Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Nu al een 3-tal weken wordt ik geconfronteerd met het regelmatig uitvallen van mijn PC zonder aanwijsbare reden. Ik heb de stekkers van mijn PC en monitor in meerdere stopcontacten geprobeerd; heb PC alleen aangesloten, ... Maar, het probleem bleef zich voordoen. Soms echter start de PC op en blijft die probleemloos werken tot ik hem uren later weer uitschakel. Telkens op het scherm, bij het opstarten, verschijnt :

"CAPI-Worker Module

In CAPI-Worker Module is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."

Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ondanks het 2 tot 3 x moeten heropstarten van de PC ondervind ik verder geen problemen, maar ik heb schrik dat het herhaaldelijk uitvallen wel een gevolg zou kunnen hebben voor mijn harde schijf...

Alvast bedankt voor de tips,

Jan
 
Lijkt mij een puur elektrisch probleem.Al eens gekeken of er niet te veel stof in de voeding zit en de ventilator wel goed draaid?
Onlangs iets bijgestoken in de pc?
 
Onlangs niets bijgestoken. Een maand terug heeft een kennis (die computerwinkel heeft) mijn PC meegenomen om die na te zien, maar hij beweerde dat hij niets aan mijn PC gemerkt heeft en weg was hij. Ik vraag me af of hij mijn PC eigenlijk wel opengemaakt heeft... Nu, ik zal het zelf eens proberen om hetgeen je voorstelde na te kijken. Zijn er zaken waar ik moet op letten als ik een PC open (statische electriciteit of zo ...), want, geloof het of niet, ik heb nog nooit een PC zelf geopend ...?
 
Jammer genoeg ben ik het nu es niet ééns met Silverwing. Staat er een stukje Software op voor het uitlezen van een GSM, dit zou wel eens niet compatibel zijn met Vista. Zoja verwijder dit element, met een klein beetje geluk is het opgelost!
grtz. wivy
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop van niet, maar jij kan het voor ons bevestigen! Verwijder deze software in het slechtse geval of kijk in opstarten in het msconfig- scherm. Zie topic:

http://www.pctuts.be/f305/opstart-problemen-31865/

Dan kan je de eventuele opstartende taak van deze software uitvinken en de pc heropstarten.
Beter zou zijn de Soft verwijderen.
grtz. wivy
vol ongeduld wachten wij het resultaat af!
 
Laatst bewerkt:
Nee hoor, kijken voor compatibele software of met de gebakken peren blijven zitten. De soft van kunnen we als leek en dan nog niet aanpassen. Misschien de helpdesk contacteren?
We zijn benieuw naar het resultaat! thxs wivy

" Rustig maar ... het zijn enkel maar enen en nullen. "
 
Deze week heb ik het heel druk gehad, maar nu vrijdagavond heb ik geprobeerd wat jullie aanraadden. Ik heb de computerkast eraf gehaald, maar er was heel weinig vuil/stof te zien. Ik heb een heel klein beetje stof weggeblazen t.h.v. de ventilator, maar dat kan de reden niet zijn. Computer bleef uitvallen. Zondag heb ik de softaware van mijn nieuwe Sony-Ericsson - GSM eraf gezwierd, maar sinds dan is ie toch al weer 4 keer uitgevallen. 't Ja dan toch maar eens bij een computerwinkel binnenbrengen zeker ? Bedankt in elk geval voor jullie hulp.

Jan
 
Gaat het om een usb camera?
Ik vraag dit omdat usb apparaten stroom nemen via het moederbord, dus via de geluidskaart.
Misschien is de voeding aan het kapot gaan.
Probeer eens met een ander voedingsblokje.
Misschien heb je nog ergens een pc waarvan je er een kan gebruiken, of van je vriend met die winkel.
Ik denk niet dat het uitvallen met die softwarefout te maken heeft.
Hoe oud is je computer?
Is die enkele jaren oud, kijk dan eens zeer goed op het moederbordje of je geen uitgezette (of lekkende) condensatoren ziet.
Vooral op warme plaatsen (nabij de processor bvb) komt dit wel eens voor.
 
Ik laat je iets weten als ik hem bij computerwinkel binnengebracht heb. Ik zal het waarschijnlijk vrijdagavond doen, want ik ben het weekend naar Brugge. Het blijft mij een raadsel met dat uitvallen. Gisteren (had dag verlof genomen om te helpen met plaatsen van vals plafond) heb ik mijn PC 11 (elf !) maal terug opnieuw moeten opstarten ! En soms blijft hij dan gewoon verder functioneren zonder problemen totdat ik die 's avonds laat weer afzet. Bizar ...

Jan
 
Het lijkt mij zoals nijltje zegt ook een voedingsprobleem en vooral de USB poorten.
Je had recent een telefoon gekocht en de melding CAPI-Worker Module geeft aan dat hier iets fout is gegaan.
De telefoon en camera zijn waarschijnlijk via een USB poort aangesloten op de PC.
Haal alle USB apparaten uit de PC, behalve een eventueel toetsenbord en muis natuurlijk en probeer dan eens of de PC blijft draaien.
Probeer daarna één voor één een USB apparaat aan te sluiten en eventueel een andere poort gebruiken en kijk wat er dan gebeurd.
In het ergste geval zijn er 1 of meerdere USB poorten deels opgeblazen op het moederbord.
Dit is te verhelpen als er nog ruimte is op het moederbord door een USB insteekkaart te kopen en te plaatsen. En de USB poorten op het moederbord niet meer te gebruiken voor de camera en de telefoon.
Deze kaartjes zijn niet zo duur en in elke computerwinkel te koop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan