E-mail Outlook 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat ik een nieuw aangekochte versie van Office 2021 had aangekocht en geïnstalleerd; werkte mijn Outlook niet meer.
Wat ik ook probeer, ik krijg steeds volgende boodschap:

1691405198769.png


Nochtans staat in deze folder wel degelijk het gezochte bestand archive.pst.
Op welke manier kan ik mijn Outlook opnieuw aan de praat krijgen?
 
wat was je vorige versie? misschien dat de gezochte folder op:

drive:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Outlook\archive.pst

maak je gebruik van ' One-Drive ' ? of blijft alles lokaal?

de meldig verwijst naar ' One-Drive ' ipv een lokaal bestand.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige versie was Office 2016. Ik maak idd gebruik van OneDrive (kan het ook zonder???) waar op mijn OneDrive dit bestand ook wel staat onder het path waarnaar de verwijzing gaat.
Wordt het bestand archive.pst op mijn OneDrive verwijderd wanneer ik mijn Office 2021 verwijder? Als ik deze dan opnieuw installeer; maakt Outlook dan een nieuw PST-bestand aan en kan dit dan misschien beter lokaal ipv op de OneDrive?
 
Die ps bestand is de oorzaak je zult dat bestand niet meer Aan uw e-mail adressen kunnen koppelen ik heb dat ook voor gehad ik heb dan alles geïmporteerd

je kan microsoft outlook bewerken via Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen

1692007666910.png


dit doe je open en daar klik je

1692007739952.png


en dan op

1692007846475.png


daarna op

1692007895249.png


je zal hier uw E-mail adressen moet op nieuw instellen
bij het op nieuw in stellen van uw E-mail moet je nieuwe outlook-gegevensbestand aanduiden
daarna alles manueel ïmporteerd


1692008047624.png



maar als je uw mail insteld als IMAP dan hoef je dat bestan niet te koppelen aan uw email adres
 
Laatst bewerkt:
Overigens vind ik het geen goed idee om nog Office 2021 aan te schaffen.
Kan je dat misschien even toelichten ?
Er zijn ontelbaar veel mensen die nog gaan voor de local installs van Office omdat ze niet afhankelijk willen zijn van de capriolen van MS.
Jij hebt een andere mening ... verduidelijk je die even aub ?
 
Alle geheid op een stokje,
Beste rambooke,
zo te zien zoekt je nieuwe outlook naar je PST bestand in je Onedrive account.
Ik hoop dat je PST bestand nog aanwezig is in je Onedrive.
Waarom het in je Onedrive zou staan is mij een raadsel, maar goed.

Als het PST bestand nog te vinden is in je Onedrive importeer het terug in je nieuwe outlook. 2021.
Ga naar bestand ->opties -> Openen -> Importeren en exporteren-> gegevens uit een ander programma of bestand importeren
Klik op Outlook gegevens bestand, blader daarna naar je PST bestand in je Onedrive en importeer die. (maken van duplicaten mag je laten zoals het is)
 
Kan je dat misschien even toelichten ?
Er zijn ontelbaar veel mensen die nog gaan voor de local installs van Office omdat ze niet afhankelijk willen zijn van de capriolen van MS.
Jij hebt een andere mening ... verduidelijk je die even aub ?
Ik heb ook al meerdere malen een goedkopere legale versie van Office aangeschaft (1 jaar geldig). Die versies zijn maar zelden de laatste versie. Als die bijna verlopen zijn, krijg ik hiervan een melding en moet ik telkens verlengen. Dan weer op zoek naar een goedkope versie. Op een gegeven moment had ik van twee verschillende online winkels een licentie aangeschaft waarvan 1 geïnstalleerd maar gelukkig nog niet geäctiveerd. Daarom kreeg ik mijn geld wel terug.
Kortom, het was een warreboel.
Momenteel heb ik geen abonnement bij Microsoft zelf , maar ik ben wel zinnens dat in het vervolg te doen.
Capriolen zullen er wel altijd zijn. Het is niet zo dat een oudere versie men zich vrijwaart van capriolen.
 
ik heb 2 Office licentie via bol.com gekocht Microsoft Office Professional Plus 2021 Eenmalige aankoop .
De ene 75€ en de andere 67€ en ben er zeer te vreden van .
je kan ze niet altijd aankopen via bol.com die Professional voor zo een prijs , maar ga af en toe eens kijk .
https://www.bol.com/be/nl/l/microsoft-software/7000/4294959553/?rating=all

ik had vroeger Illegale office, nu gekochte licentie en je moet deze maar een keer betalen .
op andere website zoals coolblue en andere site betaal je al gouw 300€ voor een Eenmalige aankoop (Permanent),
dan heb ik met mijn 75€ en 67€ een goede zaak gedaan.
 
Ik heb ook al meerdere malen een goedkopere legale versie van Office aangeschaft (1 jaar geldig).
Nergens las ik de suggestie dat TS zo'n goedkope licentie had gekocht.
Je reactie mist dan ook wel wat nuance : er is dus niks mis met Office 2021 (gebruik het zelf !) maar wel met sommige licenties.
Ik denk dat er wel meer mensen je misbegrepen hebben. Opgehelderd dus ... bedankt !
 
ondertussen heeft dit topic een andere wending genomen dat niets te maken met het onderwerp ....

@Rambooke waar stond je pst-file bij Office 2016? lokaal of op ' One Drive ' ???

de pst van 2021 moet verwijzen naar de positie van de 2016, in #2 heb ik dat al es aangegeven .... waar dat die files staan? op mijn pc weet ik dat ... op die van jou daar heb ik het raden naar ... gissen doet missen! '

het antwoord op: gebruikte je bij Office 2016 alles lokaal (op je pc) of in samenwerking met 'One Drive' kan jij alleen beantwoorden helaas!

bij de install van Office 2021 moet je eerst lezen, daarna klikken ... klik je te vlug dan wordt de locatie van autosave, PST file, ...... ALTIJD ' ONE DRIVE '

zoek met je verkenner mogelijke posities af van je PST-file, die je vind in Google, vergelijk met je systeem.
hoe je One Drive kan de-activeren zoek het op: Google is your friend ' gebruik die!

Pagadder heeft ook al nuttige tips gegeven ...


haast en spoed is zelden goed .... dan zit je met de gebakken peren ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan