philips tv naar digitaal telenet

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik weet niet of ik op het juiste forum zit voor volgende vraag.
mijn moeder heeft een philips tv van ongeveer 17 jaar oud, nu telenet de analoge kabel gaat doorknippen; zoek ik hulp om hem digitaal te maken.
ik heb een CAM voor telenet, deze wordt in de tv herkend.
nu zoek ik hoe ik in het menu de basisfrequentie kan ingeven, om de tv naar de degitale kanalen te laten zoeken.
er bestaat geen nieuwere software voor dit toestel.
heeft er iemand ervaring met een ouder toestel?
 
Klopt allemaal wel. Maar een digitaal signaal omzetten via scart wil zeggen dat ge enkel het signaal waar Uw digicorder op staat kunt opnemen. Je kan dus niet kijken naar A en B opnemen.
Maar men voorziet een eventuele tegemoetkoming indien uw tv geen digitaal aankan maar niets voor onze analoge opname apparatuur. Dat is voor Telenet wel een hele goedkope oplossing. Hoeveel procent zouden er nu nog een dikke tv of een puur analoog toestel hebben? Dan ook nog : ik heb een kast waar de tv in staat. Daar kan enkel een 32" toestel in. Heb je al eens gekeken welk toestel van Telenet 32" scherm heeft?

Wat je schrijft over harde schijven op elke digicorder van Telenet, klopt niet. De nieuwste digicorders slaan op via een server. Je opnames blijven ook al gaat het toestel defect. Je kan onbeperkt opslaan.

Als u een beetje aandachtiger gelezen had wist u dat dit een artikel van januari 2013 is.

Ook de nieuwste digicorders van Telenet (DC-AD2200) hebben nog steeds een interne harde schijf van 500 GB.

P.S.: geef die link eens voor dat opslaan op een server bij Telenet.
 
Als u een beetje aandachtiger gelezen had wist u dat dit een artikel van januari 2013 is.

Ook de nieuwste digicorders van Telenet (DC-AD2200) hebben nog steeds een interne harde schijf van 500 GB.

P.S.: geef die link eens voor dat opslaan op een server bij Telenet.

Mijn dochter heeft de laatste nieuwe digicorder en kan zelfs bij een defecte digicorder een andere digicorder (zelfde type) alle opgenomen programma's toch zien.
Er is geen link voorhanden. Ik hoef niet aandachtiger te lezen. Een spec van 2013 is helemaal verouderd op vandaag.
 
Mijn dochter heeft de laatste nieuwe digicorder en kan zelfs bij een defecte digicorder een andere digicorder (zelfde type) alle opgenomen programma's toch zien.
Er is geen link voorhanden. Ik hoef niet aandachtiger te lezen. Een spec van 2013 is helemaal verouderd op vandaag.

En welk type zou dat wel zijn? Waar u het over hebt is GEEN digicorder maar een TV-Box

De mogelijkheden voor het opnemen en afspelen van digitale programma's zijn nu nog dezelfde als toen met dit verschil: men kan nu gelijktijdig meer programma's opnemen en een ander programma bekijken. De mogelijkheden om iets op te nemen en af te spelen met een videorecorder zijn nog net dezelfde als toen.
 
En welk type zou dat wel zijn? Waar u het over hebt is GEEN digicorder maar een TV-Box

De mogelijkheden voor het opnemen en afspelen van digitale programma's zijn nu nog dezelfde als toen met dit verschil: men kan nu gelijktijdig meer programma's opnemen en een ander programma bekijken. De mogelijkheden om iets op te nemen en af te spelen met een videorecorder zijn nog net dezelfde als toen.
Type is DCX-960. Toestel omwisselen is wel met 30€ bij te betalen. Alles wat dan op Uw oude toestel staat is verloren want staat op schijf. Nieuwe opnames staan "ergens bij Telenet"
 
En wat is nu het verschil tussen een TV-Box een een digicorder...

Bij een tv-box staan de opnames "in de cloud" en bij een digicorder op de harde schijf en bij beide zal ongeveer evenveel plaats zijn (200 uur - 500 GB).
Vol is vol en wilt u nog iets opnemen moet u eerst wissen (bij beide). Kopieëren (digitaal) is niet mogelijk.

Als u meerdere digicorders moest hebben kunt u per digicorder 500 GB opnemen.
Als u meerdere TV-boxen moest hebben kunt u in totaal slechts 200 uur opnemen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 digicorders staan, worden bedient via 1 digicorder, kan dus 4 programma´s tegelijk opnemen, en ander opgenomen programma bekijken, kijk eigenlijk niks meer rechtstreeks, zo spoel ik al de reclame gewoon door op max. speed.
Maar in de toekomst zal dit wel allemaal wel wegvallen en zal alles inderdaad bij Telenet op de server staan.
Traditionele tv zal wegvallen in toekomst, streamen, zoals Netflix, Stievi, Vtmgo enz.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan