Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Nu al een 3-tal weken wordt ik geconfronteerd met het regelmatig uitvallen van mijn PC zonder aanwijsbare reden. Ik heb de stekkers van mijn PC en monitor in meerdere stopcontacten geprobeerd; heb PC alleen aangesloten, ... Maar, het probleem bleef zich voordoen. Soms echter start de PC op en blijft die probleemloos werken tot ik hem uren later weer uitschakel. Telkens op het scherm, bij het opstarten, verschijnt :

"CAPI-Worker Module

In CAPI-Worker Module is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ondanks het 2 tot 3 x moeten heropstarten van de PC ondervind ik verder geen problemen, maar ik heb schrik dat het herhaaldelijk uitvallen wel een gevolg zou kunnen hebben voor mijn harde schijf...

Alvast bedankt voor de tips,

Jan
 
Ik heb een usb hub van sweex gekocht voor 13 euro.
4 poorten en netstroomadapter voor extra voeding van de apparaten.

Bij een fout in de usb apparatuur zou de pc eerder moeten heropstarten (na blauw crashscherm).
Hij valt gewoon uit, daarom verdeni ik in eerste plaats de voeding die ofwel defect is, ofwel te licht.
Doe ook wat pluis zegt.
Geen extra stroomvreters (usb apparaten afkoppelen) en bekijk een tijd wat de computer doet.
Dan zullen we al iets meer weten.
 
Thanks guys, zal dit ook eens proberen. Het blift mij desalniettemin een bizar fenomeen, daar ik in het weekend telkens 7 (zaterdag) & 11 keer (zondag) opgestart heb. Heb zondagnamiddag dan een volledige back-up op externe harde schijf doorgevoerd, just in case ... Maar, met net dezelfde configuratie (!) moest ik bvb gisteren en eergisteren 's morgens (had enkele dagen vrijaf genomen) slechts 1 x terug opnieuw opstarten, en dan bleef mijn PC tot 's avonds laat gewoon verder functioneren ! Begrijpe wie kan... Maar ik zal eerstdaags toch doen wat jullie mij gezegd hebben. Hou jullie op de hoogte !

Jan
 
We zijn nu een goede 2 weken later, en ik heb alle mogelijke combinaties meermaals geprobeerd (o.a. diegene die door jullie gesuggereerd werden). Mysterie blijft ... Ik zal de electricien eens laten komen (was dat trouwens voor iets anders toch al van plan) om te zien of er geen probleem is in het electriciteitsnetwerk thuis...
 
Onlangs niets bijgestoken. Een maand terug heeft een kennis (die computerwinkel heeft) mijn PC meegenomen om die na te zien, maar hij beweerde dat hij niets aan mijn PC gemerkt heeft en weg was hij. Ik vraag me af of hij mijn PC eigenlijk wel opengemaakt heeft... Nu, ik zal het zelf eens proberen om hetgeen je voorstelde na te kijken. Zijn er zaken waar ik moet op letten als ik een PC open (statische electriciteit of zo ...), want, geloof het of niet, ik heb nog nooit een PC zelf geopend ...?

Vóórdat je inderdaad aan de hardwarecomponenten van een pc komt dien je je te 'aarden'. Hoe laag de waarde van statische electriciteit ook is, ze kan schade toebrengen aan bepaalde componenten. De allerveiligste manier is héél eenvoudig: ga naar een stopcontact in je huis en raak de aardingspin ( terre) aan. Weg statische stroom...

Als we van de worst-case-scenario uitgaan zou het kunnen dat je je tijdens de wandeling terug naar je pc (op je wollen tapijt op blote voeten bvb) terug wat oplaadt. Daarom is het belangrijk dat je de stroomtoevoer naar je pc uittrekt en vervolgens je startknopje nog eens induwt om de reststroom op te gebruiken ;)
 
We zijn nu een goede 2 weken later, en ik heb alle mogelijke combinaties meermaals geprobeerd (o.a. diegene die door jullie gesuggereerd werden). Mysterie blijft ... Ik zal de electricien eens laten komen (was dat trouwens voor iets anders toch al van plan) om te zien of er geen probleem is in het electriciteitsnetwerk thuis...

...had deze post te laat gelezen... : kan het zijn dat je met verouderde bekabeling zit zonder aarding?
 
In principe niet. 11 jaar geleden heb ik dit huis gekocht en was er omzeggens bijna niets van elektriciteit (enkel voor enkele lampen en de bel). Deze werd ontmanteld en vervolgens werden er overal nieuwe leidingen geplaatst. Begin dit jaar werden in het gerenoveerde bijgebouw nieuwe leidingen geplaatst. Recentelijk had ik ook wat problemen met een Senseo-apparaat en met mijn microgolfoven. Het betreft hier 2 zeer oude toestellen (binnenkort voorgoed vervangen door nieuwe toestellen) en dat op een andere stroomkring. Desalniettemin vermoed ik toch dat ik in die richting moet gaan zoeken ...
 
Thanks guys, zal dit ook eens proberen. Het blift mij desalniettemin een bizar fenomeen, daar ik in het weekend telkens 7 (zaterdag) & 11 keer (zondag) opgestart heb. Heb zondagnamiddag dan een volledige back-up op externe harde schijf doorgevoerd, just in case ... Maar, met net dezelfde configuratie (!) moest ik bvb gisteren en eergisteren 's morgens (had enkele dagen vrijaf genomen) slechts 1 x terug opnieuw opstarten, en dan bleef mijn PC tot 's avonds laat gewoon verder functioneren ! Begrijpe wie kan... Maar ik zal eerstdaags toch doen wat jullie mij gezegd hebben. Hou jullie op de hoogte !

Jan

Ik zit ook nog steeds me af te vragen waarom je dit hebt in het weekeind.
Er moet bijna iets zijn met het stroomnet toch???
Valt je pc ook uit bij die vriend van je (thuis of in zijn winkel?)
 
Probleem niet opgelost. Heb ermee leren leven dat ik die 1 tot 2 keer opnieuw moet opstarten, want vanaf dan blijft die (voorlopig) "gewoon" verder functioneren tot ik die weer afsluit. Ik dacht zo nog effe verder te "sukkelen" tot ik in de loop van de komende maanden een nieuwe aanschaf. Enige suggesties waar te kopen (regio Leuven of Tienen) ? Ik geef liever iets meer uit als ik er dan een betere service krijg...
 
Probleem niet opgelost. Heb ermee leren leven dat ik die 1 tot 2 keer opnieuw moet opstarten, want vanaf dan blijft die (voorlopig) "gewoon" verder functioneren tot ik die weer afsluit. Ik dacht zo nog effe verder te "sukkelen" tot ik in de loop van de komende maanden een nieuwe aanschaf. Enige suggesties waar te kopen (regio Leuven of Tienen) ? Ik geef liever iets meer uit als ik er dan een betere service krijg...

Heeft uw het probleem nog ?
 
Nog steeds beste ivan. Meestal moet ik de computer één of meerdere keren opstarten, en dan loopt hij (meestal) gewoon tot ik hem voor 't slapen gaan weer afsluit. Sinds een week of 3 wordt ik ook geconfronteerd met het scherm dat af en toe geelachtig uitslaat, vooral irritant als ik mijn reisfoto's wil bewerken. En sinds een 10-tal dagen verschijnt na een tijdje ook telkens de letter "x" als ik op de "c" of "s" knop druk. Gisteren begon deze "x" zelfs spontaan te verschijnen (zonder te stoppen) in andere (ander dan Word) applicaties, zoals excel & foto-bewerkingsapplicatie...
Ik zal hem toch eens binnenbrengen begin februari, na mijn examens, want nu wordt het pas echt irritant om zo nog langer op mijn PC te werken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan