelijk voor de dikke tv.
2: tv met een kaartje, dan moet je tv dit wel ondersteunen, de nieuwe zullen het wel allemaal kunnen denk, bij aankoop tv vragen.
Tv met een kaartje is gemakkelijk, vooral voor oudere mensen, mijn ma had ook eerst een digicorder dat mens kon daar geen weg mee, nu heeft ze enkel haar afstandbediening van haar tv en heeft ze alle zenders digitaal, eenmaal aankopen kostprijs rond de 70 euro, digibox rond de 100 euro.
En zeker aansluiten met HDMI kabel indien mogelijk.
 
Iedereen heeft het nog over tv kijken. Maar wat met opnemen? Analoog kan je met een video/HD/DVD speler een programma opnemen.
Heb hier alles nog staan. Wordt ook onbruikbaar, maar geen haan die er naar kraait.
 
Iedereen heeft het nog over tv kijken. Maar wat met opnemen? Analoog kan je met een video/HD/DVD speler een programma opnemen.
Heb hier alles nog staan. Wordt ook onbruikbaar, maar geen haan die er naar kraait.

U kunt zeker nog opnemen met een videorecorder als u digitale tv hebt. Alleen zijn u opnames dan analoog.
 
Als je digitaal uit hebt, dan kan je toch niet analoog opnemen. Zeker niet via de analoge tuner.

Als u een digitale uitzending wilt opnemen hebt u 2 mogelijkheden:
1 - met de digicorder (opname is altijd digitaal)
2 - met een videorecorder (opname is altijd analoog omdat u hiervoor scart-kabels moet gebruiken).

<<Test Aankoop 31 januari 2013

Als u al digitale tv ontvangt
Dan bent u genoodzaakt de decoder met recorder te gebruiken van de kabeloperator waarbij u een abonnement op digitale tv hebt. Die kunt u kopen of huren. Al deze decoders hebben een harde schijf (van 160 tot 320 GB), maar met geen enkele kunt u opnemen op dvd om uw opnames te archiveren of met een ander toestel af te spelen.

Natuurlijk kunt u uw klassieke dvd-recorder nog altijd aansluiten op de digitale decoder en de uitzending vervolgens kopiëren via de scart-aansluiting. Het digitale signaal zal dan echter automatisch worden omgezet in een analoog signaal, waardoor de digitale kwaliteit verloren gaat (en de opnamesnelheid blijft 1 op 1). >>
 
Klopt allemaal wel. Maar een digitaal signaal omzetten via scart wil zeggen dat ge enkel het signaal waar Uw digicorder op staat kunt opnemen. Je kan dus niet kijken naar A en B opnemen.
Maar men voorziet een eventuele tegemoetkoming indien uw tv geen digitaal aankan maar niets voor onze analoge opname apparatuur. Dat is voor Telenet wel een hele goedkope oplossing. Hoeveel procent zouden er nu nog een dikke tv of een puur analoog toestel hebben? Dan ook nog : ik heb een kast waar de tv in staat. Daar kan enkel een 32" toestel in. Heb je al eens gekeken welk toestel van Telenet 32" scherm heeft?

Wat je schrijft over harde schijven op elke digicorder van Telenet, klopt niet. De nieuwste digicorders slaan op via een server. Je opnames blijven ook al gaat het toestel defect. Je kan onbeperkt opslaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan