Windows 10 Scherm via Display port valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een HP SFF PC (8100) waar een Intel i5 650 in zit met aansluiting voor SubD VGA en Displayport.
Tijdens het booten heb ik beeld op de Displayport (niet op VGA), maar zodra windows start valt Displayport weg.
Scherm meldt "no input" en wordt de VGA actief.
Als ik een oude Gparted boot heb ik op beide schermen beeld.
Nu heb ik eerder mee gemaakt dat Windows eigenwijs is en denkt een betere driver te kennen.

Mijn vraag is dus wie weet waar ik een oudere driver voor Intel HD Graphics kan vinden voor de I5 650.
Vind die zelf ook wel, maar krijg telkens de melding "voldoet niet aan de minimale eisen"
Ook uitpakken en driver op de PC zoeken werkt niet "reeds beste geïnstalleerd".

Is er een manier om Windows te dwingen een oudere driver te accepteren ?
 
Om een oudere driver te installeren en te laten aanvaarden moet je zorgen dat er geen recentere aanwezig is, m.a.w. alle drivers voor die funktie desinstalleren.
En dan de oudere uitpakken. Als Windows echter automatische updates stuurt van die drivers zal het plezier van korte duur zijn.

Als de driver die je wil installeren niet aan de minimale eisen van een moderne Windows versie voldoet zal het niet lukken ...wat je ook doet !
 
probeer deze link es:



@PhilipV er bestaat een truc om te verhinderen dat bepaalde updates niet uitgevoerd worden:

1637070063783.png
 
Laatst bewerkt:
Hallo DDragon80,

Heb het bekeken vind daar geen oplossing.
Echter als ik kies apparaat verwijderen inclusief de driver en internet uitgeschakeld, dan nog staat de driver er netjes in.
De PC denkt even na en werkt weer als daarvoor, dus geen lagere resolutie (zou ik wel verwachten).
Dus blijkbaar instaleert Windows automatisch de driver.
Intel en Microsoft zijn dikke vrienden, dus mogelijk heeft Windows die driver ergens staan.
Zou ik het bestand met alle drivers moeten verwijderen (wil me even niet te binnen schieten hoe hij heet).
Op een andere site wordt het probleem toegedicht aan een Windows update, alleen staat er niet welke.

Krijg nu telkens dat de hardware niet compatibel is.
Ook instaleren als Win 7 werkt niet, zelfde melding.
Linux kent blijkbaar wel een driver (zie opmerking Gparted)

Alle hulp is welkom.
 
heb je al eens geprobeerd uw VGA kabel te vervangen en zien of het niet aan de kabel licht ik heb ooit al bij een biemer voor gehad dat de biemer niet werkte door dat het aan de kabel iets was bij u het Scherm maar dat is met de zelfde kabel het maar te proberen waard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan